- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sunkiai karantino suvaržymus pergyvenę visuomeninio transporto vežėjai prakalbo apie nė kiek negerėjančią situaciją. Nuo pandemijos pradžios perpus sumažėję keleivių srautai neatsigauna, degalai brangsta, išlaidos didėja dvigubai. Atsitiesti esą padėtų branginami transporto bilietai, praneša LNK.
Brangs bilietai?
Bilietas iš Vilniaus į Rokiškį kainuoja 13 eurų, studentui – per 6 eurus, senjorui – 2,5 euro. Tik ar ilgai tokios kainos laikysis?
„Ne tik kuras šiuo laiku sujudino – ir darbo užmokestis vairuotojams yra sujudintas, ir atsarginės dalys brangsta, ir tepalai, visos eksploatacinės medžiagos“, – komentavo „Toks“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Teigiama, kad nuo pandemijos pradžios keleivių viešajame transporte sumažėjo perpus, ir iki šiol srautai negrįžo. O energetinės sąnaudos išaugo keliskart. Vežėjai sako, kad gali tekti branginti viešojo transporto bilietus.
„Galime garantuoti viena: kad jos šiemet nepigs. Šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime po mėnesio ar pusantro. Ieškome visokių resursų, kaip išvengti to dalyko, bet gyvenimas rodo kita“, – apgailestavo A. Indrašius.
Miestuose bilietų kainas tvirtina savivaldybių tarybos. Čia kol kas planų jas didinti nėra. Savivaldybės subsidijomis vežėjams amortizuoja padidėjusias sąnaudas.
„Mes kiekvienais metais prašome vis daugiau ir daugiau subsidijų. Subsidijų augimas – po 10–15 proc. Miesto biudžetai taip pat nėra begaliniai“, – sakė „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Galime garantuoti viena: šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime.
Tarpmiestinių maršrutų vežėjai sako, kad kainos turėtų didėti bent 50 proc. Tačiau pripažįsta, kad tai būtų laikinas pagerėjimas.
„Pabranginus bilietą, sumažėja keleivių srautas. Tada vėl įsiveli į tam tikrą karuselę“, – teigė M. Grigelis.
Gelbėjimo plano nėra
Ar pabrangęs bilietas sumažintų kelionių skaičių? Neabejojama, kad pabrangus autobusų bilietams norinčiųjų jais važiuoti dar sumažės.
O valdžia deklaruoja, kad Lietuvai sukant žaliuoju kursu, vis daugiau gyventojų rinksis švaresnes transporto priemones, o iš nuosavų automobilių persės į visuomeninį transportą.
„Turi būti sudarytas planas valstybės lygiu, kad viešajame transporte mes taikysime tokias lengvatas. Čia galima svarstyti įvairius variantus – ar žmonės visai bus atleisti nuo mokesčio, ar jis bus mažesnis“, – šnekėjo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Keleivių vežėjų gelbėjimo plano kol kas nėra. Seime bus svarstomos tik pavienės gelbėjimo priemonės.
„Padėti įsigyti žaliąjį transportą. Dabartiniu metu yra programos, bet jos veikia labai vangiai, yra biurokratinės. Artimiausiu metu komiteto posėdyje mes tai svarstysime“, – aiškino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Trečdaliu keleivių srautai sumenko ir geležinkeliuose, tačiau branginti geležinkelio bilieto dar nesvarstoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai12
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui7
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...