- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
-
Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai: galės per metus aptarnauti 2 mln....
Kauno oro uosto rekonstrukcijai jau ieškomi rangovai. Įgyvendinus plėtros planus, bus galima aptarnauti dvigubai daugiau keleivių. Be to, bus plečiama ir orlaivių laikymo aikštelė, tad oro uostas gaus naudos ir iš techninio orlaivių aptarnavimo sektoriaus.
Būtina plėstis
Kauno oro uostas žengia svarbų strateginį žingsnį – skelbiami tarptautiniai rangovų atrankos viešieji pirkimai keleivių terminalo ir šiaurinio perono plėtros projektams.
„Tie, kas Kaune yra keliavę, žino, kad tam tikru metu oro uostas braška per siūles. Tai oro uostui sukuria didelių iššūkių. Žinoma, galima ir pasidžiaugti, kad Kauno oro uostas yra vienas sparčiausiai atsigavusių regione ir aptarnautų keleivių skaičius yra didesnis, nei buvo prieš pandemiją“, – kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pasak ministro, jau dabar galima matyti oro uoste kylančius papildomus aviakomponijų angarus, kuriuose bus prižiūrimi orlaiviai. „Šiai dienai Kaunas yra ir techninės priežiūros ir aptarnavimo centras regione. Čia ne viena kompanija atlieka įvairius orlaivių remonto darbus. Šiame oro uoste orlaiviai gali būti išrenkami, remontuojami ar net dažomi. Džiugu, kad galima suteikti visas paslaugas vienoje vietoje, o verslas turi galimybių plėstis“, – teigė M. Skuodis.
Jis pažymėjo, kad Kauno oro uostas svarbus užtikrinant ir NATO partnerių susisiekimą. Praplėtus orlaivių stovėjimo aikštelę, atlikus papildomus darbus, kurie būtini specifinės technikos gabenimui, tai ženkliai prisidės ir prie karinės logistikos.
„Mūsų tikslas, kad galėtumėme aptarnauti kiek įmanoma daugiau keleivių, bet dar ir turėti tam tikrą rezervą. Kartu su oro uostais ieškome finansavimo ir karinio mobilumo didinimui. Iš biudžeto Kauno oro uosto terminalo plėtrai papildomų lėšų nėra numatyta, tačiau tai atsiperkantis projektas, duodantis grąžą, o oro uostų finansiniais rezultatais galima tik pasidžiaugti ir galima investuoti į tai, kas atsipirks“, – pridūrė susisiekimo ministras.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Dvigubai daugiau keleivių
Šių metų duomenys rodo, kad keleivių srautai Kauno oro uoste yra rekordiniai ir lenkia ankstesnes prognozes. Jei ši tendencija išliks, šiemet Kauno oro uostas aptarnaus daugiau nei 1,3 mln. keleivių, o tai gerokai viršija jo projektinius pajėgumus. Po rekonstrukcijos keleivių skaičius tik augs.
Investicijos leis Kauno oro uoste išplėsti keleivių aptarnavimą nuo milijono keleivių per metus iki dviejų.
„Šia plėtra mes įgyvendinsime vieną iš organizacijos strateginių tikslų – per metus visuose Lietuvos oro uostuose aptarnauti 10 mln. keleivių. Globaliai aviacijos industrijoje oro bendrovės auga sparčiau nei oro uostai, tad tarp uostų vyksta nuolatinė konkurencija. Plėtra užtikrins tvarų oro uosto augimą. Šiuo metu tam tikromis pikinėmis valandomis Kauno oro uostas susiduria ir su operaciniais iššūkiais, kai esamo terminalo nepakanka. Investicijos leis Kauno oro uoste išplėsti keleivių aptarnavimą nuo milijono keleivių per metus iki dviejų. Dabar Kaune vienu metu oro uostas pajėgus aptarnauti keturis orlaivius, po rekonstrukcijos bus galima šešis“, – dėstė laikinasis Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas.
„2025-ais metais, įgyvendinus minėtus plėtros darbus, bus žymimas esminis lūžis visų oro uostų sistemoje, nes tada visi Lietuvos oro uostai bus pajėgūs aptarnauti dvigubai daugiau keleivių, kas sudarys daugiau nei 10 mln. keleivių per metus. Kauno oro uoste pajėgumai bus išplėsti nuo milijono iki dviejų“, – antrino M. Skuodis.
Marius Skuodis. Justinos Lasauskaitės nuotr.
Techninis aptarnavimas
Pokyčiai leis išplėsti ne tik keleivių aptarnavimo pajėgumus, bet padės auginti ir lėktuvų techninės priežiūros paslaugų apimtis, nes Kauno oro uostas yra vienas iš svarbių orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo centrų Baltijos šalių regione. Šis projektas vyks lygiagrečiai su keleivių terminalo plėtros projektu.
„Šiaurinio perono plėtra leis padidinti orlaivių parkavimo skaičių nuo 30 iki 45, tad vietų daugėja 50 proc. Šis peronas svarbus ne tik oro uosto operacijoms, bet ir strateginiams investuotojams, kurie jau čia veikia, bet nori plėstis. Mes nuolat siekiame pritraukti tiek krovininių orlaivių, tiek ir aptarnavimo centrų operatorių, todėl išplėtus orlaivių laikymo aikštelę, pritraukti investicijų bus patogiau“, – teigė A. Stikliūnas.
