- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vežėjams prašant padidinti darbo kvotą užsieniečiams, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) jau du mėnesius vilkina priimti sprendimą, teigia transporto sektoriaus atstovai.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovo Povilo Drižo, praėjusią savaitę SADM iškėlė sąlygą, kad kvota galėtų būti didinama, jei būtų pagerintos vairuotojų darbo sąlygos.
„Tačiau darbdaviai konkrečių pasiūlymų dėl vairuotojų darbo sąlygų gerinimo iš SADM nesulaukia, todėl sprendimas dėl kvotos dydžio toliau lieka įšaldytas“, – sako P. Drižas.
Jis informavo, kad SADM inicijavo diskusiją tarp verslo ir profesinių sąjungų, tačiau, P. Drižo vertinimu, ministerija lyderio vaidmens spręsti probleminį klausimą ėmėsi tinkamai nepasiruošusi.
„Kokiais konkrečiais veiksmais turi būti gerinamos vairuotojų darbo sąlygos nei profesinės sąjungos, nei Socialinės apsaugos ir darbo ministerija pagal savo kompetencijos ribas nepateikė. Išgirdome tik abstrakčias problemų formuluotes, nesusijusias nei su vairuotojų darbo sąlygomis, nei su ministerijos kuruojama sritimi“,– sako P. Drižas.
Tuo tarpu verslas, pasak jo, pateikė tris principinius siūlymus, kaip padėti gerinti vairuotojų darbo sąlygas.
Tačiau darbdaviai konkrečių pasiūlymų dėl vairuotojų darbo sąlygų gerinimo iš SADM nesulaukia.
„Pirmiausia pagal Mobilumo paketo įpareigojimus būtina inicijuoti investicijas į vairuotojų darbo ir poilsio infrastruktūros gerinimą Bendrijos mastu. Antra, reikia didinti medicinos punktų, kuriuose būtų tikrinami ir skiepijami vairuotojai, skaičių. Trečia, būtina gerinti pasienio punktų pralaidumą, kur vairuotojai laukia po kelias paras vilkikuose, kol atliekamos sienų kirtimo procedūros“, – sako P. Drižas.
Jis atkreipia dėmesį, kad transporto ir logistikos sektorius investuoja į darbuotojų gerovę – stato viešbučius vairuotojams, įrengia saugias automobilių stovėjimo aikšteles, kuriose garantuojama higienos prieiga, steigia ir išlaiko vairuotojų mokymo ir parengimo centrus.
„Verslui reikalingų sprendimų vilkinimas, verslo plėtros stabdymas ir kliūtys normaliam jo funkcionavimui tik didina nedarbo ir nesurinktų mokesčių grėsmę“, - sako P. Drižas.
Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Andriaus Romanovskio vertinimu, verslui svarbūs valstybinių institucijų sprendimai turi būti atliekami laiku.
„Verslas turi teisėtą lūkestį, kad kvotos netaps ribojimu įsivežti trūkstamą darbą jėgą, juolab kad nėra jokių galimybių greitai suteikti kvalifikaciją užimtumo tarnyboje registruotiems bedarbiams, – pažymi A. Romanovskis. Be to, nerealu per trumpą laiką užtikrinti kvalifikacijos įgijimą profesinėse mokyklose, didinant stojančiųjų mokinių skaičių“.
P. Drižas taip pat atkreipia dėmesį, kad Susisiekimo ministerija yra parengusi kompleksinį pasiūlymų planą, kuriame numatyti profesionalių vairuotojų darbo sąlygų gerinimo veiksmai, siekiant spręsti krovinių ir keleivių vežimo sektoriaus problemas.
„Susisiekimo ministerijos pateikti pasiūlymai yra konkretūs, jie yra diskutuotini, tačiau verslas iš esmės juos vertina teigiamai“, – sako P. Drižas.
Siekiant gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas Susisiekimo ministerija siūlo peržiūrėti krovinių vežėjų kelių transportu kontrolės ir reguliavimo priemones. Priemonių plane siūloma peržiūrėti krovinių ir keleivių vežėjams bei jų vairuotojams taikomų administracinės atsakomybės sankcijų dydį.
