- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aptarnaujantis personalas susiduria su psichologiniu ir kitokio pobūdžio smurtu. Atlikti tyrimai rodo, kad 6 iš 10 darbuotojų patiria klientų psichologinį smurtą. Seniau buvo laikomasi požiūrio, kad klientas visada teisus, tačiau situacija keičiasi ir vis didesnis dėmesys skiriamas darbuotojų psichologinei sveikatai, praneša LNK.
Degalinėje trejus metus dirbantis Mantas sako, kad tenka matyti visko: „Kai neišeina patiems degalų užsipilti, pyksta ant mūsų, nes patys nemoka.“
Pakeltas tonas, keiksmai, įžeidimai, net mėtomi daiktai – tai istorijos ne iš gūdžios praeities, o tai, kas vyksta dabar.
„Esu matęs, kai vienas klientas gavęs dešrainį metė jį atgal į mūsų darbuotoją, nes ne tą padažą uždėjo“, – pasakojo matytus vaizdus „Circle K Lietuva“ vadovas Skirmantas Mačiukas.
Iki šiol apie klientų elgesį kalbėta mažai, vyrauja nuomonė, kad klientas visada teisus. Aptarnaujantys privalo prisitaikyti, dirbti net sukandę dantis.
„Koks tu tinginys, nieko nedarai, kiek galiu laukti eilėje. Patyčios, priekabiavimai, kasdienis pyktis ir agresija išliejama ant mūsų žmonių“, – pažymėjo „Circkle K Lietuva“ Žmogiškųjų išteklių departamento direktorė Margarita Plešakienė.
„Mes nesame organizacija, kuri sakys, kad klientas visada teisus. Tikrai ne. Nebe tie laikai“, – akcentavo S.Mačiukas.
Įmonės savo iniciatyva atliko aptarnavimo sferoje dirbančiųjų apklausą visoje Lietuvoje skirtingose įmonėse. Rezultatai šokiruoja.
„Apie 60 proc. žmonių kiekvieną savaitę patiria psichologinį arba žodinį smurtą, net seksualinį priekabiavimą, grasinimų“, – šokiruojančia statistika dalijosi S.Mačiukas.
Ne šiaip sau degalinėse atsiranda nusiraminimo kampelių.
„Galbūt ateis atsisėsti, truputėlį apsiramins“, – svarstė S.Mačiukas.
Nusiraminimo kampų reikėtų ir kitose vietose, pvz., parduotuvėse, restoranuose ar kavinėse. Čia taip pat būna visko.
Patyčios, priekabiavimai, kasdienis pyktis ir agresija išliejama ant mūsų žmonių.
„Būna atneši didžkukulius ne su tuo padažu. Vieną kartą man iš pykčio sviedė lėkštę“, – prisiminė „Katpėdėlės“ administratorė Kotryna Bogdanovič.
Klysti žmogiška, tačiau ne vien klaidos klientus veda iš kantrybės.
„Dažniausiai žmonės pasipiktinę, kadangi šiuo metu pakilusios kainos“, – sakė K.Bogdanovič.
Būna taip, kad reiškiamos pretenzijos ir dėl skonio, tačiau priekaištai lekia, kai lėkštės jau ištuštintos. Darbuotojai neatmeta, galbūt žmonės taip tikisi, kad pietūs bus nemokami.
„Pastabėjome, kad žmonės pradėjo labai piktnaudžiauti“, – teigė K.Bogdanovič.
„Ne ten padėtas produktas, nešvara, ne taip nusišypsojo pardavėjos“, – klientų skundais dalijosi ir „Iki“ atstovė Vaida Budrienė.
Atstovė sako, kad darbuotojams vedami mokymai, kaip suvaldyti kritines situacijas.
„Jeigu jau nebegalime išspręsti konflikto, tada siūloma klientui parašyti nusiskundimą, tada įsijungia kiti elementai – teisė ir pan.“, – sakė V.Budrienė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Replikų netrūksta ir grožio salonuose.
„Būna žmonių, kurie galvoja, kad už minimalią kainą jiems turėtų atlikti paslaugas, kurios kainuoja daugiau“, – stebėjosi Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė.
Kartais klientai atsineša nuotraukų ir nori iš salono išeiti būtent tokie. Jeigu nepavyksta, kyla pasipiktinimas.
„Juk visada originalas būna pranašesnis už kopija“, – akcentavo J.Mačiulienė.
Kad aptarnavimo sektoriuje darbuotojai patiria psichologinį ar net fizinį smurtą, yra nacionalinė problema, taip sako Užimtumo tarnybos (UŽT) atstovas, ir pati tarnyba susiduria su pažeminimais ar net grasinimais.
„Dažniausiai grasinama žiniasklaida, ministerija ir kitais dalykais, kad parodys, kad mes jų tarnai. Jie mus išlaiko ir dabar mes turime jiems nusilenkti“, – klientų požiūrį bandė apibūdinti UŽT Komunikacijos skyriaus vedėjas Liudas Dapkus.
Menkinti žmogų, dirbanti mažiau kvalifikuotą darbą, anot profsąjungos, netoleruotina.
„Apie pagarbą kiekvienam ir kiekvienai profesijai, apie tai, kaip iš tiesų klientus aptarnaujantys žmonės sunkiai dirba“, – apie aptarnaujančio personalo svarbą akcentuoja Profsąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA3
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui5
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu1
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.2
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis4
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...