- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės bendrovei „LTG Link“ nuo Naujųjų metų žadant panaikinti dalį nuostolingų traukinių maršrutų kai kuriuose Lietuvos regionuose, juos išlaikyti būtų įmanoma, jeigu savivaldybės sutiktų iš dalies finansuoti, sako susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
„Yra galimybė išgelbėti tam tikrus maršrutus, jeigu savivaldybė sutiktų prisidėti“, – Seimo Darbo partijos frakcijos posėdyje pirmadienį teigė viceministrė.
Anot jos, savivaldybėms siūloma prisidėti finansiškai, kai maršrutas labai trumpas arba itin nuostolingas „Lietuvos geležinkeliams“, o savivaldybė mano, kad jis būtinas. L. Maskaliovienės teigimu, nuostolingų maršrutų daugiausia šiaurės Lietuvoje.
Pasak jos, 2023 metais valstybės subsidijoms reikėtų 40 mln. eurų – jos padengia 40 proc. keleivių vežimo išlaidų, o biudžete numatyta 35 mln. eurų: „Jeigu norėtume visus maršrutus išlaikyti, mažiausiai mums dar reikia 9 mln. eurų“.
LTG grupės bendrovės „LTG Link“ vadovas Linas Baužys frakcijos posėdyje sakė, kad už bilietų pardavimą surenkama 15-20 mln. eurų per metus.
„LTG Link“ nuo Naujųjų metų žadant panaikinti dalį nuostolingų traukinių maršrutų ir ieškant būdų, kaip juos išlaikyti, Susisiekimo ministerija sako, kad savivaldybės bent iš dalies nekompensuos nuostolių, vietoj kelių besidubliuojančių maršrutų šiaurės Lietuvoje siūloma vežti vienu nauju maršrutu Mažeikiai–Panevėžys. Jis padengtų didžiąją dalį kelionių šiame regione poreikio.
Toliau išliktų maršrutai Vilnius–Šiauliai, Vilnius–Klaipėda, Kaunas–Šiauliai – šie traukiniai kelis kartus per dieną stoja Šiauliuose ir Radviliškyje. Bus išsaugotas ir maršrutas Klaipėda–Šilutė.
Praėjusią savaitę pranešta, kad Rokiškio, Radviliškio, Šiaulių, Akmenės, Mažeikių, Panevėžio, Klaipėdos ir Šilutės savivaldybės gavo „LTG Link“ laiškus, kuriuose siūloma didinti traukinių keleivių skaičių arba mokėti subsidijas „Lietuvos geležinkeliams“, kad maršrutai liktų.
Pavyzdžiui, norint, jog reisas Radviliškis-Šiauliai liktų, Radviliškio savivaldybė turėtų sumokėti 227 tūkst. eurų.
Tuo metu savivaldybės įsitikinusios, kad išlaidas turėtų padengti valstybė.
„LTG Link“ BNS patvirtino, kad vyksta susitikimai su minėtomis savivaldybėmis dėl keleivių vežimo subsidijavimo kriterijų, galimų sprendimų bei būdų, kaip pritraukti daugiau keleivių. „LTG Link“ rugpjūčio pabaigoje išsiųstame rašte pasidalino vertinimu, koks galėtų būti savivaldybių indėlis, jei jos norėtų išlaikyti maršrutus, kurių nesubsidijuoja Vyriausybė.
Ateityje „LTG Link“ turėtų vežti tik tais maršrutais, kurie bus įtraukti į keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugų sutartį 2023–2032 metams ir kuriuos subsidijuos valstybė. Sutartį su Susisiekimo ministerija „LTG Link“ tikisi pasirašyti šiemet.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Žiniasklaida: Muitinės departamentas tikrina I. Vėgėlės šeimos verslą dėl sankcijų laikymosi2
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau1
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus31
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų1
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...
-
Gynybos, aukštųjų technologijų pramonės įmonėms – 850 mln. eurų paskolų
Įmonių investicijoms į aplinkai palankias technologijas, aukštos pridėtinės vertės produktus, gynybos ir saugumo pramonę Vyriausybė skiria 850 mln. eurų paskolų. Įmonės ar jų grupės galės gauti iki 150-250 mln. eurų paskolų rinkos sąly...