Quantcast

Iš socialinių tinklų Lietuvoje nepragyvensi

Internete gausu patarimų, kaip pralobti socialiniuose tinkluose. Naujųjų technologijų ir rinkodaros specialistas Džiugas Paršonis tikina, kad užsidirbti pragyvenimui iš socialinių tinklų tikrai nepavyks, o dauguma tokių siūlymų yra manipuliacijos ar tiesiog apgaulės.

Internete gausu patarimų, kaip pralobti socialiniuose tinkluose. Naujųjų technologijų ir rinkodaros specialistas Džiugas Paršonis tikina, kad užsidirbti pragyvenimui iš socialinių tinklų tikrai nepavyks, o dauguma tokių siūlymų yra manipuliacijos ar tiesiog apgaulės.

Uždirbti galima netiesiogiai

Pašnekovas tvirtino, kad socialiniuose tinkluose legaliai ir vadovaujantis etika didelių pinigų užsidirbti iš esmės neįmanoma. Daugelis socialinių tinklų gali padėti vystyti ar reklamuoti savo verslą, bet negali tapti darboviete.

"Prieš kokių dešimtį metų buvo labai daug kalbama panašiai, tik klausiama, ar galima užsidirbti iš interneto. Tai buvo kaip kažkas tokio specifinio, tarsi profesija. Iš tikrųjų paaiškėjo, kad galima užsidirbti, galima neužsidirbti. Aš manyčiau, kad taip yra ir su socialiniais tinklais. Tiek, kad tai nėra kažkokia darbovietė ir uždarbio būdai yra labai įvairūs", – aiškino Dž.Paršonis.

Jis pridūrė, kad dažniausiai būdai užsidirbti per socialinius tinklus yra netiesioginiai. Tai jau minėtas savo verslo reklamavimas arba bendravimas su klientais. Be to, socialiniuose tinkluose galima padėti sau pačiam – sukurti gerą įvaizdį ir taip padidinti galimybes gauti trokštamą ar geresnį darbą.

Iš apgavysčių naudos maža

Pašnekovas manąs, kad labai dažnai pralobti sumanę žmonės apgaudinėja ar manipuliuoja kitais socialinių tinklų vartotojais. Jis pateikė pavyzdį, kad socialiniame tinkle, pavyzdžiui, "Facebook'e", žmogus gali sukurti paskyrą, skirtą kokiam nors pomėgiui, laisvalaikio užsiėmimui ar kam kitam. Surinkus pakankamai paskyra besinaudojančių žmonių, ji yra paprasčiausiai parduodama verslininkams, kuriems aktualūs šių žmonių interesai.

Vis dėlto Dž.Paršonis taip pat atkreipė dėmesį, kad tokios manipuliacijos ir apgavystės dažniausiai didelės naudos niekam neatneša. Esą paskyros kūrėjas negauna didelės sumos už tai, kad parduoda paskyrą su jos naudotojais. Perkančiojo verslui vartotojų interesai taip pat didelio pasisekimo negarantuoja, o jis dar ir sumoka pinigus paskyros kūrėjui.

Nesusigundykite lengvais pinigais

Iššokančias reklamas interneto portaluose, žadančias lengvai užsidirbti, dirbant "Google", "Facebook'e" ar kitame socialiniame tinkle, pašnekovas taip pat vertino skeptiškai. Esą jos tėra apgaulė.

"Žinoma, kad tai ne "Google". Jie su tokiais dalykais kovoja, nes tai tik kliudo normalią apskaitą ir reklamą. Jie, kaip reklamos tarpininkai arba pardavėjai, taip pat turi pateikti tam tikrus skaičius. Jeigu jais kas nors manipuliuoja, tai yra didelis trūkumas", – apie melagingas reklamas kalbėjo Dž.Paršonis.

Jis neneigė, kad kartais lengvai užsidirbti žadančios reklamos gali ir nemeluoti. Bet pridūrė, kad jos gali turėti daugybę papildomų sąlygų ir vadovautis piramidės principu. Tai reiškia, kad asmuo atlygį gaus tik tuo atveju, kai užverbuos dar dešimt kitų žmonių, dirbsiančių tai

pačiai įmonei. Vien šis principas dažniausiai rodo, kad įmonės veikla nėra skaidri.

Komentarai už pinigus

Specialistas atskleidė, kad socialiniuose tinkluose ir kitose interneto svetainėse pasitaiko atvejų, kai žmonėms, dažniausiai mokantiems anglų kalbą, mokama už atitinkamų komentarų rašymą. Tai plačiai taikoma tinklalapiuose, kuriuose galima įsigyti prekių.

Žmonėms yra išdalijamas tekstas arba jie patys turi jį paruošti ir atitinkamai komentuoti nurodytų pardavėjų prekes ar paslaugas. Dėl šios priežasties daugumoje panašios paskirties tinklalapių imta riboti komentavimo galimybes.

"Turėkime omenyje, kad, jeigu tai ir nėra nelegalu, tai mažų mažiausiai yra neetiška. Galima lygiai taip pat užsidirbti tamsiame akligatvyje. Tiesiog reikia prieiti ir atimti piniginę iš kažko", – tokį būdą užsidirbti komentavo pašnekovas.

