- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dar vienas į Lietuvos rinką žengiantis prekybos tinklas veikiausiai ypatingų perversmų kainų srityje nepadarys. "Lidl" parduotuvės vargiai čia pateiks didelių stebuklų, nes, lyginant kainas Lenkijoje, jos tik šiek tiek mažesnės nei kitų čia veikiančių prekybos centrų. Be to, sunku įsivaizduoti, kad lietuviai atsisakytų savo mitybos įpročių ir dėl kelių centų kainų skirtumo imtų pirkti ne Lietuvos gamintojų maisto produktus.
Išgelbėtojo belaukiant
Žemų kainų Vokietijos prekybos tinklas "Lidl" dar oficialiai neskelbia, kada pradės savo veiklą Lietuvoje. Prognozuojama, kad tai turėtų nutikti artimiausiais mėnesiais. Daugumoje didesniųjų miestų parduotuvės jau pastatytos ir baigiamos įrengti. Laukiama tik starto signalo.
"Norėdami tinkamai pasiruošti atidarymui, jo datos ir konkrečių parduotuvių kol kas neskelbiame. Tikimės jūsų supratingumo ir kartu skubame informuoti, kad planuojame startuoti šių metų pirmąjį pusmetį atidarydami daugiau kaip 10 parduotuvių visoje šalyje", – tikino tinklo atstovė Valerija Lebedeva.
Tuo pat metu viešojoje erdvėje nenustygsta "žemų kainų stebuklo" laukimas.
Dabar labai populiaru laukti išgelbėtojo, nes kai jis ateis, mūsų parduotuvėse ir kainos taps mažos, ir asortimentas platus, ir bus gražu it muziejuje. Feisbuke net sklando naujasis folkloras, esą "kas yra ilgiau už amžinybę? Ogi "Lidl" atėjimas".
Išgelbėtojas gal ir ateina, bet ar tikrai padarys stebuklus?
Taigi, ką jis pasiūlys? Įvertinus pagrindinio "Lidl" pirkinių krepšelio (47 prekių) ir dar trijų prekybos tinklų ("Kaufland", Tesco ir "Biedronka") kainas Lenkijoje, pribloškiamo skirtumo vis dėlto nematyti.
Ar išties viskas pigiau?
Išanalizavus Lenkijos prekybos tinklų "Kaufland", Tesco, "Biedronka" ir "Lidl" pagrindinių maisto, buitinės chemijos bei higienos prekių kainas, matyti, jog pasklidę gandai, kad "Lidl" pasiūlys tik išskirtinai žemas kainas, ne visai atitinka realybę.
Palyginome Lietuvos ir Lenkijos pasienyje veikiančių "Maximos" parduotuvių kainas su "Lidl" ir kitų tinklų kainomis.
Pavyzdžiui, rupi druska ("Optima linija", 1 kg) "Lidl" kainuoja 14 euro centų (0,63 zloto), tiek pat ji kainuoja ir "Biedronkos" bei "Kaufland" parduotuvėse.
Grikių kruopų ("Optima linija", 800 g), kvietinių miltų ("Optima linija", 2 kg), saulėgrąžų aliejaus ("Golden Oil", 1 l), juodosios arbatos ("Lipton Yellow Label", 25 pak.), pieno (3,2 proc. riebumo "Mū!", 1 l), kiaušinių (10 vienetų, rudų) ir didžioji dalis kitų prekių kainos "Lidl" tokios pat, kaip ir kitų tinklų parduotuvėse.
O kai kurių prekių, pavyzdžiui, ilgagrūdžių ryžių ("Optima linija", 800 g), saldainių ("Rafaelo", 15 vienetų), popierinių rankšluosčių ("Grite", 2 vienetai), grietinės ("Farm Milk", 380 g, 30 proc. riebumo), atšaldytos kiaulienos mentės be kaulų kainos "Lidl" parduotuvėse Lenkijoje yra netgi didesnės nei "Kaufland", "Tesco" ir "Biedronkos" tinklų prekybos centruose.
Pigiau lenkiškose "Lidl" galima nusipirkti tik labai nedaug prekių, kurių kainos tik truputį skiriasi nuo jų konkurentų.
Tai – apelsinų sultys ("Maxima Favorit", 1 l), fermentinis sūris ("Gouda", 48 proc. riebumo), trumpavaisiai agurkai, svogūnai, dešra (karštai rūkyta "Pusrytinė"), dešrelės su kalakutiena.
Beje, daržovių kainos Lenkijos prekybos tinkluose, net ir garsėjančiuose žemiausiomis kainomis, aukštesnės nei Lietuvoje.
