- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šeštadienio įsigalioja nauji Mobilumo paketo reikalavimai, paliesiantys įmones, kurių veikla buvo nereglamentuojama ir tai iškreipdavo konkurencinę aplinką. Tokios bendrovės privalės turėti Bendrijos licenciją verstis profesine vežimo kelių transportu veikla, kitaip negalės atlikti tarptautinių pervežimų. Tokie vežėjai raginami suskubti pasirūpinti formalumais, kad nereikėtų stabdyti veiklų.
Nauji Mobilumo paketo reikalavimai bus taikomi tarptautines krovinių pervežimo paslaugas teikiantiems vežėjams, naudojantiems transporto priemones arba transporto priemonių junginius, kurių leidžiama pakrautos transporto priemonės ar junginio masė yra didesnė nei 2,5 tonos, bet neviršija 3,5 tonos. Todėl nuo gegužės 21 d. net mažesnės transporto įmonės ir kurjerių tarnybos negalės vykdyti krovinių pervežimų Europoje, jei neturės tokios licencijos.
Norint ją gauti, vežėjai turės atitikti ir kitus reikalavimus – turėti faktinę ir nuolatinę buveinę valstybėje narėje, nepriekaištingą reputaciją, profesinę kompetenciją ir įrodyti, kad gali vykdyti finansinius įsipareigojimus, kiekvienais metais turėti tam tikrą pinigų sumą.
Jei pervežimams bus naudojamos tik nuo 2,5 iki 3,5 tonos transporto priemonės, įmonės turi turėti kapitalo, kurio vertė ne mažesnė kaip 1800 eurų, kai naudojama tik viena transporto priemonė, ir po 900 eurų kiekvienai papildomai transporto priemonei.
Jei įmonė vykdo pervežimus transporto priemonėmis, kurių bendroji masė yra nuo 2,5 tonos iki 3,5 tonos ir transporto priemonėmis, kurių svoris didesnis kaip 3,5 tonos, tai vežėjo nuosavo kapitalo dydis privalės būti ne mažesnis kaip 9 tūkst. eurų pirmai transporto priemonei ir po 5 tūkst. eurų kiekvienai papildomai priemonei, kai jos bendroji masė viršija 3,5 tonos. Jei bendroji masė papildomai transporto priemonei yra nuo 2,5 iki 3,5 tonos, tada nuosavo kapitalo dydis kiekvienai papildomai tokio tipo priemonei turės būti po 900 eurų.
Šiuo sprendimu įtvirtinamos vienodos konkurencinės sąlygos visiems vežėjams.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtina, kad kol kas ne visos transporto ir logistikos įmonės spėjo pasirūpinti Bendrijos licencija, todėl ragina jas tai padaryti.
„Šiuo sprendimu įtvirtinamos vienodos konkurencinės sąlygos visiems vežėjams. Todėl kviečiame Bendrijos licencijų neturinčias įmones nusiųsti atsakingus darbuotojus į mokymus ir licenciją įgyti“,– sako Z. Buivydas.
Pasak jo, Bendrijos licencijų nereikės tik krovinius šalies viduje vežantiems paslaugų teikėjams, bet jei jie norėtų kirsti Lietuvos sieną ir pristatyti, pavyzdžiui, vienkartinį užsakymą į Lenkiją, jie privalės ją gauti. Priešingu atveju negalės to padaryti.
Iki šiol reikalavimas turėti Bendrijos licenciją verstis profesine vežimo kelių transportu veikla buvo taikomas tik toms įmonėms, kurios dirba su motorinėmis transporto priemonėmis, kurių leidžiama pakrautos motorinės transporto priemonės masė viršijo 3,5 tonos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...