Be to, siūloma taikyti didesnes poveikio priemones įmonėms už darbo ir poilsio režimo pažeidimus, plačiau taikyti automatizuotą transporto priemonių kontrolę, stiprinti laikinojo įdarbinimo įmonių, veikiančių kelių transporto srityje, patikrinimus ir atlikti šių įmonių veikimo teisėtumo analizę.
Taip pat siūloma išanalizuoti galimybę taikyti Baudžiamojo kodekso nuostatas ir numatyti atsakomybę už įtaisų, atjungiančių nors vieną tachografo funkciją, įrengimą ar naudojimą.
Lietuvos vežėjams prašant skirti daugiau darbo kvotų vairuotojams užsieniečiams, Susisiekimo ministerija teigia, kad kvotų peržiūros klausimas turi būti sprendžiamas skubos tvarka ją didinant, o tai pagal deleguotą funkciją turi padaryti Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda ragina muitais mažinti Rusijos žemės ūkio produktų konkurencingumą
Prezidentas Gitanas Nausėda ragina didinti muitus Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktams, kad jų importas taptų nekonkurencingas. ...
-
I. Ruginienė: priėmus nesubalansuotus sprendimus dėl gynybos finansavimo, kiltų socialinių neramumų4
Tęsiantis diskusijoms dėl lėšų papildomam gynybos finansavimui, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) pirmininkė Inga Ruginienė sako, kad, įvedus regresinius mokesčius, nukentėtų visuomenė ir galėtų kilti socialinių neramum...
-
„Elektrum Lietuva“: pirmąjį metų ketvirtį saulės elektros gamyba augo 9 proc.2
Pirmąjį šių metų ketvirtį privačiose saulės elektrinėse Lietuvoje buvo pagaminta beveik dešimtadaliu daugiau elektros nei tą patį laikotarpį pernai. Didžiausia energijos generacija fiksuota kovo mėnesį, rodo energetikos sprendimų b...
-
Vyriausybė siūlys specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių11
Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį pranešė, kad Vyriausybė siūlys įsteigti specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių. ...
-
A. Armonaitė: siekiant didesnio finansavimo gynybai PVM nebus didinamas1
Valdančiosios Laisvės partijos lyderė Aušrinė Armonaitė trečiadienį pareiškė, kad pridėtinės vertės mokestis (PVM) tikrai nebus didinamas siekiant didesnio finansavimo krašto apsaugai. ...
-
Ką daryti, jei suplyšo pinigai?2
Lietuva su euru gyvena jau devynerius metus, tačiau litų gyventojai vis dar turi. Juos į Lietuvos banko (LB) kasas iškeisti atneša kasdien. Litų atnešantys tautiečiai pasakoja jų radę paslėptų, pavyzdžiui, užuolaidų karnizų va...
-
EK pritaria alkoholio prekybos mugėse, parodose ir renginiuose taisyklių atlaisvinimui1
Ekonomikos komitetas pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymui atlaisvinti alkoholio prekybos taisykles mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose. ...
-
Ekonomikos komitetas pritaria įstatymų pakeitimams, kurie leis didžiosioms gamybos įmonėms greičiau įsikurti Lietuvoje2
Trečiadienį Seimo Ekonomikos komitetas pritarė teikiamiems Ekonomikos ir inovacijų ministerijos tiekiamiems Investicijų įstatymo pakeitimo projekto ir lydintiesiems įstatymų pakeitimams, kurios leistų didžiosioms gynybos pramonės bendrovėms greiči...
-
Viceministrė: karinių gamyklų statyboms reikalingas tam tikras slaptumas2
Seimui skubiai svarstant įstatymo pataisas, kurios leistų neinformuoti visuomenės apie kai kuriuos gynybos pramonės gamyklų statybų procesus, ekonomikos ir inovacijų viceministrė sako, kad atsisakyti dalies informavimo procedūrų reikia dėl slaptumo....
-
J. Sabatauskas: nauju elektrinių paspirtukų reglamentavimu parodėme, kad nenorime spręsti problemų5
Socialdemokratas Julius Sabatauskas teigia, kad šiais metais įsigaliojęs elektrinių paspirtukų naudojimo reguliavimas neišsprendė problemos, kai mikrojudrumo priemonės naudojamos netinkamai ir kelia pavojų žmonių saugumui. Anot jo paspir...