Ko tikėtis Lietuvoje?
Daugumos maisto prekių kainos Lenkijoje šiandien pastebimai mažesnės nei Lietuvoje. Pavyzdžiui, cukrus pigesnis 11 euro centų, grikiai – 54 euro centais, miltai – 57 euro centais, aliejus – 50 euro centų, malta kava – 97 euro centais, kiaušiniai – 36 euro centais, sauskelnės – 1,1 euro.
Kainų skirtumą daugiausia lemia ir pridėtinės vertės mokestis (PVM), kuris Lenkijoje maždaug pusei minėtų prekių siekia tik 5 arba 8 proc.
Tiesa, daliai produktų taikomas 23 proc. PVM. Tuo pat metu Lietuvoje visų prekių PVM yra 21 procentas.
Net išvedus labiausiai perkamų maisto, higienos ir buitinės chemijos perkamiausių prekių PVM vidurkį, Lenkijoje jis yra 3 proc. mažesnis nei Lietuvoje.
Tad akivaizdu, kad į Lietuvą ateinančio "Lidl" tinklo dėl PVM skirtumo tos pačios prekės turės būti brangesnės nei Lenkijoje.
"Mūsų tikslas – kiekvienoje rinkoje pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį. Mūsų stebėsena rodo, kad skirtingų rinkų palyginimas nėra įmanomas, nes kiekvienos šalies konkurencinė situacija, daranti įtakos pardavimo kainoms, yra skirtinga", – paaiškino V.Lebedeva.
Ar tai turėtų reikšti, kad "Lidl" atstovai patys pripažįsta, jog Lietuvoje tikėtis tokių kainų, kaip Lenkijoje, neverta?
Belieka palaukti, ir praktika parodys, ar prekių pasirinkimas, kurį "Lidl" ketina pateikti Lietuvos klientams, tikrai bus jiems priimtinas. Nes "Lidl" asortimentas grįstas ne vietine, o lenkiška bei vokiška privačių prekių ženklų produkcija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„LTG Infra“ vadovas: nemanau, kad ilgalaikėje perspektyvoje reikia rytietiškos vėžės
Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojos, „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas nemano, kad šalyje ilgalaikėje perspektyvoje dar reikėtų turėti ...
-
M. Skuodis apie traukinių pirkimą „Rail Balticai“: svarbiausia, kad statybos nevėluotų
Latvijai paraginus Lietuvą ir Estiją susitarti dėl traukinių europinio geležinkelio linijai „Rail Baltica“ pirkimo, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu svarbiausia rūpintis vėžės statyba. ...
-
Lietuvos oro uostai pristatė, kaip augs Kauno oro uosto pajėgumai1
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 metų numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų model...
-
„Ipanema“ avalynė – tobulas stiliaus ir patogumo derinys kiekvienai progai4
Ar teko girdėti apie prekinį ženklą „Ipanema“? Tai žinomas prekės ženklas, kuris specializuojasi gaminant paplūdimio batelius, paplūdimio šlepetes ir kitus pliažo aksesuarus. Šis prekės ženklas yra labai mėgstamas daugely...
-
Patarimai, kaip įmonėms efektyviai valdyti laisvas lėšas3
Manau, didžiajai daliai sėkmingų verslų anksčiau ar vėliau iškyla dilema, ką daryti su laisvomis įmonės lėšomis? Šis klausimas ypač aktualus šiuo metu, kai globali ekonominė situacija nėra aiški. Dėl to kai kuri...
-
Seną keičia naujas? Skausmo gydymas dabar1
Lėtinis skausmas yra neatskiriama gyvenimo dalis, su juo susiduria milijonai žmonių visame pasaulyje. Nuo senovės civilizacijų su pradiniais ir primityviausiais gydymo metodais iki šiuolaikinės inovatyvios medicinos pagrindinė problema išl...
-
„Megoje“ perki – „Dyson“ prizus kasdien laimi!2
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ skelbia, kad dabar – pats metas stiliaus ir interjero pokyčiams. Naujos pavasario kolekcijos jau atvyko! O su jomis ir išskirtinis žaidimas, kuriame kiekvieną dieną galima laimėti inovatyviu...
-
Ankstyvųjų bulvių sėklos – jau vagose, pernykštis derlius – dar aruoduose1
Šis pavasaris negaili lietaus. Kai kur Lietuvoje laukai plaukia, o kai kur juose jau dirba žemės ūkio technika ir sodinamos bulvės. Daržininkų aruodai dar saugo pernykštį derlių, kurio iki Velykų tikrai užteks pirkėjams. Tačiau kai ku...
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą10
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras9
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...