- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis registravo įstatymų pakeitimų projektus, kuriais siekiama paskatinti elektros įkrovimo stotelių plėtrą Lietuvoje bei nuo kelių naudotojo mokesčio atleisti komercinius, krovininius elektromobilius.
Priėmus siūlomus Alternatyvių degalų įstatymo pakeitimus, žalia elektra įkrautų elektromobilių sunaudota energija bus pripažįstama kaip alternatyvusis kuras ir padės Lietuvai pasiekti tikslą iki 2030 metų 15 proc. transporte sunaudojamos energijos pakeisti alternatyviais degalais.
„Tai, kad žalia elektra iki šiol nėra pripažįstama kaip alternatyvūs degalai, yra vienas iš atsakymų, kodėl Lietuvoje tokia vangi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra. Šiuo metu žalia elektra, pateikiama į elektromobilius, negali būti apskaitoma kaip degalai iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Pagal Europos Sąjungos (ES) direktyvas tokio ribojimo neturėtų būti, jo, mano žiniomis, nėra nei Latvijoje, nei Estijoje, todėl dalyje šių šalių degalinių jau stovi arba yra numatytos pastatyti įkrovimo stotelės“, – teigia K. Adomaitis.
Anot parlamentaro, dėl dabartinio reguliavimo elektrinėms transporto priemonėms būtinos infrastruktūros plėtra stabdoma, nes investicijos, kurios galėtų būti nukreipiamos į elektros įkrovimo stotelių įkūrimą Lietuvoje, nukeliauja į kaimynines šalis, kur tokios išimties nėra.
Lietuvai ypač aktualu mažinti transporto sektoriaus emisijas, nes kitu atveju rizikuojame neįvykdyti šalies įsipareigojimų ES.
Dar vienu įstatymo projektu siūloma elektromobilius atleisti nuo kelių naudotojo mokesčio. Šiuo metu tokį mokestį, naudojantis automagistraliniais keliais, turi mokėti autobusai, krovininės ir kt. transporto priemonės. Tačiau yra taikomos išimtys, kam šis mokestis netaikomas. Anot K. Adomaičio, komercinės paskirties elektromobilius būtina priskirti prie šių išimčių.
„Transporto sektorius yra atsakingas už didžiausią procentinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos dalį – net 30,4 proc. Lietuvai ypač aktualu mažinti transporto sektoriaus emisijas, nes kitu atveju rizikuojame neįvykdyti šalies įsipareigojimų ES. Jau šiandien komercinių ir lengvų krovininių elektromobilių atleidimas nuo kelių naudotojo mokesčio būtų paskata verslui dažniau rinktis elektromobilius tolesniems atstumams“, – pabrėžia Laisvės frakcijos narys.
VĮ „Regitra“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje registruoti tik 202 krovininiai elektromobiliai, galintys vežti iki 3,5 t krovinių, tačiau šis skaičius galėtų būti didesnis, jiems taikant lengvatines sąlygas. K. Adomaitis pažymi, jog valstybės biudžeto pajamų praradimai, įvedus kelių naudotojo mokesčio lengvatą, būtų nedideli, o paskatinus komercinių krovininių elektromobilių plėtrą, Lietuva prisidėtų prie savo tikslo mažinti transporto sektoriaus CO2 emisijas ir išvengtų gresiančių ES baudų už šių tikslų neįgyvendinimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sekmadienį baigiasi laikas pasirinkti nepriklausomą tiekėją (atnaujinta)10
Sekmadienį baigiasi terminas, kai antrojo elektros rinkos liberalizavimo etapo vartotojai turi pasirinkti nepriklausomą tiekėją. ...
-
Apie recesijos riziką įspėjantys ekonomistai minimalios algos dydį ragina nustatyti vėliau3
Lietuvos bankui Trišalėje taryboje pateikus skaičiavimus, kad nuo kitų metų minimali mėnesinė alga (MMA) Lietuvoje turėtų būti didinama nuo 730 iki 867,67 eurų, ekonomistai ragina siūlomą sumą dar kartą perskaičiuoti artėjant rudeniui, k...
-
Šiemet iš taršių automobilių savininkų planuojama surinkti apie 30 mln. eurų6
Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo „Regitros“ duomenys. Tuo metu automobilių taršos mokesčio surinkta panašiai kaip ir pernai. ...
-
Lietuvai – pažadas iš Taivano: rinka plačiau gali atsiverti jau šį rudenį9
Taivane apsilankiusi Lietuvos žemės ūkio ministerijos delegacija gavo pažadą, kad šiuo metu vis dar stringantys leidimai mėsos, pieno produktų ir žuvies eksportui turėtų būti suteikti šį rudenį. Nors šiuo metu lietuvišk...
-
Seime – siūlymas supaprastinti garažų savininkų susirinkimų tvarką2
Seimas spręs, ar supaprastinti garažų bendrijų savininkų susirinkimų tvarką. ...
-
Ž. Mauricas: ateinanti žiema yra paskutinė, kai Rusija dujomis dar galės šantažuoti Europą
Kremlius, bandydamas sukelti Europos šalių gyventojų nepasitenkinimą dėl kainų augimo, paprasčiausiai praranda savo gamtinių dujų rinkas, aiškina „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas. ...
-
Benzino kaina Lietuvoje: vis dar lenkiame vokiečius8
Praėjusią savaitę, birželio 13–20 dienomis, Lietuvoje vidutinė benzino kaina (2,07 Eur/l), kaip ir anksčiau, išliko mažiausia Baltijos šalyse, dyzelinas pigiausias buvo Estijoje (1,95 Eur/l). ...
-
Seimas: nuo lapkričio sandoriai grynaisiais – iki 5 tūkst. eurų, bus išimčių18
Seimas sugriežtino gyventojų ir verslo atsiskaitymus grynaisiais pinigais – nuo lapkričio atsiskaityti grynaisiais bus galima tik iki 5 tūkst. eurų, o virš šios sumos atsiskaityti bus galima tik negrynaisiais. ...
-
Sveikatos bėdos lietuviams – antrame plane: labiau rūpi kuro kainos16
Karas ir infliacija iš pirkėjų sąmonės išstūmė pandemiją, tačiau šios trijulės poveikis vartojimui bendrai padarė didelės įtakos. Kaip pasikeitė vartojimo įpročiai – apie tai LNK pokalbis su „NielsenIQ Baltics&ld...
-
Atšaukiamas Kaliningrado elektros sistemos izoliuoto darbo bandymas5
Šį šeštadienį, birželio 25 dieną, numatytas Kaliningrado elektros sistemos izoliuoto darbo bandymas neįvyks, praneša „Litgrid“. Apie tai Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorę „Litgrid“ ketvirta...