- Giedrius Gaidamavičius, Sniegė Balčiūnaitė, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas po pateikimo pritarė siūlymui įstatymu uždrausti rusiškų suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovą ir išdujinimą Klaipėdos SGD paskirstymo stotyje bei mažos apimties pakartotinio dujinimo įrenginiuose.
Parlamentas antradienį po pateikimo pritarė tai numatančioms Gamtinių dujų įstatymo pataisoms, kurias pateikė energetikos ministras Dainius Kreivys ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas Laurynas Kaščiūnas.
Už svarstymą balsavo 119 Seimo narių, vienintelis „valstietis“ Valius Ąžuolas buvo prieš, o 11 susilaikė. Toliau pataisos bus svarstomos rudens sesijoje.
„Paprasčiausiai dujovežiais yra atvežamos (SGD – BNS) iš Lenkijos. „Cryogas“ („Cryogas M&T Poland“ – BNS) veža tiesiai iš Lenkijos. Keletą fūrų per mėnesį tiesiai į dvi įmones. Jos turi išdujinimo įrenginius savo teritorijoje“, – pristatydamas pataisas teigė D. Kreivys.
„Tai liečia mažą (SGD – BNS) kiekį ir keletą įmonių. Bet mes sakome, kad net tų kelių cisternų vežti nereikia. Turime Klaipėdos terminalą, išdujinimo didelės apimties terminalą, iš kurio galima imti“, – tvirtino ministras.
Pasak D. Kreivio, rusiškų dujų autocisternomis atsigabenančios įmonės „jau yra pasiruošusios prisitaikyti prie naujų realybių“.
Pataisos, kuriomis siūloma dar labiau apriboti dujų patekimą į Lietuvą autocisternomis, teikiamos Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) nustačius, kad nepaisant pernai uždrausto rusiškų dujų importo vamzdynais bei per Klaipėdos terminalą, SGD iš Rusijos į Lietuvą gabenamos sausumos keliais.
Yra įmonių, kurios iki šiol importuoja rusiškos kilmės gamtines dujas, tiekdamos jas į Lietuvą autocisternomis, juos išdujinant mažos apimties SGD pakartotinio dujinimo įrenginiuose.
„Yra įmonių, kurios iki šiol importuoja rusiškos kilmės gamtines dujas, tiekdamos jas į Lietuvą autocisternomis, juos išdujinant mažos apimties SGD pakartotinio dujinimo įrenginiuose“, – teigiama projekto aiškinamajame rašte.
Energetikos ministerija bei SGD ir naftos terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ BNS teigė, jog autocisternomis į Lietuvą vežtos rusiškos dujos nebuvo gabentos per Klaipėdos terminalą bei jo paskirstymo stotį.
Ministerijos teigimu, energetikos rinkos reguliuotojas nustatė, kad apeidama šalies dujų perdavimo, skirstymo infrastruktūrą bei Klaipėdos SGD terminalą dujas autocisternomis iš Rusijos koncerno „Gazprom“ antrinės įmonės „Gazprom Export“ į Lietuvą importuoja įmonė „Cryogas M&T Poland“.
VERT atstovė Loreta Kimutytė antradienį BNS teigė, kad apie tai tarybai pateiktose ataskaitose informavo pati „Cryogas M&T Poland“. Jos teigimu, pati taryba SGD gabenančių autocisternų judėjimo nestebi ir nereguliuoja, todėl neturi informacijos, ar yra daugiau tokių atvejų.
„Cryogas M&T Poland“ verslo plėtros vadovas Baltijos šalyse Marijus Simanavičius BNS teigė nežinantis ir negalintis komentuoti ministerijos bei VERT pateiktos informacijos ir patarė kreiptis į įmonės biurą Lenkijoje.
Varšuvoje registruota „Cryogas M&T Poland“ savo interneto svetainėje skelbia tiekianti SGD, kurios gali būti pristatomos kriogeninėmis autocisternomis.
Ministerija teigė neturinti informacijos, kiek pinigų taip gabentoms rusiškoms dujoms galėjo išleisti jas importavusios įmonės bei ar jos galėjo būti reeksportuojamos į kitas šalis.
SGD importas iš Rusijos į Lietuvą per Klaipėdos terminalą sustabdytas nuo pernai kovo, o nuo balandžio rusiškų dujų importas visiškai nutrauktas, paliekant tik tranzitą į Kaliningradą – pernai birželį visa tai uždrausta įstatymu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją2
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios1
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Lošimų priežiūros tarnybos vadovas dėl gero darbo paskirtas naujai kadencijai be konkurso10
Finansų ministrė Gintarė Skaistė be konkurso paskyrė Lošimų priežiūros tarnybos (LPT) vadovą Virginijų Daukšį naujai kadencijai vadovauti įstaigai, tai padaryti leido labai geras tarnautojo veiklos įvertinimas, o sprendimui skirti j...
-
Seime – siūlymas sudaryti palankesnes sąlygas pluoštinių kanapių produktų įvežimui į Lietuvą3
Seimas imasi svarstyti žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko pateiktas Pluoštinių kanapių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama sudaryti palankesnes sąlygas įvežti į Lietuvą iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių pluoštini...
-
S. Gentvilas: dėl transporto keliamos taršos – Susisiekimo ministerijos atsakomybė13
Valstybės kontrolei (VK) skelbiant, kad atsinaujinančių išteklių panaudojimas ir energijos vartojimo efektyvumas transporte didėja nežymiai, ar net mažėja, o elektros naudojimo plėtra šiame sektoriuje vyksta per lėtai, aplinkos ministra...