- Aurelija Malakauskaitė, Jūratė Anilionytė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keleivių vežimo autobusais rinkoje bręsta rimtos permainos. Didžiausia šio verslo bendrovė „Kautra“ ketina nusipirkti kitą stambią tolimojo keleivių vežimo kompaniją TOKS. Tačiau sandorio baigtis – Konkurencijos tarybos rankose. Ši turi nuspręsti, ar susijungusios įmonės neturės galimybės piktnaudžiauti dominuojama padėtimi rinkoje.
Kasmet apie 5 milijonus keleivių pervežanti „Kautros“ bendrovė bando įgyvendinti maždaug prieš 10 metų kilusią idėją – įsigyti didžiausią konkurentą – Vilniuje įsikūrusią tolimojo keleivių vežimo kompaniją TOKS.
„Mes tiesiog pasiekėm susitarimą su TOKS`o akcininkais dėl 100 procentų akcijų įsigijimo su tam tikromis išlygomis. Išlygos tokios, kad pirmiausia turime gauti Konkurencijos tarnybos sutikimą. Gavus sutikimą, vystysime sandorį toliau“, – aiškina įmonės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Konkurencijos tarybos leidimo įsigyti TOKS`ą „Kautra“ prašė dar 2006 metais. Ir jį gavo, bet sandoris neįvyko. Dabar, patikslinus kai kuriuos duomenis ir detales, reikia sulaukti tarybos sprendimo, ar leidimas dar galioja. „Kautros“ skaičiavimu, net ir sujungus dvi stambias keleivių vežimo įmones, naujoji tikrai neužimtų daugiau kaip 40 procentų rinkos.
Susisiekti su TOKS`o savininkais ir sužinoti, kodėl jie nusprendė parduoti kompanijos akcijas, nepavyko. Rinkos specialistai įžvelgia ir teigiamų, ir neigiamų būsimo sandorio aspektų.
„Tokios dvejopos mintys – iš vienos pusės gerai, kad toks stiprus vežėjas, kuris pastoviai investuoja, ieško naujų rinkų, bus dar stipresnis ir tikrai pateiks keleiviams gerą paslaugą. Iš kitos pusės – gaila, kad Lietuvoje nebeturės jokio rimto konkurento“, – teigia asociacijos „Linava“ keleivių vežimo skyriaus vedėjas Jevgenijus Stolovickis.
Jis nemato pagrindo ir keleivių nuogąstavimams, esą sujungus bendroves brangs bilietai. Jo teigimu „Kautra“ ir dabar daugiausiai investuoja į aptarnavimo kokybę, o keleivius veža ne brangiau negu kiti. Pasak „Kautros“ vadovo, įmonė kasmet perka 10–15 naujų, po milijoną litų kainuojančių, autobusų. Įsigijus TOKS`ą, jų pirkti reikės maždaug po 20, nes abiejų bendrovių techninis lygis smarkiai skiriasi. Vienodinti, anot L. Skardžiuko, reikėtų ir kitas veiklos sritis.
„Keleivių vežimas tai nėra tik autobusai, tai yra ir visa infrastruktūra, duomenų bazės, internetiniai pardavimai, nuolaidų sistemos, lojalumo sistemos, kurias galvojame įdiegti netrukus. Maršrutų optimizavimas – vienas iš klausimų: tam tikrose vietose gal bus peržiūrimi maršrutai, gal kur ir atsisakysim, gal kur reikės laikus perstumdyti. Tiesiog šiandien sunku dar komentuot, ką mes darysime“, – sako L. Skardžiukas.
„Kautros“ vadovas neprognozuoja, kiek laiko – mėnesį ar ilgiau – reikės laukti sandorio, o tiksliau – Konkurencijos tarybos sprendimo. Konkurencijos įstatymas nedraudžia vienai įmonei užimti dominuojamos padėties rinkoje. Draudžiama tik piktnaudžiauti ta padėtimi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...
-
Seimas linkęs švelninti Alkoholio kontrolės įstatymą4
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis būtų suvienodintas renginiuose leidžiamų pardavinėti alkoholinių gėrimų stiprumas. Taip pat siūloma leisti maisto pristatymo platformoms teikti informaciją apie gėrimų gamintoj...
-
G. Skaistė: biudžeto pajamų surinkimas iš PVM kovą toliau gerėjo1
Metų pradžioje smukus valstybės pajamoms iš pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir kai kuriems analitikams teigus, kad šiemet gali būti nepasiektas jo surinkimo planas, finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad kovo mėnesį tiek PVM, t...
-
Nakvynės kainos Dainų šventės metu gali būti net dvigubai didesnės3
Nors iki Dainų šventės liko dar beveik trys mėnesiai, nakvynės vietos viešbučiuose jau pildosi. Planuojama, kad Dainų šventė šiais metais sulauks rekordinio dalyvių skaičiaus – net 37 tūkst. Tiesa, žmones gąsdina p...
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai10
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės24
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...