- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per pastaruosius metus gatvėse kone dvigubai padaugėjo elektromobilių. Šiam skaičiui ir toliau vis augant, vairuotojai susiduria su sunkumu ieškant vietos, kur juos pakrauti, praneša LNK.
Nuo kovo įsigaliojo reikalavimas statant namus įrengti dar daugiau vietų elektromobiliams krauti.
„Automobilių saugyklose, kurios yra pastatuose, jei yra daugiau nei penkios vietos, bent vienoje turi būti įrengta elektromobilių krovimo prieiga“, – naujais sprendimais dalijasi Aplinkos ministerijos atstovas Dainius Čergelis.
Kitose vietose turi būti išvesti kabeliai, kad ateityje būtų galima įrengti įkrovimo prieigų. Tokie pat reikalavimai pastatams priklausančioms aikštelėms. Įrengti vietų krauti elektromobiliams reikės ir rekonstruojant ar kapitališkai remontuojant daugiabučius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Jeigu šie sprendimai nebūtų padaryti dabar, mes kovotume su padariniais po kelerių metų, kai reikėtų įrengti infrastruktūrą“, – apie galimus ateities sunkumus kalba D.Čergelis.
Nekilnojamojo turto (NT) plėtotojai sako sveikinantys valstybės norą mažinti taršą, bet prabyla ir apie iššūkius.
„Mes turime galvos skausmą, kurį sprendžia tiek projektuotojai, tiek ir mes, užsakovai ir investuotojai. Iš kur gauti tiek elektros energijos?“ – retoriškai klausia „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis.
„Įdomu, kaip ESO žiūrės į tai, kad tinklas bus žymiai daugiau apkrautas. Ir kokios investicijos į elektros tinklą, pvz., jeigu reikia atsinaujinti pastotę arba neužtenka galios, bus imamos iš vystytojų, nes nuo to priklauso galutinio produkto kaina“, – apie kylančius klausimus svarsto „Citus“ direktorius Mantas Galdikas.
Skaičiuojama, kad dėl reikalavimų paruošti vietų elektromobiliams krauti elektros poreikis name padvigubės.
„Naujam butui imame 8 kilovatus, tai stovėjimo vietai gali būti nuo 5 iki 20 kilovatų, jeigu tai greitasis momentinis įkrovimas“, – sako M.Galdikas.
Elektros skirstymo operatorius ramina – atvesti daugiau galios problemos nėra, tik verslas turės susimokėti.
Bet koks reikalavimų kėlimas ir didinimas dar labiau brangina būstą.
„Galios netrūks. Svarbiausia, kad vystytojai, statybininkai, kurie vykdo projektus ir turi numatyti daugiau galios elektromobilių įkrovos skolelėms, informuotų skirstymo operatorių apie reikalingą galią. O mes visą laiką pasirūpiname, kad ji būtų atvesta“, – ramina ESO atstovas Paulius Kalmantas.
NT plėtotojai sako, kad dėl naujojo reikalavimo ne tik ilgėja projektavimas, didėja savikaina, bet ir mažėja būsto įperkamumas.
„Preliminariai skaičiuojame, kad nuo 30 iki 50 proc. gali brangti viena automobilių stovėjimo vieta. – teigia „Citus“ direktorius M.Galdikas
„Bet koks reikalavimų kėlimas ir didinimas dar labiau brangina būstą ir artėjame prie ribos, kai būstas gali būti ir neįperkamas“, – apie galimus pavojus svarsto A.Avulis.
Tačiau Aplinkos ministerija sako, kad elektromobilių įkrovimo vietomis būtina pasirūpinti jau dabar.
„Atskirų statytojų laikini iššūkiai arba laikinos investicijos turbūt neatsveria svarbesnio tikslo ateityje – jau dabar investuoti į tai, kas neišvengiamai ateis“, – sako D.Čergelis.
Šiuo metu Lietuvoje yra 5,5 tūkst. elektromobilių, tai kone du kartus daugiau nei prieš porą metų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA: Lietuvoje nuo kovo vidurio pirmąkart sumažėjo degalų kainos
Praėjusią savaitę vidutinės degalų kainos Lietuvoje mažėjo: benzinas atpigo 0,6 proc., o dyzelinas – 1,4 procento. Pastarąjį kartą tiek benzino, tiek dyzelino vidutinės kainos buvo sumažėjusios kovo viduryje. ...
-
T. Povilauskas: Lietuvos ekonomikos augimas, palyginti su kitomis ES šalimis, atrodo gerai1
SEB bankui nekeičiant šių metų Lietuvos ekonomikos prognozės ir prognozuojant, kad bendrasis vidaus produktas (BVP) turėtų augti 1,5 proc., banko ekonomistas Tadas Povilauskas sako, kad Lietuvos prognozės – vienos geriausių Europos Sąjung...
-
Užimtumo tarnyba: per penkmetį kvalifikaciją mokymuose kėlė kas trečias lietuvis
Didesnė dalis lietuvių palankiai vertina mokymąsi visą gyvenimą, tačiau tik trečdalis per praėjusius penkerius metus kėlė kvalifikaciją, rodo Užimtumo tarnybos užsakymu atlikta „Vilmorus“ gyventojų apklausa. ...
-
Valstybės pajamos per tris mėnesius augo 5,6 proc., PVM įplaukos mažėjo 1,8 proc.
Valstybės ir savivaldybių biudžetai per tris šių metų mėnesius gavo 4,06 mlrd. eurų pajamų (be Europos Sąjungos ir kitos finansinės paramos lėšų) – 5,6 proc. (215,8 mln. eurų) daugiau nei pernai tuo pat laiku, skelbia Finansų ...
-
A. Armonaitė su Airijos valdžia ir verslu aptars investicinės plėtros galimybes2
Airijoje viešinti ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė su potencialiais investuotojais aptars glaudesnį bendradarbiavimą technologijų srityje, pranešė ministerija. ...
-
M. Navickienė: SADM siūlo griežtomis kvotomis riboti užsieniečių įdarbinimą Lietuvoje1
Vidaus reikalų ministerijai siūlant griežtinti užsieniečių įdarbinimą Lietuvoje, socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė mano, kad tarp ribojimų galėtų būti ir sugriežtinta kvota iš trečiųjų šalių įdarbinamiem...
-
Uostamiestyje bedarbių skaičius mažėja2
Uostamiestyje pernai užregistravo beveik 21 tūkst. miestiečių, ieškančių darbo, tačiau iki šios dienos bedarbių sumažėjo kone perpus. Moterys darbinosi į paslaugų, administravimo darbo vietas, o vyrų grupėje dominavo pramoninių pas...
-
M. Navickienė: galime tikėtis, kad minimali mėnesinė alga viršys 1 tūkst. eurų
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė sako, kad 2025 m. minimali mėnesinė alga (MMA) turėtų viršyti 1 tūkst. eurų. Tačiau, anot jos, diskusijos dar vyksta ir dėl to turi sutarti socialiniai partneriai, o vėliau sprendimą g...
-
Banko analitikai nekeičia šių metų Lietuvos BVP prognozės – augs 1,5 proc.1
SEB bankas nekeičia šių metų Lietuvos ekonomikos prognozės – bendrasis vidaus produktas (BVP) turėtų augti 1,5 proc., o 2025 metais – 2,8 procento. ...
-
Prasideda pasėlių ir žemės ūkio naudmenų deklaravimas
Ketvirtadienį prasideda vienas svarbiausių procesų žemės ūkyje – pasėlių ir žemės ūkio naudmenų deklaravimas. ...