Quantcast

Nauji vardai ne baugina, bet verčia pasitempti

Mažmeninės prekybos tinklai plėtros, nors ir ne intensyvios, stabdyti neketina ir šiemet, o į didžiųjų gretas nori įsilieti nauji rinkos žaidėjai. Dėl naujų vardų, pasirodžiusių rinkoje, senbuviai jau sumažino ir kai kurių prekių kainas.

Mažmeninės prekybos tinklai plėtros, nors ir ne intensyvios, stabdyti neketina ir šiemet, o į didžiųjų gretas nori įsilieti nauji rinkos žaidėjai. Dėl naujų vardų, pasirodžiusių rinkoje, senbuviai jau sumažino ir kai kurių prekių kainas.

Naujas, bet ambicingas

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas sako, kad šiemet planuojama didžiųjų prekybos tinklų plėtra nesiskiria nuo buvusios pernai. Intensyviau plečiasi nebent nauji rinkos žaidėjai, kurie, pradėję veikti nuo nulio, turi pasiekti atitinkamą prekybos vietų skaičių, kad galėtų konkuruoti su jau įsitvirtinusiais prekybininkais.

Vienas tokių pardavėjų – tinklas "Fresh Market", veiklą Lietuvoje pradėjęs pernai birželį, – jau turi 13 parduotuvių ir planuoja, kad iki šių metų vidurio prekybos vietų skaičius pasieks 30. Tokiais rezultatais "Fresh Market" tikisi užbaigti pirmąjį plėtros etapą, kuriuo į naujas parduotuves investavo 10 mln. eurų (apie 34,5 mln. litų).

Veiklą Lietuvoje nuo nulio pradėjusiam tinklui ambicijų netrūksta: plėtros planai veda į didžiųjų prekybos tinklų penketuką šių metų pabaigoje, o, besibaigiant kitiems metams, "Fresh Market" tikisi atsidurti tarp trijų populiariausių prekybos tinklų.

Perima konkurentų vietas

"Fresh Market" generalinio direktoriaus Sauliaus Urbono teigimu, pagrindiniai naujojo tinklo konkurentai – "Maxima LT", "Palink", "Rimi Lietuva" ir "Norfos mažmena" – jau spėjo pakoreguoti kainodarą. Pasak S.Urbono, kai kurių vaisių ar daržovių kainos kitų prekybos tinklų parduotuvėse atpigo tik atėjus "Fresh Market".

"Pradėję veiklą matėme galimybių, kaip konkuruoti, o dabar jos dar aiškesnės. Matome vietą, kur galima konkuruoti šviežumu arba kainomis, – optimistiškai kalbėjo jis. – Mums įžengus į rinką, kiek nukrito vaisių ir daržovių kainos. Pavyzdžiui, paprika, visada buvusi brangi, dabar pinga."

S.Urbono teigimu, "Fresh Market" ir toliau stengiasi, kad jų prekybos centrai kurtųsi miegamuosiuose rajonuose, arčiau namų, kur susitelkę laiką taupantys pirkėjai. Ieškant patogios vietos, į naudą išėjo pernuomoti kai kurių "Samsono" parduotuvių patalpas ir įsikurti ten, kur prekybos vietas uždarė "Norfa", taigi, tinklas toliau dairosi patalpų, kurias galėtų perimti iš kitų mažmenininkų.

"Žinoma, mūsų prioritetas yra atverti duris ten, kur yra pirkėjų srautas, miegamuosiuose rajonuose, tačiau tokios vietos dažniausiai būna užimtos", – tvirtino "Fresh Market" vadovas.
Praėjusią savaitę "Fresh Market" atidarė ketvirtą prekybos centrą Kaune ir trečią Alytuje. Kitos tinklo parduotuvės veikia Vilniuje, Lentvaryje, Panevėžyje, Marijampolėje.

Dviejų krypčių plėtra

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas L.Vilimas priminė, jog plėtros būdas yra ir investicijos į senųjų parduotuvių atnaujinimą, kad pirkėjai atkreiptų dėmesį į parduotuvę.
Anot jo, prekybininkai savo plėtrą ir parduotuvių vietas tiksliai apskaičiuoja pagal didžiausią galimą pirkėjų srautą ir savo tinklo veiklos strategiją, todėl steigiant naujas parduotuves įtakos naujų žaidėjų pasirodymas neturi.

