Quantcast

Vasarą vartotojai elgiasi kitaip: kaip atrodo populiariausių prekių krepšelis?

  • Teksto dydis:

Sezonų kaita labai veikia Lietuvos gyventojų pirkinių krepšelį – vos pasikeitus orams gyventojai iš karto pakeičia ir savo vartojimo prioritetus. Tam tikrų prekių kategorijos itin stipriai reaguoja į karštus orus – jų pardavimai tokiomis dienomis gali išaugti nuo kelių iki keliolikos kartų. Tiesa, yra ir tokių, kurių sezoniškumas visiškai neveikia arba veikia nedaug.

Kokių prekių vartotojai suskumba dairytis atšilus orams, o kokias perka nepaisant sezono, rodo Lietuvos prekybos įmonių asociacijos, didžiųjų prekybos tinklų ir rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

Tendencijos atsikartoja

„Jau dešimt metų iš eilės asociacija skelbia prekes, kurių Lietuvos vartotojai per metus pirko daugiausiai. Būtent vartotojų tokiu būdu išrinktos populiariausiųjų vardą pelniusios prekės pagal objektyvius faktinius duomenis yra geriausiai perkamos ištisus metus, tačiau kai kurių iš jų pardavimai vasarą yra dar didesni nei kitu metų laiku“, – sako Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomoji direktorė Rūta Vainienė.

Praėjusių metų pardavimai šalies didžiuosiuose prekybos tinkluose rodo, kad karštomis dienomis vartotojai kur kas daugiau pirko ledų, gaiviųjų nealkoholinių gėrimų, plėšomų sūrio lazdelių, kefyro, taip pat vartojimui paruoštų mėsos produktų gaminių.

„Šilti orai kasmet atneša gana nuspėjamus pokyčius – žmonės išgeria daugiau vandens ir vaisvandenių, dažniau gardžiuojasi ledais. Labiausiai išauga vanilinio plombyro populiarumas – net 2,75 karto, daugiau nuperkama nealkoholinio alaus ir obuolių skonio nealkoholinio sidro“, – komentuoja „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Šilti orai kasmet atneša gana nuspėjamus pokyčius – žmonės išgeria daugiau vandens ir vaisvandenių, dažniau gardžiuojasi ledais.

Nori atsigaivinti ir iškylauti

Vasarą itin jaučiasi gyventojų noras ištrūkti į gamtą, iškylauti. „Karščiausiais mėnesiais ledų pardavimas mūsų parduotuvėse išauga dešimt ar net daugiau kartų. Padidėja ir užkandžių paklausa – tampa itin populiarios plėšomos sūrio lazdelės, vytintos dešrelės“, – sako „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Buivydienė.

Viena sezoniškumui jautriausių kategorijų yra šviežios daržovės. „Vos atšilus orams, dar ankstyvą pavasarį, pastebime itin augančius šviežių daržovių pardavimus – po šaltojo sezono gyventojai yra išsiilgę agurkų, pomidorų, ridikėlių, salotų ir kitų žalumynų, šalia didėjantys kefyro pardavimai leidžia daryti prielaidą, kad vasarą bandoma kuo greičiau prisikviesti gaminant lietuvių pamėgtus šaltibarščius“, – sako „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

Aktyviai įveda naujienas

Tiesa, praėjusių metų vasarą vartotojų elgesyje buvo ir keli reikšmingi pokyčiai, susiję su nealkoholinių gėrimų ir mėsos pasirinkimu. „Bene ryškiausia tendencija pernai buvo net 53 proc. išaugę nealkoholinio sidro pardavimai, taip pat 22 proc. šoktelėję „lengvos“ mėsos, konkrečiai kalakutienos ir vištienos, pardavimai. Tiesa, iškylų ašimi ir toliau išlieka mėsa – būtent gaminimui paruoštos mėsos vasarą nuperkama net 53 proc. daugiau nei, pavyzdžiui, pavasarį“, – sako Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims.

I. Lepp taip pat atkreipia dėmesį, kad būtent tų produktų, kurių paklausa vasarą itin išauga, gamintojai šiuo laiku ir patys yra itin aktyvūs, pristato produktų naujoves, nes žino, kad to nepadarius gali tekti laukti ištisus metus.

Populiarios nepaisant sezono

Vis dėlto didžioji dalis prekių vartotojo krepšelyje išlaiko pozicijas ištisus metus. R. Vainienė pastebi, kad paskelbus „Populiariausios prekės 2018“ lyderius, vartotojai aktyviai domisi šiomis prekėmis, vertina ir lygina jas su pačių asmeniškai vartojamais produktais. Gegužės mėnesį didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse vykstantis žaidimas, kurio metu galima laimėti pilną krepšį populiariausių 2018 metų prekių, taip pat paskatina gyventojus dairytis prekės, pažymėtos populiariausios karuliu.

V. Drulienė vardina, kad tarp visus metus populiarių prekių pirmiausia pakliūva tokios, kurios sudaro subalansuotos mitybos pagrindą – tai didžioji dalis pieno produktų, daržovių, duonos ir mėsos gaminių. „Nielsen“ duomenimis, taip pat vienodai perkami baziniai higienos reikmenys, pavyzdžiui, kūdikių prekės. Nepastebimi ir didesni pieno ar varškės pardavimų svyravimai.

„Pirkėjai taip pat vertina patogumą, pavyzdžiui, tiek šiltuoju, tiek šaltuoju sezonu itin perkami koldūnai – tai visada išeitis greitai vakarienei, kai nesinori gaminti. Skirtingais metų laikais nelabai kinta tokių bazinių produktų kaip miltai pardavimai“, – sako G. Buivydienė.

Pasak G. Buivydienės, itin karštomis vasaros dienomis paprastai kiek mažėja varškės sūrelių paklausa: greičiausiai dėl to, kad sūreliai šiltoje temperatūroje greitai minkštėja, be to, sūrelius kaip desertą labiau nukonkuruoja ledai. Vis dėlto V. Drulienė prideda, kad populiariausiųjų sąraše ne vienerius metus įsitvirtinę sūreliai su vanile didelio pirkėjų dėmesio sulaukia ir atšilus orams: „Tai vienas populiariausių produktų mūsų tinkle, kurio per pastaruosius 12 mėnesių parduota 3,26 mln. vienetų.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių