- Janis Muchks, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Baltarusijai nutarus nuo rugpjūčio pabaigos navigaciniais įrenginiais stebėti per jos teritoriją keliaujančius vilkikus iš Lietuvos, šalies vežėjai gali patirti milijoninių nuostolių, sako Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius.
„Atsižvelgiant į vienos plombos kainą ir į reguliarius vilkikų srautus per Baltarusijos, galima prognozuoti, jog per Lietuvą į rytus krovinius gabenantys vežėjai bendrai patirs apie 600 tūkst. eurų nuostolių per mėnesį, metų gale sumos bus skaičiuojamos jau milijonais“, – BNS sakė Zenonas Buivydas.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas mano, kad toks Baltarusijos valdžios sprendimas gali paskatinti Lietuvos įmones rinktis kitus krovinių gabenimo maršrutus.
„Kaip ir kiekvienas reikšmingas kaimynų politikos pokytis, šis, žinoma, irgi iššaukia vežėjų tarpe daugybę diskusijų. Kol kas, kol šių pokyčių nematom praktikoje, situaciją vertinti dar sunku, tačiau jeigu vežėjams nebeapsimokės gabenti krovinius per Lietuvos ir Baltarusijos sieną, greičiausiai bus ieškoma kitų kelių“ – BNS sakė P. Drižas.
Kaip teigė Z. Buivydas, tai bus didelis nuostolis ne tik vežėjams, bet ir valstybei, nes vilkikai aplenks Lietuvą.
Aš tai vertinu kaip „skaldyk ir valdyk“.
Nauja tvarka nepaveiks Vokietijos, Čekijos, Prancūzijos ir kitų Europos šalių vežėjų, jei jie į Baltarusiją įvažiuos per Lenkiją. Jei jie įvažiuos per Lietuvą, jiems galios nauja tvarka.
Z. Buivydas mano, jog toks Baltarusijos sprendimas yra politiškai motyvuotas.
„Aš tai vertinu kaip „skaldyk ir valdyk“. Mes prašome valdžios atstovų mums tarpininkauti ir neleisti iš mūsų taip tyčiotis. Taip pat viliamės, jog kaimyninės valstybės solidarizuosis su Lietuva ir imsis analogiškų priemonių Baltarusijos atžvilgiu“, – teigė „Linavos“ atstovas.
Nuo rugpjūčio 30 dienos pasienyje transporto priemonėms bus uždedami navigaciniai įrenginiai – specialios plombos, leisiančios Baltarusijos pareigūnams stebėti vilkikų maršrutą jų teritorijoje, kol kroviniai pasieks paskirties vietą. Plomba kainuos apie 50 eurų.
Nebus sekami tik kroviniai, gabenami tranzitu per Lietuvą ir Baltarusiją iš Karaliaučiaus srities į Rusiją bei sunkiasvoriai bei didelių gabaritų automobiliai, kuriems būtinas specialus leidimas.
Iki tol tokios navigacinės plombos buvo taikomos tik koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu, nuo pernai gegužės 25 dienos, ir tik pažeidusiems reikalavimus automobiliams, pavyzdžiui, nesilaikiusiems nustatyto maršruto.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Ką daryti, jei ne šeimos narys jums turi pervesti daugiau nei 2 500 eurų?1
Artimiausias giminaitis – mama, tėtis, brolis, sesuo, dukra ar sūnus – per metus gali pervesti kokią tik nori sumą. Tačiau pinigų iš svetimo žmogaus be rimtesnio pagrindimo ir be mokesčių Lietuvos gyventojas per metus gali gauti ne ...