"Jei manytume, kad prekybininkai plečiasi dėl "Lidl" atėjimo, galėtume manyti, jog reikia atidaryti kiek įmanoma daugiau parduotuvių, kad niekas kitas neturėtų vietos ateiti, tačiau niekas niekada netaiko tokios strategijos, – aiškino L.Vilimas. – Kiekvienas tinklas turi savo modelį. Pavyzdžiui, "Maxima LT" ir "Palink" turi labai daug parduotuvių, o "Rimi Lietuva" su jomis sėkmingai konkuruoja valdydama 39 parduotuves, nes jų formatas yra kitoks."

Apipila dėmesiu

Anot L.Vilimo, jungiantys mažąsias parduotuves vykdo kitokią strategiją, konkuruodami su didžiaisiais prekybos tinklais, – jie gali orientuotis į individualų pirkėją ir konkuruoti jei ne kaina, tai dėmesiu.

"Mažesnėse parduotuvėse mažesnis ir žmonių srautas, todėl tokie tinklai gali geriau pažinti savo pirkėją ir reaguoti į jo poreikius. Jie įgyvendina "geros kaimynystės" principą, kai net pardavėjai užmezga ryšį su vietos pirkėjais mažesniuose miesteliuose. Akivaizdu, kad kainomis su didžiaisiais prekybininkais smulkieji prekybos tinklai konkuruoti nepajėgtų, todėl smarkiai išsiskirti jie nebando ir ieško savo modelio", – komentavo L.Vilimas.

Štai prekybos įmonių aljansas "Aibė" šiemet planuoja didesnį nei 5 proc. parduotuvių skaičiaus augimą. Pernai prekybos įmonių aljansas "Aibė" priėmė naujų narių, o buvę plėtėsi, taigi, "Aibė" Lietuvoje atidarė 75 naujas parduotuves ir šiandien jungia per 300 mažmeninės prekybos įmonių, kurios valdo daugiau nei 1000 parduotuvių Lietuvoje bei Latvijoje.

Mažieji neranda tiekėjų

Aljanso "Aibė" Rinkodaros departamento direktorė Baltijos šalims Giedrė Pukienė sakė, kad tinklą sustiprins ir 2014 m. numatytas įrengti temperatūrinis sandėlis. "Aibė" planuoja centralizuotą šviežių vaisių ir daržovių tiekimą, taigi, centriniame sandėlyje galės laikyti šviežias prekes tinkamoje temperatūroje ir tiekti jas į parduotuves.

"Didieji tiekėjai į mažas parduotuves taupydami savo lėšas važiuoja vis rečiau", – paaiškino G.Pukienė.

G.Pukienė sakė, kad auganti įtampa konkurencinėje aplinkoje verčia pasitempti, todėl "Aibė" stebi pokyčius, susijusius su naujų prekybininkų atėjimu į Lietuvos rinką, konkurentų vykdomas akcijas ir reklamos kampanijas. Vis dėlto ji svarstė, kad smulkieji prekybos tinklai, pavyzdžiui, "Aibė", palyginti su didžiaisiais, turi daugiau pranašumų dėl žemų kainų, parduotuvių vietos, įdomesnio asortimento, kurį ir sudaro vietos gamintojų produkcija.

"Aibė" turi įvairaus formato parduotuvių, kurios koncentruojasi ir didmiesčiuose, ir mažose gyvenvietėse. O kiekviena parduotuvė turi savininką, kuris yra nepriklausomas, bet suinteresuotas siekti geriausių rezultatų, todėl lanksčiai prisitaiko prie vietos pirkėjo poreikių", – teigė ji.

G.Pukienė tvirtino, kad, plečiantis kitiems rinkos žaidėjams, "Aibė" ir toliau sieks pritraukti vartotojus unikalia prekių pasiūla, regioninių gamintojų produkcija ir patraukliomis prekių kainomis.

Konkurencija nebado

"Norfos mažmenos" atstovas spaudai Darius Ryliškis sakė, kad bendrovė šiemet ruošiasi atidaryti 10–12 naujų parduotuvių, tačiau kiek naujų parduotuvių prisidės prie viso tinklo, neaišku, nes numatyta kai kurias prekybos vietas uždaryti.

"Uždarysime parduotuvę Panevėžyje esančiame prekybos centre "Babilonas I". Po kurio laiko ji turėtų persikelti į kitą "Babiloną", – sakė jis. – Dar keletą parduotuvių renovuosime, kelias uždarysime."

Pernai 2013 m. "Norfos mažmena" šalyje atidarė septynias naujas parduotuves, uždarė tris ir dar septynias rekonstravo. Nors šiemet plėtra auga, D.Ryliškis patikino, kad rimtesnės konkurencijos dėl naujų vardų atėjimo ir aktyvesnės smulkiųjų veiklos rinkoje "Norfos" tinklas nejaučia.

"Žinoma, konkurencija šiek tiek paliečia mūsų veiklą, tačiau pagrindiniai mūsų konkurentai ar kolegos išlieka tie patys. Kiti kol kas ir nelabai gali konkuruoti, nes nėra stipriai įsitvirtinę rinkoje", – komentavo "Norfos mažmenos" atstovas.

Nuosaikiai plėsis toliau

"Maxima LT" šiemet planuoja atidaryti šešias naujas parduotuves, dar vienuolika atnaujinti. Pasak "Maximos LT" pranešimo, planuojama, kad naujų parduotuvių bus atidaryta Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Kelmėje, Šiauliuose ir Visagine. Pernai tinklas atidarė devynias naujas parduotuves, o keturias atnaujino. Naujų parduotuvių statybos ir senųjų atnaujinimas pernai tinklui atsiėjo 80 mln. litų, o 7 mln. litų investuota į 17-os parduotuvių pertvarkymą. Šiuo metu Lietuvoje veikia 229 "Maximos" parduotuvės.

"2014 m. ketiname išlaikyti maždaug tokį pat plėtros tempą kaip ir praėjusiais metais. Tačiau naujas parduotuves planuojame atidarydami tik ten, kur išties jų trūksta. Kur kas didesnį dėmesį šiais metais skirsime jau turimoms parduotuvėms atnaujinti. Konkurencinio pranašumo sieksime ir pozicijas rinkoje stiprinsime ne vykdydami intensyvią plėtrą, o siūlydami klientams tai, už ką "Maxima" yra vertinama jau ne vieną dešimtį metų: platų šviežių produktų pasirinkimą, apsipirkimo patogumą mūsų parduotuvėse, klientų poreikius atitinkantį prekių asortimentą, geras kainas", – bendrovės pranešime cituojamas "Maximos LT" generalinis direktorius Arūnas Zimnickas.

Panašiai, kaip ir pernai, šiemet prekybos tinklą "Iki" plės ir bendrovė "Palink". 2013 m. "Palink" Lietuvoje atidarė penkias naujas "Iki" parduotuves Vilniuje, Alytuje, Šiauliuose ir Kaune. Pernai buvo rekonstruotos 38 parduotuvės, o Klaipėdoje atsirado regioninė konditerijos ir duonos gaminių kepykla. Tokia plėtra tinklui atsiėjo per 80 mln. litų.

"Pastebime vis labiau augantį mūsų tinklo pirkėjų skaičių, taigi, ir didėjantį vartojimą. Rūpindamiesi savo pirkėjais, siekiame, kad "Iki" parduotuvės būtų jiems patogiose vietose, jose būtų jauku, čia mūsų pirkėjai rastų dar platesnį šviežio ir kokybiško maisto pasirinkimą. Taigi, atnaujinant parduotuves keičiamas ne vien jų interjeras, bet ir inžinerinės sistemos, parduotuvių įranga, neretai praplečiamas salės plotas ir formuojamas dar gausesnis prekių asortimentas", – sakė "Iki" valdančios "Palink" Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.

Apyvarta didėja

Statistikos departamento duomenimis, per mėnesį nuo lapkričio iki gruodžio įmonių, prekiaujančių maisto prekėmis, alkoholiu ir tabaku, apyvarta padidėjo 21,4 proc., prekiaujančių ne maisto prekėmis – 19,3 proc., automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių – sumažėjo 1,1 proc. Gruodį labiausiai padidėjo žaislų ir žaidimų (2,2 karto), knygų bei laikrodžių, papuošalų ir juvelyrinių dirbinių (82,1 proc.), kosmetikos ir tualeto reikmenų (72,7 proc.), garso bei vaizdo įrangos (71,7 proc.) specializuotų parduotuvių apyvarta, taip pat užsakomasis pardavimas paštu arba internetu (28,8 proc.).


Prekybos tinklų plėtra Lietuvoje

Prekybos tinklas "Iki" "Maxima" "Norfa" "Rimi" "Fresh Market" "Prisma" "Aibė" "Express Market"
Iš viso parduotuvių 240 229 132 39 14 3 300 per 20
Planuojama atidaryti 2014 m. 5 6 10–12 nėra duomenų 16 nėra duomenų nėra duomenų nėra duomenų


Šiame straipsnyje: prekybaparduotuvėspirkėjai

NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
"Mažmeninės prekybos tinklai plėtros, nors ir ne intensyvios..." Gabija, pasikartokite dalelytės "ne" vartojimą su būdvardžiais... Daugiau pirmo sakinio ir neskaitysiu.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių