Quantcast

„Metrail“ istorijos baigties dar neprognozuoja

Šiandien numatyti galimo „Metrail“ istorijos sprendimo ar scenarijaus dar negalima, Eltai sakė laikinai aplinkos ministro pareigas einantis energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. Tuo metu Pakuočių tvarkymo organizacijos (PTO) vadovas sakė matąs galimybių susitarti.

Pirmadienį Aplinkos ministerijos, Aplinkos apsaugos departamento (AAD) ir gamintojų bei importuotojų atstovai rinkosi į susitikimą dėl „Metrail“ taikos sutarties pasirašymo.

„Susitikimas buvo skirtas atnaujinti dialogą, kuris dėl įvairių priežasčių kurį laiką sustojo, buvo suspenduotas. Kadangi Aplinkos ministerija (AM) buvo pateikusi poziciją praėjusių metų paskutinę dieną, šio susitikimo tikslas buvo išklausyti esminius momentus, kurie tenkina, kurie netenkina gamintojų, importuotojų ir tokiu būdu (rasti. - ELTA) galimybes pasiekti taikos susitarimą“, - Eltai sakė Ž. Vaičiūnas.

Pasak jo, pagrindinis diskusijos objektas buvo garantijos kainos klausimas ir kokia suma turėtų būti užskaitoma už nesurinktus metalinių atliekų kiekius.

Vis dėlto ministras neprognozavo, kokia galėtų būti „Metrail“ istorijos baigtis.

„Artimiausiu laiku turime gauti tam tikrą informaciją iš būtent gamintojų ir importuotojų pusės ir manau, kad tada galėtume judėti toliau“, - kalbėjo Ž. Vaičiūnas.

Tuo metu PTO vadovas Nerijus Juškaitis sakė, kad tai, jog Aplinkos ministerija ir AAD organizavo šį susitikimą, rodo proveržį.

„Tai yra geras, dėkingas dalykas, kad jau AAD ir Aplinkos ministerija rodo tam tikrą pažangą, proveržį, jų čia inicijuotas susitikimas. Aš manau, kad šioks toks šviesulys tunelio gale jau atsirado“, - sakė N. Juškaitis.

Pasak jo, kitas susitikimas planuojamas šį penktadienį. Jo metu turėtų būti padarytas galutinis situacijos įvertinimas.

ELTA primena, kad pernai sausio pradžioje Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentas (VRAAD, dabar - Aplinkos apsaugos departamentas), patikrinęs įmonės „Metrail“ veiklą, nustatė, kad ši netinkamai sutvarkė 14,5 tūkst. tonų metalinių ir 500 tonų plastikinių pakuočių.

Už šį kiekį neteisėtai išrašyti gaminių ir pakuočių atliekų sutvarkymą įrodantys dokumentai buvo išduoti 1,8 tūkst. verslo įmonių. Gavę šiuos dokumentus iš „Metrail“, gamintojai ir importuotojai buvo atleisti nuo mokesčio už aplinkos teršimą pakuotės atliekomis. Skaičiuojama, kad dėl to įmonės galėjo nesumokėti apie 30 mln. eurų taršos mokesčio.

Teismas leido aplinkosaugininkams ir pakuočių gamintojams bei importuotojams susitarti taikiai. Gegužę po ilgų derybų Aplinkos ministerija (AM) pareiškė pritarianti taikos sutarčiai tarp VRAAD ir verslininkų.

AM ir VRAAD kurį laiką mėgino susitarti, kas yra atsakingas už taikos sutarties su įmonėmis pasirašymą. Gruodžio pabaigoje buvo paskelbta, kad ministerija bei gamintojai ir importuotojai kompromiso neranda.

Pirmadienį AM išplatino pranešimą, kuriame teigia, kad taikos sutartimi pakuotojų ir gamintojų organizacijos turėtų įsipareigoti papildomai sutvarkyti atitinkamą metalinių pakuočių atliekų kiekį, jog būtų eliminuota rizika neįvykdyti ES direktyvų nustatytos šių pakuočių užduoties. Jos neįvykdžius, galėtų kilti padarinių valstybei. Siekiant užtikrinti, kad būtų taikomos vienodos sąlygos gamintojams ir importuotojams, kurie jau mokėjo mokestį už 2013-2017 metų ataskaitinius laikotarpius, taikos sutartyje banko garantijų dydis turėtų išlikti toks, koks tuo metu galiojo mokesčio už metalinę pakuotę tarifas, teigia ministerija. Be to, taikos sutartyje turi būti aptarta, kas garantuos, kad organizacijos vykdys šią sutartį, taip pat kiti klausimai, pavyzdžiui, gamintojų ir importuotojų atsakomybė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių