- Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vaisių ir daržovių bei įvairių kruopų pardavimai auga – tam įtakos turi sveikesnės arba veganiškos, vegetariškos mitybos mada, sako LRT.lt kalbinti prekybos tinklų atstovai.
Tačiau sparčiai populiarėjančios veganiškos ir vegetariškos mitybos propaguotojų šalyje per mažai, kad jie galėtų išgelbėti bent vieną paukštį ar kiaulę – mėsos, o ypač paukštienos, pardavimai prekybos tinkluose irgi auga.
Populiarios vegetarizmo ir veganizmo idėjos
Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė bei prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pastebi, kad, nors pastaruoju metu Lietuvoje yra itin populiarios vegetarizmo ir veganizmo idėjos, pastebimai auga ir neriebios mėsos pardavimai.
„Tų žmonių [veganų ir vegetarų – LRT.lt] yra nedaug, todėl jų įpročiai nelabai paveikia didžiųjų prekybos tinklų pardavimus. Sunku įvertinti, ar ta populiarėjanti veganiška ar vegetariška mityba turi kažkokios įtakos.
Kiaulienos, jautienos, ėrienos ir kitų rūšių mėsos pardavimai išlieka daugiau ar mažiau nekintantys, tačiau pastebime paukštienos pardavimų augimą. Paukštieną žmonės renkasi, nes siekia sveikiau maitintis. Paukštiena ne tokia riebi, kaip gyvulių mėsa ar žvėriena“, – kalba D. Ryliškis.
Šią tendenciją pastebi ir B. Čaikauskaitė. Ji teigia, kad vištienos pardavimai prekybos tinkle „Iki“ šiemet augo apie ketvirtadalį, palyginti su pernai metais.
„Tarp pirkėjų vis labiau populiarėja ir išskirtinės, „premium“ mėsos rūšys – jautienos pardavimai augo apie ketvirtadalį, veršienos bei ėrienos – daugiau nei trečdaliu“, – pažymi pašnekovė.
Statistikos departamento duomenimis, mėsos ir jos gaminių vartojimas šalyje nuosekliai auga. Jei 2010 metais vienam gyventojui teko 74 kg mėsos ir jos produktų, tai per penkerius metus suvartojimas išaugo 9 kg. Populiariausia yra kiauliena (49 kg), kurios vartojimas yra stabilus, paukštiena (26 kg), kurios vartojimas auga, ir jautiena (4 kg).
Veganų produktų pardavimai taip pat auga
Pasak D. Ryliškio, prekybos tinkle „Norfa“ daržovių pardavimai daugiau ar mažiau yra stabilūs, taip pat ir makaronų bei kruopų. Tuo metu prekybos tinkle „Iki“ pastebimas ne tik vaisių ir daržovių, tačiau ir išskirtinių, brangesnių kruopų bei makaronų pardavimų augimas.
„Pastebime, kad pirkėjai, rinkdamiesi prekes, vis daugiau dėmesio skiria kokybei, renkasi geresnės kokybės mėsą, kruopas bei daržoves. Manome, kad prie vis augančio vaisių ir daržovių populiarumo prisidėjo ir ES vykdoma politika, skatinanti kasdienį vaisių ir daržovių vartojimą. Be to, sveikas gyvenimo būdas tampa daugumos žmonių įpročiu.
Lyginant kruopų ir makaronų kategorijos pardavimus, matome, kad ir čia populiarėja išskirtinės, brangesnės kruopos ir makaronai. Taip pat itin išpopuliarėjo tokios prekės, kaip chia sėklos bei bolivinė balanda“, – pasakoja B. Čaikauskaitė.
Pašnekovės teigimu, vis dažniau prekių krepšeliuose atsiduria ir produktai be gliuteno. Manoma, kad išskirtinių prekių pardavimams įtakos turi ir tai, kad žmonės dabar dažniau keliauja, susipažįsta su skirtingomis pasaulio virtuvėmis ir patiekalais, tad grįžę parduotuvėse ieško naujų skonių. Prekybos tinklo atstovės teigimu, šiuo metu yra labai išaugę avinžirnių, lęšių pardavimai, atsirado paklausa tokioms kruopoms, kaip bulgur ir panašiai.
Moterys renkasi pagal sudėtį, vyrai – pagal kainą
Prekybos tinklo „Iki“ vartotojų tyrimo duomenimis, vyrai ir moterys mėsos produktus renkasi pagal skirtingus prioritetus. Moterys labiausiai kreipia dėmesį į gaminio sudėtį, antras pagal svarbumą kriterijus joms yra gaminio išvaizda ir tik trečias sprendimą lemiantis veiksnys yra kaina.
Vyrų kriterijai yra tarsi atvirkščias moterų pasirinkimo atspindys: pagrindinis veiksnys, lemiantis pasirinkimą, yra gaminio kaina, toliau rikiuojasi gaminio išvaizda ir sudėtis.
„Remiantis tyrimo duomenimis, galima vaizdžiai nusakyti, kad mėsos gaminių skyriuje, prieš pirkdami, vyrai žvelgia į kainas, o moterys – į gaminių etiketes. Nemaža dalis respondenčių akcentavo, kad, renkantis mėsos gaminius, jų sprendimui lemiamos įtakos turi ir produkto ekologiškumas“, – tyrimo rezultatus komentuoja B. Čaikauskaitė.
Iš „Iki“ tyrimo aiškėja, kad gyventojų prioritetai, renkantis mėsos gaminius, skiriasi ir pagal amžiaus grupes. Jaunesni gyventojai, vilniečiai, turintieji daugiau pajamų ir neturintieji vaikų pirmiausia kreipia dėmesį į mėsos gaminio išvaizdą. Mėsą pagal gaminyje esančius priedus ir sudėtį pirmiausiai renkasi moterys, vyresni pirkėjai, mažesnių miestų gyventojai bei perkantieji rečiau. Mėsos gaminio natūralumo bei ekologiškumo kriterijus yra tarp trijų svarbiausių vidutinio amžiaus, didesnes pajamas gaunantiems gyventojams ir turintiems vaikų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
M. Sologubą „Snaigės“ vadovo poste laikinai keičia R. Lugovikas
Vienintelės Baltijos šalyse šaldytuvų gamybos bendrovės „Snaigė“ akcijų paketą perėmus naujam akcininkui, įmonės valdyba nuo spalio 4 dienos atšaukė Mindaugą Sologubą iš bendrovės generalinio direktoriaus pa...
-
Viceministras: susitarus dėl Ukrainos grūdų patikros Klaipėdoje kol kas niekas nesikeis4
Lietuvos, Lenkijos ir Ukrainos susitarimas dėl ukrainietiškų grūdų kontrolės perkėlimo iš Ukrainos–Lenkijos pasienio į Klaipėdos uostą yra tik pirmasis žingsnis lengvinant šių krovinių eksportą per Lietuvos uostamiestį ...
-
„Ignitis grupė“ pratęs pernai sudarytas 334 mln. eurų vertės kreditavimo sutartis
Valstybės kontroliuojama energetikos bendrovė „Ignitis grupė“ pratęs tris pernai sudarytas 334 mln. eurų bendros vertės kreditavimo sutartis. ...
-
Maisto kainų pasiutpolkė spraudžia į kampą: vis dažniau žmonės perka nukainotą maistą2
Prekybininkai pastebi, kad gyventojai vis dažniau perka nukainotas maisto prekes, praneša LNK. ...
-
D. Kreivys: Europoje būtina didinti investicijas į vandenilį ir šilumos siurblius3
Varšuvos saugumo forume dalyvaujantis energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad Europoje būtina didinti investicijas į vandenilį ir šilumos siurblius. ...
-
Labiau susirūpinta nekilnojamojo kultūros paveldo apsauga – ministerija siūlo įstatymo pataisas
Kultūros ministerija parengė Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo (NKPAĮ) pataisas, kuriomis siūlo aiškiau apibrėžti statybos, tvarkybos ir prevencinės priežiūros darbus. ...
-
Gyventojai apie draudikų pelną: jį pasididino iš mūsų įmokų2
Vilnietė Regina kaupti investiciniame gyvybės draudime pradėjo perkopusi 30-etį, ne kieno nors stumiama, o pati taip nusprendusi, praneša LNK. ...
-
Už bendrabutį Naujojoje Vilnioje pasiūlyta 2,4 mln. eurų1
Už buvusį bendrabutį Naujosios Vilnios centre, tarp „Maximos“ ir „Norfos“ parduotuvių ir netoli turgavietės, pasiūlyta pradinė kaina – 2,42 mln. eurų. Trečiajame Turto banko rengtame aukcione antradienį pradinė jo kaina...
-
Į Lietuvos rinką žada ateiti naujas bankas: ko tikėtis?4
Lietuva artimiausiu metu gali sulaukti naujo banko. Praėjusią savaitę tai paskelbęs Lietuvos bankas kol kas neišduoda, nei kokios valstybės tai žaidėjas, nei apskritai, koks tai būtų bankas ir kokias paslaugas jis galėtų teikti. Labiausiai r...
-
Statant „Rail Balticos“ Kauno mazgą bus nusavinta daugiau kaip 200 sklypų ir 300 pastatų1
Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ Kauno mazgas turi būti pastatytas iki 2029-ųjų rugpjūčio, o tam reikės išpirkti daugiau nei 200 beveik privačių žemės sklypų ir daugiau nei 300 pastatų, numato projekto specialusis...