- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šeštadienio įsigalioja nauji Mobilumo paketo reikalavimai, paliesiantys įmones, kurių veikla buvo nereglamentuojama ir tai iškreipdavo konkurencinę aplinką. Tokios bendrovės privalės turėti Bendrijos licenciją verstis profesine vežimo kelių transportu veikla, kitaip negalės atlikti tarptautinių pervežimų. Tokie vežėjai raginami suskubti pasirūpinti formalumais, kad nereikėtų stabdyti veiklų.
Nauji Mobilumo paketo reikalavimai bus taikomi tarptautines krovinių pervežimo paslaugas teikiantiems vežėjams, naudojantiems transporto priemones arba transporto priemonių junginius, kurių leidžiama pakrautos transporto priemonės ar junginio masė yra didesnė nei 2,5 tonos, bet neviršija 3,5 tonos. Todėl nuo gegužės 21 d. net mažesnės transporto įmonės ir kurjerių tarnybos negalės vykdyti krovinių pervežimų Europoje, jei neturės tokios licencijos.
Norint ją gauti, vežėjai turės atitikti ir kitus reikalavimus – turėti faktinę ir nuolatinę buveinę valstybėje narėje, nepriekaištingą reputaciją, profesinę kompetenciją ir įrodyti, kad gali vykdyti finansinius įsipareigojimus, kiekvienais metais turėti tam tikrą pinigų sumą.
Jei pervežimams bus naudojamos tik nuo 2,5 iki 3,5 tonos transporto priemonės, įmonės turi turėti kapitalo, kurio vertė ne mažesnė kaip 1800 eurų, kai naudojama tik viena transporto priemonė, ir po 900 eurų kiekvienai papildomai transporto priemonei.
Jei įmonė vykdo pervežimus transporto priemonėmis, kurių bendroji masė yra nuo 2,5 tonos iki 3,5 tonos ir transporto priemonėmis, kurių svoris didesnis kaip 3,5 tonos, tai vežėjo nuosavo kapitalo dydis privalės būti ne mažesnis kaip 9 tūkst. eurų pirmai transporto priemonei ir po 5 tūkst. eurų kiekvienai papildomai priemonei, kai jos bendroji masė viršija 3,5 tonos. Jei bendroji masė papildomai transporto priemonei yra nuo 2,5 iki 3,5 tonos, tada nuosavo kapitalo dydis kiekvienai papildomai tokio tipo priemonei turės būti po 900 eurų.
Šiuo sprendimu įtvirtinamos vienodos konkurencinės sąlygos visiems vežėjams.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtina, kad kol kas ne visos transporto ir logistikos įmonės spėjo pasirūpinti Bendrijos licencija, todėl ragina jas tai padaryti.
„Šiuo sprendimu įtvirtinamos vienodos konkurencinės sąlygos visiems vežėjams. Todėl kviečiame Bendrijos licencijų neturinčias įmones nusiųsti atsakingus darbuotojus į mokymus ir licenciją įgyti“,– sako Z. Buivydas.
Pasak jo, Bendrijos licencijų nereikės tik krovinius šalies viduje vežantiems paslaugų teikėjams, bet jei jie norėtų kirsti Lietuvos sieną ir pristatyti, pavyzdžiui, vienkartinį užsakymą į Lenkiją, jie privalės ją gauti. Priešingu atveju negalės to padaryti.
Iki šiol reikalavimas turėti Bendrijos licenciją verstis profesine vežimo kelių transportu veikla buvo taikomas tik toms įmonėms, kurios dirba su motorinėmis transporto priemonėmis, kurių leidžiama pakrautos motorinės transporto priemonės masė viršijo 3,5 tonos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistai nesureikšmina Rusijai paskelbto defolto: didesnį poveikį turi sankcijos
Šios savaitės pradžioje Rusija buvo pripažinta negalinti įvykdyti savo įsiskolinimo įsipareigojimų užsienyje, todėl šalis oficialiai įžengė į defolto teritoriją. Tačiau ekonomistai nemano, kad defoltas turės labai didelių pasekmi...
-
Per kaitrą lietuviai sulėkė pirkti ventiliatorių: pardavimai augo dešimt kartų1
Birželio kaitra Lietuvoje išaugino kondicionierių ir ventiliatorių paklausą – prekybininkai skaičiuoja dešimtimis kartų augusius pardavimus, nepaisant kai kurių prekių brangimo. Jų teigimu, karštajam sezonui ruošiamas...
-
JAV ir Lietuva bendradarbiaus maisto saugos, ekologinio ūkininkavimo srityje1
Lietuva ir JAV sutarė glaudžiau bendradarbiauti maisto saugos, ekologinio ūkininkavimo srityje. ...
-
Prezidentas pakvietė JAV energetikos įmonę „Holtec“ investuoti Lietuvoje3
Filadelfijoje viešintis prezidentas Gitanas Nausėda pakvietė JAV energetikos įmonę „Holtec“ investuoti Lietuvoje. ...
-
Pirkėjams – smagios naujienos: turguje atpigo bulvės, agurkai, trešnės40
Brangsta ir brangs. Tokius žodžius dabar girdime, kai kalba pakrypsta apie prekių ir paslaugų kainas. Vis dėlto pasitaiko ir malonių išimčių – kai kas atpinga. ...
-
Birželį Baltijos valstybėse brango dyzelinas: sparčiausias kainos kilimas – Lietuvoje6
Benzino kainų dinamika Baltijos valstybėse birželį buvo skirtinga, tuo tarpu dyzelinas brango, o sparčiausiai – Lietuvoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys. ...
-
Subsidijos už elektrą ir dujas kitąmet: ar jos bus – neaišku4
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, jog dar anksti kalbėti, ar Vyriausybės kompensacijos už elektrą ir gamtines dujas gyventojams bus mokamos ir kitais metais. ...
-
M. Skuodis atsakė į Vokietijos kanclerio raginimus: Lietuva daro tai, ką privalo
Vokietijai kalbant apie specialias taisykles Rusijos tranzitui į Kaliningradą, Lietuvos susisiekimo ministras sako nematantis pokyčių pačios Rusijos elgesyje. ...
-
Apklausa: ribota būsto pasiūla gali neleisti slopti lūkesčiams dėl kainų3
Per artimiausius metus naujų butų didžiausiuose miestuose bus pasiūlyta mažiau nei per praėjusius 12 mėnesių, tad pasiūlos trikdžiai ir išaugusios statybos sąnaudos gali neleisti slopti lūkesčiams dėl būsto kainų – jie tebėra isto...
-
Lietuvos oro uostai iššūkių dėl atšaukiamų skrydžių nepatiria
Kai kuriems Europos oro uostams patiriant iššūkių dėl aktyvaus keleivių srautų augimo bei atšaukiamų skrydžių, Lietuvos oro uostai teigia, kad situacija šalyje yra nepakitusi, atšaukiamų skrydžių skaičius nedideli...