Pinigai saldainiams

Nors prieš tai minėta, kad socialiniai tinklai gali neblogai pasitarnauti turintiesiems verslą, Dž.Paršonis atkreipė dėmesį, kad tai turėtų būti tik reklamos platforma. Jis teigė, esą dauguma verslų, kurie buvo įkurti JAV ir veikė tik socialiniame tinkle, neturėdami bent jau atskiros interneto svetainės, buvo pasmerkti po kurio laiko sužlugti.

Pagrindinė priežastis – socialiniai tinklai turi kitokią paskirtį. Žmonės į socialinius tinklus eina sužinoti informacijos, pabendrauti su draugais ar pažįstamais, sužinoti, ką šie veikia, ką mėgsta ir kuo domisi. Jie nesilanko socialiniuose tinkluose tikėdamiesi apsipirkti ar pasinaudoti paslaugomis. Pašnekovo nuomone, socialinis tinklas gali nebent padėti karjerai, sukurdamas norimą įvaizdį.

Dž.Paršonis skeptiškai vertino ir galimybę susikrauti aukso kalnus, kuriant vaizdo klipus "Youtube", nors pripažino, kad užsidirbti šiek tiek įmanoma.

"Bet kuriuo atveju ten pinigai yra saldainiams, kol kas. Kitaip galbūt būtų suinteresuotos ir rimtesnio turinio kūrimo bendrovės arba studijos: animacijos, kino, nepriklausomos", – argumentavo Dž.Paršonis ir pridūrė, kad sunkoka turėtų būti užsidirbti ir dėl didėjančio žmonių išrankumo, didelio informacijos srauto ir žmonių skonių sirtumo.

Kaip užsidirbti?

"Youtube". Nors "Youtube" nėra tradicinio socialinio tinklo pavyzdys, užsidirbti čia yra bene lengviausia. Tereikia kurti originalius vaizdo filmukus ir tokiu būdu surinkti gerbėjų būrį. Jei įkeltas vaizdo klipas sulaukia daug peržiūrų, "Youtube" susisiekia su jo savininku ir pasiūlo užsidirbti. Žmogus gauna pinigų už šalia jo įkelto filmuko rodomas reklamas. Jei jis mano, kad visi jo kuriami vaizdo klipai sulaukia pakankamo dėmesio, gali užpildyti specialią formą ir tapti "Youtube" partneriu. Partneriai gauna atlygį už visas reklamas, rodomas šalia jų sukurtų vaizdo įrašų. Tačiau "Youtube" prašymą gali atmesti. Tuomet pakartotinio prašymo negalima siųsti du mėnesius. Reikia nepamiršti, kad bet kuriuo atveju "Youtube" nemokės pinigų, jei žmogus įkėlė vaizdo klipą, kurio pats nesukūrė, kuriame rodomi žmonės buvo nufilmuoti be jų sutikimo arba kurio turinys gali būti žalingas nepilnamečiams. Beje, perdainuota daina taip pat nėra laikoma originaliu kūriniu.

"Facebook". Šiame socialiniame tinkle užsidirbti šiek tiek sudėtingiau. Dažniau jis gali pasitarnauti kaip erdvė nemokamai reklamai. Tačiau, neturint savo verslo, "Facebook'o" socialiniame tinkle užsidirbti ganėtinai sudėtinga. Priešingai nei "Youtube", "Facebook'o" vartotojai neturi galimybės gauti pelno už reklamas, rodomas jų sukurtose paskyrose.

"Twitter". Šiame Lietuvoje nelabai išpopuliarėjusiame socialiniame tinkle yra nedidelė galimybė užsidirbti. Tai tarsi viduriukas tarp prieš tai aptartų "Facebook'o" ir "Youtube". Jeigu žmogus turi pakankamai gerbėjų, kurie seka jo žinutes "Twitter" tinkle, jis gali užsidirbti netiesiogiai reklamuodamas įvairias prekes ar paslaugas. Tokių pasiūlymų dažniausiai sulaukia tik itin daug gerbėjų turintys žmonės. Pačios įmonės susisiekia su jais, prašydamos paminėti jų siūlomus produktus, daiktus, paslaugas ar pačios įmonės pavadinimą žinutėse.

"Google+". Lietuvoje taip pat dar nelabai paplitęs socialinis tinklas gali labiausiai padėti rašantiesiems tinklaraščius ar turintiesiems savo verslą. "Google" suteikė galimybę savo tinklalapyje ar tinklaraštyje turėti "Google+" mygtuką, kuris veikia panašiai kaip "Facebook'o" mygtukas "patinka". Tai tiesiog yra dar vienas būdas nemokamai pasireklamuoti.

"LinkedIn", "Pinterest", "Deviantart" ir kt. Šie socialiniai tinklai ar internetinės bendruomenės dažniausiai veikia kaip pagalbininkai jūsų karjerai, o ne darbo galimybė. "LinkedIn" yra labiausiai atpažįstamas profesinis socialinis tinklas. Jame darbuotojai gali pateikti savo gyvenimo aprašymą ir kitą informaciją. Tai būdas darbdaviams juos surasti. Jau ir Lietuvoje ima plisti įprotis, prieš kviečiant kandidatą į darbo pokalbį, patikrinti, ką apie jį galima rasti internete. Būtent tuomet naudinga turėti "LinkedIn" paskyrą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių