- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarosiomis dienomis degalinių švieslentėse – nežymiai kritusios degalų kainos. Nors populiariausi degalai atpigo vos nuo vieno iki kelių centų, vartotojai jau reaguoja. Ekonomistai aiškina, kad didelių kainų išsigando ir patys naftos tiekėjai. Visgi įspėja, kad į kurią pusę suks tolimesni skaičiai, priklausys nuo aršių didžiųjų valstybių derybų, praneša LNK.
Nukritę keli centai, anot vairuotojų, gyvenimo nekeičia, bet užsipilti skatina.
„Kad ir 5 euro ct. nuo litro, vis tiek ne iš kišenės. Aišku, to, kas buvo, jau turbūt nebebus. Bus 3 eurai, tai abejoju, ar kas važinės tomis mašinomis išvis“, – sakė degalinėje kalbintas vairuotojas.
„Prancūzijoje, atsimenu, 3 centais pakėlė, tai vos Paryžiaus nesudegino. Gal ir čia tokio pat kipišo reikia“, – šypsojosi kitas degalinės klientas.
Vairuotojai sako kainų negaudantys, jos skiriasi ir degalinėse, ir miestuose.
„Kiek aš važinėjau, Panevėžyje yra pigiausia“, – tvirtino vairuotojas Rimantas.
„Degalinės perka iš gamintojo degalus ir skirtingomis dienomis, o kainos skiriasi vos ne kiekvieną dieną ir kartais skiriasi ženkliai. Nusipirkus degalų brangiau negalima kitą dieną gamykloje nukritus iškart nuleisti kainą degalinėje. Kadangi baržos iš viso nebebus arba ji bus labai minimali“, – aiškino UAB „Deliuvis“ direktorius Arūnas Nauronis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kiekvienas vairuotojas, kuris pereina prie elektromobilio, atgal nebegrįžta.
„Paskutiniu metu naftai atpigus beveik 10 proc. gavome apie 3 proc. pakritimą, kuris leidžia suvokti, kad kuras atpigo apie 6–7 euro ct.“ – aiškino ekonomistas Marius Dubnikovas.
Anot ekonomisto, kainų išsigando ir patys naftos tiekėjai.
„Galėtų prarasti savo klientus. Reikia suprasti, kad kiekvienas vairuotojas, kuris pereina prie elektromobilio, atgal nebegrįžta“, – teigė M. Dubnikovas.
Pasak kainų stebėtojų, šiuo metu vyksta aršios derybos tarp Saudo Arabijos, Rusijos, JAV ir Europos. Pastarosios nori didesnių sankcijų rusiškai naftai.
„Saudo Arabija teoriškai pažadėjo, kad galbūt padidins gavybą arčiau rudens. Ta žinutė buvo priimta labai palankiai rinkoje ir todėl naftos barelis dabar nukrito iki 110 dolerių už barelį“, – komentavo „Pricer.lt“ vadovas Arūnas Vizickas.
Anot A. Vizicko, Saudo Arabijos pažadas kol kas teorinis, derybų baigtis labai neaiški, nes artimuosiuose Rytuose viešai demonstruojamas nuolankumas Rusijai. Be to, Rusija planuoja mažinti naftos gavybą.
Aukštos degalų kainos paveikė ir amerikiečius, nors jie moka daug mažiau nei mes.
„Šiandien labai daug skausmo ir įtampos iš vairuotojų pusės sulaukia degalinių darbuotojai, nes benzino galonas ten dabar kainuoja 5 dolerius. Jeigu visa tai išversti į litrus ir eurus, tai mes sakytume, kad jie be reikalo nervinasi, nes tai viso labo yra 1,20 Eur/l. Jeigu mes matytume tokias kainas degalinėse, išvis būtume laimingi ir sakytume, kad niekas nevyksta“, – lygino A. Vizickas.
Vokiečių vidutinis atlyginimas yra tris kartus didesnis nei Lietuvoje, o jie sugeba (už kurą – red. past.) mokėti pigiau.
Vokiečiai, nors ir uždirba daugiau, už kurą moka mažiau. A. Vizickas paaiškino, kodėl.
„Mūsų tyrimo duomenimis, Vokietijos degalinėse vidutinės kainos buvo mažesnės nei Lietuvoje. Skirtumas nedidelis – 4–5 euro ct. Skaudu žiūrėti, kai vokiečių vidutinis atlyginimas yra tris kartus didesnis nei Lietuvoje, o jie sugeba mokėti pigiau. Čia yra keletas dalykų – mokestinė bazė ir konkurencija. Mūsų žiniomis, Vokietijai degalinės yra įpareigotos skelbti informaciją apie kuro kainas. Vairuotojai yra labiau apsišvietę, kur yra tos mažesnės kainos, tuo pačiu palaikoma didesnė konkurencija“, – aiškino A. Vizickas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Lietuviai, pabrangus naftai, neskuba automobilio iškeisti į kitą transportą, todėl ir toliau perka kurą, kad ir kokiose aukštumose yra jo kainos. Didelė paklausa neleidžia kuro kainoms leistis žemyn.
„Kaina dabar yra „ant svarstyklių“ ir čia yra du variantai: vienas – dėl naftos stygiaus jos kaina gali pakilti iki 140 dolerių už barelį, tada kaina gali būti ir 2,5 euro, ir aukščiau. Kaip matome, pabrangus degalams, didelė dalis vairuotojų atsisako kažko kito, bet ne kelionės. Kitas variantas – ateina recesija, mes pradedame labai stipriai jausti spaudimą savo piniginei ir per maistą, komunalinius ir visus kitus mokėjimus, mes pradedame riboti vartojimą ir tai vyksta ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje arba netgi didžiojoje pasaulio dalyje. Tada, be abejo, kaina koreguosis, nes mes vartosime mažiau ir kaina gali kristi. Matėme, per pandemiją buvo netgi minusinė kaina. Šito scenarijaus nesinorėtų“, – komentavo A. Vizickas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistai: valstybė turėtų ryžtingiau padėti atlaikyti energijos kainų šoką
Prezidentūrai pasiūlius kompensaciją už elektrą gyventojams mokėti ir po Naujųjų, ekonomistai tam pritaria ir sako, kad tęsti nuo pavasario galiojančią lengvatą reikėtų, kaip ir diskusijų, kiek ją būtų galima kelti, atsižvelgiant į š...
-
Brangstant energijai biudžetinės įstaigos mažins vartojimą, keis šviestuvus
Augat šildymo ir elektros kainoms, vyriausybinės ir savivaldybių įstaigos žada taupyti: vienos mažins elektros, šilto vandens sunaudojimą, kitos keis šviestuvus. Dalis įstaigų dar svarsto, kokių priemonių imtis. ...
-
Tarp sostinės įmonių – teisiniai ginčai dėl teritorijos prie buvusio taksi parko
Sostinės verslininkai teismuose aiškinasi, ar teisėtai privatizuota aikštelė prie buvusio taksi parko Vilniuje. ...
-
VMI: maitinimo sektoriuje iki liepos nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų2
Viešojo maitinimo sektoriuje, įskaitant pajūrio kurortus, šiemet sausį – liepą nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų ir priskaičiuota 200 tūkst. eurų nesumokėtų mokesčių, pranešė Valstybinė mokesčių insp...
-
Bulvių augintojai: derlius bus prastesnis negu pernai, bulvės brangs19
Nukentėję nuo kaitros pernai bulvių augintojai šiuos metus vadina dar blogesniais – ilgas ir šaltas pavasaris trukdė kaltis daigams, o dabar laukuose bulvės ne noksta, o pūva vagose tyvuliuojančiame vandenyje. Todėl bulvių derlius ...
-
Palaipsniui ruošiamasi iš Rusijos perimti Europos naftos rinką9
Nors naftos kartelis OPEC+ anksčiau žadėjo naftos gavybą padidinti 650 tūkst. barelių per dieną, bet pasirodžius liepos mėnesio duomenims galima konstatuoti, kad gavyba iš viso išaugo 490 tūkst. barelių per dieną, teigia Vilniaus univ...
-
„Žilinskis ir Co“ už 15,2 mln. eurų statys skirstyklą „Mūša“
Lietuvai sinchronizuojant elektros tinklus su žemynine Europa, elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ užsakymą projektuoti ir statyti 330 kV skirstyklą „Mūša“ Joniškio rajone laimėjo energetikos projektų ...
-
Asociacijos: santykių nutraukimas su Kinija paveiktų Lietuvos konkurencingumą2
Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas sako, kad šalies aviacija tiesioginių ryšių su Kinija neturi, tačiau tokie veiksmai gali paveikti šalie...
-
Paradoksas: Lietuvoje – rekordiškai daug turistų, nors užsienyje skelbiama, esą čia nebesaugu15
Paradoksali situacija – jau kurį laiką iš verslininkų girdime, kad ir Vilniuje, ir visoje Lietuvoje turistų nėra. Iš užsienio atkeliauja blogi straipsniai, kad Lietuva yra nesaugi šalis, tačiau naujausia statistika rodo visi&s...
-
Daugėja bankrotų ir masinių atleidimų: ar nebus kaip 2008-aisiais?10
Lietuvoje daugėja įmonių bankrotų, labiausiai didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje, automobilių remonte, statybose ir apgyvendinimo, maitinimo paslaugas teikiančiose įmonėse. Taip pat daugėja ir masinių darbuotojų atleidimų. Per šiuos met...