- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vežėjų įmonės, beveik prieš mėnesį išnaudojusios visas šiems metams nustatytas užsieniečių įdarbinimo kvotas, iki šiol nežino, ar kvota bus padidinta, tvirtina transporto sektoriaus atstovai.
Tuo tarpu verslas patiria tūkstantinius nuostolius, Eltą informavo Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovas.
„Užsieniečių įdarbinimo kvotos baigėsi beveik prieš mėnesį. Vien tik septynių aljanso įmonių išlaidos leidimams gyventi ir Užimtumo tarnybai pateikti prašymai dėl įdarbinamų užsieniečių darbo atitikties rinkos poreikiams sudarė per 70 tūkst. eurų. Kiekviena diena, kol institucijos delsia su kvotų didinimu – tai papildomi tūkstantiniai nuostoliai verslui“, – Eltai sakė P. Drižas.
Jo teigimu, kiti vežėjai, siekdami išvengti nuostolių, vairuotojus iš trečiųjų šalių darbina per savo filialus Lenkijoje arba Čekijoje.
„Taip verslas sutaupo laiko ir finansų, bet visi socialinio draudimo mokesčiai taip pat lieka užsienyje“, – teigia TTLA vadovas.
Verslininkai ragina valstybines institucijas tęsti savo pažadus ir laikytis teisės aktų tikslinant kvotą ir leidžiant įdarbinti papildomai profesionalių tarptautinio transporto vairuotojų iš užsienio.
Užimtumo tarnyba vežėjus yra informavusi, kad ji nustatė per 12 tūkst. tarptautinio transporto vairuotojų pasiūlos trūkumą, todėl nustatytą metinę kvotą siūlo tikslinti. Seimo Ekonomikos komitetas taip pat atkreipė dėmesį į gilėjančią problemą dėl vairuotojų trūkumo ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai rekomendavo tarptautinio transporto vairuotojams skirtą kvotą papildomai didinti bent 15 tūkst.
P. Drižo teigimu, verslo prašymas padidinti kvotą yra teisiškai pagrįstas – pagal praėjusių metų Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įsakymą, kvota turi būti didinama, jeigu įdarbintų užsieniečių skaičius viršija 70 proc. patvirtintos metinės kvotos dydžio.
Šiems metams patvirtinta kvota leido įdarbinti 11600 tarptautinę kvalifikaciją turinčių vairuotojų iš trečiųjų šalių. Ši nustatyta kvota išnaudota gegužės 20 dieną. Verslininkų teigimu, metinis kvotos dydis turėtų būti bent dukart didesnis.
Tuo tarpu Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, išnagrinėjusi vežėjų prašymą peržiūrėti užsieniečių įdarbino kvotas, raštu vežėjus informavo, kad atsižvelgiant į pandemijos metu išaugusį nedarbo lygį ir situaciją darbo rinkoje, kvotos didinti nenumatoma.
Pasak P. Drižo, jeigu ir toliau bus taikomos ribojimo priemonės įdarbinti profesionalius vairuotojus užsieniečius, tarptautinių krovinių logistikos grandinė patirs rimtų krovinių tiekimo problemų.
„Suprantame, kad Lietuvoje yra nedarbo problema ir palaikome racionalias iniciatyvas spręsti šį klausimą. Verslas jau ėmėsi aktyvių veiksmų bendradarbiaujant su Užimtumo tarnyba. Tačiau profesionalių vairuotojų iš užsienio ribojimas patekti į šalies darbo rinką nedarbo problemos niekaip neišspręs – tam paprasčiausiai nėra racionalių prielaidų“, – sako P. Drižas.
Jo teigimu, iš beveik 260 tūkst. šalyje registruotų bedarbių, tik 0,6 proc. turi reikiamas C ir CE vairavimo kategorijas ir mažiau nei 0,1 proc. nurodo ieškantys tarptautinių krovinių vairuotojo darbo. Jis sako, kad netgi rengiant naujus kvalifikuotus vairuotojus, jų parengimas užtrunka iki pusės metų, o verslui profesionalių vairuotojų reikia jau dabar.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą1
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą7
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...