- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Autobusų, jungiančių didžiuosius Lietuvos miestus, greitu metu gali nebelikti, tad mažesnių miestelių gyventojai praras galimybę patogiau pasiekti didmiesčius, informuoja LNK.
„Tragedija. Žuvę. Ne visi gali turėti mašinas, ne visi gali mokėti vairuoti. Viskas, ačiū“, – pokalbį nutraukė žurnalisto kalbinta moteris.
„Traukiniai irgi ne visur važiuoja, nebent jau tada lėktuvą kokį pirkti? Nežinau tikrai“, – kalbėjo kita moteris.
„Nežinau... Gerai, kad man toli nereikia važiuoti“, – situaciją komentavo kalbintas vyras.
„Valdžia turbūt nevažinėja autobusais“, – svarstė kita pašnekovė.
„Blogai. Vis tiek žmonėms reikia susisiekti: ir į poliklinikas, darbus, visur kitur, į mokyklas važinėja. Manau, kad negerai bus“, – tikino moteris.
Traukiniai irgi ne visur važiuoja, nebent jau tada lėktuvą kokį pirkti? Nežinau tikrai.
Pakeitimų, kuriais mažinami didžiuosius miestus jungiančių autobusų maršrutai, nesupranta ir savivaldybių merai. „Turėsime tokių kuriozų, kur žmogui buvo nedidelis atstumas, tebūnie keliasdešimt kilometrų, jis turėjo galimybių juo pasinaudoti ir nuvykti, bet dabar jiems reikės važiuoti ratais, nes įvyko reforma, įvyko pokyčiai. Nežinau, koks to pagrindimas, reikėtų klausti reformos iniciatorių“, – teigė Savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius.
O reformos sumanytoja atsitvėrė tylos siena. Planą parengusi Transporto saugos administracija pakomentuoti pakeitimų eigą atsisakė. Nutraukus autobusų maršrutus, gyventojai pasiekti didmiesčius galės persėdus į traukinius arba savivaldybių viešąjį transportą. Visgi merai, kad tokių galimybių pasiūlyti negalės. „Pertvarkos viešajame transporte, kur yra didžiulė problema, mes nieko padaryti negalime. Yra savivaldybės, kurioms surištos rankos, kur, pavyzdžiui, yra pasirašyti buvusių valdžių konkursai su kitomis įmonėmis, įvairios koncesijos, kurios yra pasirašytos, kur tau dešimčiai metų kelias uždarytas ir tu nieko negali padaryti“, – teigė Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė.
Keleivių vežimo asociacijos atstovai tikina, kad būdų sumažinti maršrutų skaičių buvo ir daugiau. „Praėjusių metų liepos mėnesį buvo priimtas Konkurencijos tarybos nutarimas, kuris įpareigoja Lietuvos transporto saugos administraciją nutraukti visas sutartis su 42 vežėjais tarpmiestiniais dėl 363 maršrutų“, – kalbėjo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Valdžia turbūt nevažinėja autobusais.
Konkurencijos taryba tikina taip norėjusi suvienodinti sąlygas naujiems vežėjams patekti į rinką ir nutrukti dešimtmečiams pratęsiamas sutartis. Visgi vežėjai tuo netiki. „Konkurencijos taryba sako, kad dirba Lietuvos vežėjai, dirba šiltnamio sąlygomis. Bet jeigu tas šiltnamis nelabai didelis, o keleivių apskritai keliaujančių tarpmiestiniais susisiekimais nelabai didelis skaičius ir jame tarp savęs daužosi ir kaunasi 43 vežėjai, tai čia tos konkurencijos nėra“, – teigė asociacijos prezidentas.
Keleivių vežimo asociacija pakeitimus apskundė teismui, o Susisiekimo ministerija kaltina buvusią valdžią ir tikina, kad tokį planą jau padėjo į stalčių: „Atėję dirbti radome jau planuojamą pertvarką ir tokia, kokia ji buvo planuojama, ji tikrai nevyks“.
Kol laukiama teismo sprendimo, autobusų maršrutai turėtų nesikeisti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...