- Jūratė Anilionytė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Specialistų teigimu, Lietuvos gamintojai atsigręžia į vidaus rinką, daugiau pinigų skiria rinkodarai. Bet, nors lietuviškų produktų gamyba ir pirkimas auga, tyrimai rodo, kad kol kas vartotojai nuperka tik kiek daugiau nei penktadalį vietinių prekių.
Nuo rūkytų dešrų, kosmetikos, drabužių iki statybinių medžiagų – parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“ šįmet beveik 40 pro. daugiau vietinių gamintojų nei ankstesniais metais. Iš viso – daugiau kaip šimtas.
„Lietuvos gamintojai tikrai pradėjo kreipti dėmesį į vietinę rinką. Džiugu paminėti, kad mūsų parodoje dalyvauja daug naujų įmonių, kurios neseniai pradėjo gamybą“, – pasakojo UAB „Ekspozicijų centras“ vadovas Erikas Piskunovas.
Parodos dalyviai sako dirbantys Lietuvos ir užsienio rinkose, lietuvišką produkciją pirkėjai mėgsta ir įtikti jiems nėra sunku.
„Lietuvos rinka yra maža, mums ji yra įdomi, todėl, kad kažkada girdėjau statistiką, kad lietuviška kosmetika užima tik 10 proc. lietuviškos rinkos. Mes užimame nedidelę rinkos dalį, bet, manau, Lietuvos gamintojams yra puikios galimybės Lietuvoje dirbti ir plėstis“, – teigė UAB „Gangas“ produktų vadovė Roma Macikienė.
„Mūsų įmonė yra maža, tai – šeimos verslas. Bandome [žengti] į Latviją ir Angliją. Esame patenkinti, bet mums Lietuvoje labiau patinka, kaip mūsų prekės vertinamos“, – aiškino UAB „Linkuvos mėsa“ direktoriaus pavaduotoja Asta Gendvilienė.
Statistikų duomenimis, pernai, palyginti su užpernai, Lietuvos gamintojų pardavimai augo. Labiausiai – 15 proc. – baldų, buitinių prietaisų, čiužinių. Maždaug 8 proc. daugiau pirkta lietuviškos mėsos, pieno, žuvies produktų. Pasak pramonininkų, Lietuvos ūkio 3 proc. augimą labiausiai lemia eksportuojanti pramonė.
„Nepaisant kai kurių politikų norų kalbėti daugiau apie aukštąsias technologijas, lyderiais yra vadinamosios klasikinės Lietuvos pramonės šakos, pavyzdžiui, maisto gamyba“, – tikino Pramonininkų konfederacijos viceprezidentas dr. Gediminas Rainys.
Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, Lietuvos vartotojai perka vos apie 22 proc. lietuviškų prekių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiniasklaida: Muitinės departamentas tikrina I. Vėgėlės šeimos verslą dėl sankcijų laikymosi2
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau1
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus31
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų1
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...
-
Gynybos, aukštųjų technologijų pramonės įmonėms – 850 mln. eurų paskolų
Įmonių investicijoms į aplinkai palankias technologijas, aukštos pridėtinės vertės produktus, gynybos ir saugumo pramonę Vyriausybė skiria 850 mln. eurų paskolų. Įmonės ar jų grupės galės gauti iki 150-250 mln. eurų paskolų rinkos sąly...
-
Pernai daugėjo žemiau absoliutaus skurdo ribos gyvenančių žmonių12
Žemiau absoliutaus skurdo ribos pernai gyveno 6,5 proc. visų šalies gyventojų – apie 187 tūkst. žmonių, arba 2,7 proc. punkto daugiau nei 2022 metais, ketvirtadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...