L. Kukuraitis siūlo vežėjų problemas spręsti specialiai komisijai

Tolimųjų reisų vairuotojų ir jų darbdavių atstovams nesutariant dėl didesnio atlyginimų koeficiento, kuris užtikrintų didesnes jų socialines garantijas, šio klausimo svarstymas galėtų būti perduotas specialiai komisijai, sako socialinės apsaugos ir darbo ministras.

Lino Kukuraičio teigimu, komisijų, konsultuojančiu stringant darbuotojų ir darbdavių deryboms, steigimą numato kai kurių Seimo narių siūlomas Socialinio dialogo skatinimo įstatymo projektas.

„Kol kas jos (komisijos – BNS) neegzistuoja, bet jei tai būtų priimtina abiem šalims, galėtume nuo Trišalės tarybos pasiūlyti keletą tarpininkų, kurie galėtų tą procesą (derybas – BNS) skatinti (...) Galbūt darbo tvarka galėtume, be įstatymo eiti tuo keliu, jei abi pusės sutaria“, – Trišalės tarybos posėdyje antradienį sakė ministras.

L. Kukuraitis taip pat ragino praėjusią savaitę iš derybų pasitraukusias profsąjungas, vienijamas transporto profesinių sąjungų Forumo, grįžti derėtis.

„Esame ir buvome už derybas, norime ir toliau kviesti profsąjungas, kurios išėjo, sugrįžti ir ieškoti kiek galima geresnių sąlygų darbuotojams“, – pabrėžė ministras.

Iš derybų pasitraukusių profesinių sąjungų atstovų teigimu, galiojantis Darbo kodeksas suteikia daugiau apsaugų ir socialinių garantijų nei siūlo darbdaviai.

Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis Trišalėje taryboje sakė, derybos tęsiasi su  Baltijos transporto profesine sąjunga „Solidarumas“, Lietuvos transporto darbuotojų profesine sąjunga „Solidarumas“ bei Pietų Lietuvos profesine sąjunga „Solidarumas“.

„Dalis derybininkų paliko derybas, bet su kitais toliau derybos tęsiamos. Sekantis susitikimas yra liepos 4 dieną, toliau derinsime pozicijas pagal tą susitarimą, kuris jau yra pasiektas“, – posėdyje sakė T. Garuolis.

Jo teigimu, kolektyvinę šakinę sutartį planuoja pasirašyti iki rugsėjo 16 dienos.

Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ teisininkas Vitalijus Jarmontovičius aiškino, kad „derybos vyksta konstruktyviai, pasiekta nemažai sąlyčio taškų“. Tuo metu vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė tvirtino, kad derybos negali būti tęsiamos, nes viena iš kolektyvinės sutarties šalių pasitraukė.

„Viena iš šalių yra asociacija „Linava“, kita – darbuotojų atstovų, transporto profesinių sąjungų Forumas. Jiems pasitraukus, pagal Darbo kodeksą, kolektyvinės derybos turėtų būti laikomos nutrūkusiomis“, – tarybos posėdyje teigė J. Jančiauskienė.

Šiuo metu vairuotojams už darbą užsienio šalyse mokama 1,3 minimalaus atlyginimo ir dienpinigiai. Dėl to jų socialinės garantijos gerokai sumenksta. Vyriausybė yra rekomendavusi koeficientą didinti iki 2, o darbdaviai – iki 1,4 procento.



NAUJAUSI KOMENTARAI

profsajungiečiui

profsajungiečiui portretas
acha, pabandyk kur kreiptis.Ukrainiečiu ir kitų vadylų pundais veža. Tai tik pasikrutink ir lėksi kap bitė von iš darbo. O šeimą reikia maitint? Dar ir apkaltins nuostoliais. NĖRA PAS MUS LIETUVOJ NĖ TEISYBĖS NĖ DEMOKRATIJOS.

Neykabysi Kukuraiti

Neykabysi Kukuraiti portretas
už furistu firmu stovi valdžios šulai ir net (taip kalbama..) Rusijos nesmulkių veikėju statytiniai. Nėra šansų kažką į gera padaryti..

profsąjungietis

profsąjungietis portretas
kreipkitės į Kautros profsąjungą arba Ginčų komisiją. Manyčiau ir dėl savo teisių vairuotojai turėtų pakovoti.Nejaugi manote, kad turime viską ant lėkštučių atnešti.
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių