- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ kreipėsi į atsakingas šalies institucijas prašydama panaikinti kvotas tolimųjų reisų vairuotojams iš trečiųjų šalių, supaprastinti jų įdarbinimo procedūras ir sudaryti galimybę juos įdarbinti per kelias dienas. Dėl Mobilumo paketo reikalavimų, karo Ukrainoje ir 2-3 mėnesius trunkančių įdarbinimo procedūrų rasti Lietuvoje galinčių dirbti tolimųjų reisų vairuotojų tampa vis sunkiau, todėl šalies verslas prašo atsakingų šalies institucijų veikti ryžtingai.
Tai rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kreipimesi į Vyriausybę, Socialinės apsaugos ir darbo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijas, Seimo Ekonomikos komitetą.
„Lietuvos transporto sektoriaus įmonėms metų viduryje trūks apie 15 tūkst. vairuotojų, o dėl Rusijos agresijos Ukrainoje, Mobilumo paketo reikalavimų ir ilgų įdarbinimo procedūrų vairuotojų priėmimo į darbą procesas dar pasunkėja. Pavyzdžiui, ukrainiečiai vairuotojai masiškai išvyksta ginti savo Tėvynės, skaičiuojama, jog galėjo išvykti daugiau kaip 10 tūkstančių ukrainiečių, todėl skubiai ieškome vairuotojų kitose šalyse. Būtent todėl prašome Vyriausybės veikti ryžtingai, pasiremti Lenkijos kolegų taikomu modeliu, kai tolimųjų reisų vairuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimui reikalingos procedūros sutvarkomos per kelias dienas“, – sakė Z. Buivydas.
O dėl Rusijos agresijos Ukrainoje, Mobilumo paketo reikalavimų ir ilgų įdarbinimo procedūrų vairuotojų priėmimo į darbą procesas dar pasunkėja.
Pasak Z. Buivydo, transporto įmonių vadovams veiklą apsunkina įsigaliojęs Mobilumo paketo reikalavimas kas aštuonias savaites grąžinti vilkikus į jų registracijos šalis. Jo teigimu, „Linava“ papildomai planuoja kreiptis į Vyriausybę ir Lietuvai Europos Parlamente atstovaujančius europarlamentarus prašydama tarpininkauti, kad Europos Komisija sustabdytų Mobilumo paketo nuostatos galiojimą dėl privalomo vilkikų grąžinimo kas aštuonias savaites į jų bendrovių įsisteigimo šalis, kol bus priimtas sprendimas ES Teisingumo Teisme. Priminsime, kad Lietuva yra pateikusi skundą ES Teisingumo Teismui dėl šių galimai diskriminuojančių Lietuvos vežėjus Mobilumo paketo nuostatų.
„Lietuvos darbo rinkoje nėra paruošta tiek vairuotojų, kiek užtektų transporto sektoriaus darbo poreikiams patenkinti. Šiandien paprasčiausiai nėra kito kelio, kaip dalį vairuotojų įdarbinti iš užsienio, tačiau 2-3 mėnesius trunkančios užsieniečių iš trečiųjų šalių įdarbinimo procedūros mūsų netenkina. Būtina užtikrinti, kad būtų išvengta administracinių procedūrų ir darbuotojus būtų galima priimti į darbą per kelias dienas“, – pabrėžė Z. Buivydas.
„Linavos“ viceprezidentas Vytas Bučinskas atkreipė dėmesį, kad ieškodamos būdų, kaip sustabdyti augančias išlaidas dėl Mobilumo paketo reikalavimų, brangesnių degalų nei kaimyninėse šalyse, žymiai greitesnių vairuotojų įdarbinimo procedūrų Lenkijoje, vis daugiau Lietuvos įmonių ieško galimybių, kaip steigti bendroves ir logistikos centrus Lenkijoje ar kitose Vakarų Europos šalyse. Taip mūsų šalies biudžetas praranda pajamas, o Lietuvos verslininkų investicijos keliauja į užsienio šalis.
„Norint įgyvendinti naujus Mobilumo paketo reikalavimus, įmonės turi priimti į darbą naujus darbuotojus – tolimųjų reisų vilkikų vairuotojus, vadybininkus ir kitą personalą, kad Mobilumo paketo nuostatų būtų tinkamai laikomasi. Be to, Lietuvos įmonės priverstos ieškoti būdų, kaip mažesnėmis sąnaudomis vykdyti veiklą, nes kitu atveju jų konkurencingumas užsienio rinkose mažės vien dėl ženkliai išaugusių veiklos išlaidų. Tad būtini sprendimai, leidžiantys ženkliai sumažinti veiklos kaštus. Spartesnis darbuotojų iš ne Europos Sąjungos šalių įdarbinimas galėtų būti viena iš išeičių“, – sakė V. Bučinskas.
„Linavos“ duomenimis, Lietuvos įmonėse dirbantys ir po užsienio šalis krovinius gabenantys vilkikų vairuotojai paprastai uždirba nuo 2000 eurų „į rankas“ per mėnesį, pavojingus krovinius ir automobilius gabenantys vairuotojai – apie 3000 eurų „į rankas“ per mėnesį.
Lietuvos transporto sektorius sukuria apie 13 proc. šalies BVP ir pagal šį rodiklį Lietuva yra tarp pirmaujančių valstybių Europos Sąjungoje (ES).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle1
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos2
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių1
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą5
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia4
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą6
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...