Kaip viskas atrodys?
Plečiant keleivių pralaidumo pajėgumus, bendras keleivių terminalo plotas Kauno oro uoste turėtų išaugti apie 4,3 tūkst. kv. m. Vykstant rekonstrukcijos darbams, Kauno oro uostas veiks įprastai, o tai padės toliau išlaikyti sparčius aviacijos rodiklių augimo tempus.
Projekte numatyta, kad atliekant rekonstrukcijos darbus bus išardyti rytinis ir vakarinis oro uosto fasadai bei iš šonų pristatyti du nauji priestatai. Bus išplėstos bagažo atsiėmimo zonos, Šengeno ir trečiųjų šalių piliečių atvykimo zonos, erdvės keleiviams. Suplanuota ir technologinė modernizacija, inovacijų diegimas.
„Didelis fokusas rekonstruojant terminalą dedamas į technologinę pažangą, procesų automatizavimą pasų patikroje ar sprogmenų aptikimo sistemose. Bus ženkliai pralaidesnė keleivių saugumo patikros zona, tai leis tinkamai aptarnauti didesnį keleivių skaičių. Įgyvendinus pokyčius pagreitės ir bagažo atidavimas“, – kalbėjo Lietuvos oro uostų plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas.
Jis teigė, kad buvo darytas atskiras planas komercinių zonų vystymui. Keleivių terminalas bus plečiamas į šonus, tad bus pertvarkytos komercinės zonos, kurios leis erdves išnaudoti dar racionaliau.
„Tai atlieps ir dar vieną mūsų keliamą tikslą – didinti ne iš aviacinių paslaugų gaunamas pajamas“, – pridūrė oro uosto specialistas.
Numatoma, kad keleivių terminalo ir perono plėtos projektai turėtų būti baigti 2025 m., kaip ir naujojo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statybų ir įrengimo darbai. Šie žingsniai apčiuopiamai pagerins Lietuvos oro uostų tinklo galimybes – užtikrins didesnį aviacinių paslaugų efektyvumą ir didins oro uostų pajamas iš aviacinės bei neaviacinės veiklos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Penktadienį Kaune – nemokamas viešasis transportas4
„Nepamirškite – rytoj Tarptautinė diena be automobilio!“ – ketvirtadienio popietę priminė Kauno miesto savivaldybė. ...
-
Neišsigąskite: Kauno rajone vyks šaulių ir specialiųjų tarnybų pratybos17
Šeštadienį įvairiose Kauno rajono seniūnijose vyks šaulių pratybos „Kauno rajono Tauras 2023“, kurių metu bus tikrinamas ekstremaliųjų situacijų plano efektyvumas. Pratybų metu šaudmenys naudojami nebus, tačiau...
-
Į Laisvės alėją su trenksmu sugrįžta rudeninė mugė (programa)18
Nuo penktadienio visam savaitgaliui Kauno Laisvės alėja vėl prisipildys veiksmo, muzikos, meistrų dirbinių, gyvūnų ir rudens gėrybių, netrūks kitokių unikalių įdomybių ir skanėstų. Įvairovė – garantuota, nes renginio „Kauno mugė....
-
Kauno kolegija – tarp lyderių: sulaukė daugiausia pirmakursių Kaune3
Priėmimo rezultatai rodo, jog Kauno kolegija ir šiemet atsidūrė tarp lyderiaujančių aukštųjų mokyklų ir sulaukė daugiausia pirmakursių tarp universitetų ir kolegijų Kaune. Siekdama išlaikyti aukštą studijų kokybės lyg...
-
Įstrižines perėjas įrengė, bet šviesoforus pamiršo?5
Rugsėjo pradžioje miesto savivaldybė išplėtė įstrižinių pėsčiųjų perėjų tinklą, tačiau kai kuriose sankryžose neįrengti papildomi šviesoforai, tad pėstieji turi dairytis į kitus ir stebėti, ar dega žalia. Eismo specialistai ...
-
LAKD: du „Via Baltica“ ruožai bus baigti šiemet6
Šiais metais planuojama baigti magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožų nuo 72,5 iki 85 kilometro rekonstrukciją, pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). ...
-
Kauno Aleksoto DNR: atskiri įstatymai viduramžiais, savas kalendorius ir modernus virsmas11
Jaukiai apsuptas gamtos ir per Nemuną į miesto senamiestį žvelgiantis Kauno Aleksoto rajonas šiandien patiria unikalų virsmą. Dar visai neseniai čia plytėjo industrinė dykra, o dabar teritorijoje suplanuoti modernūs, darnūs, šiai vieta...
-
Kariškių pratybos papiktino Vaišvydavos gyventojus: kodėl jiems galima, o mums ne?73
Šiomis dienomis įvairiuose regionuose vykdomos Lietuvos kariuomenės pratybos „Inžinierių griausmas 2023“. Veiksmas vyko ir Vaišvydavos karjere. Būtent ši pratybų dalis papiktino vietos gyventojus. Jie įžvelgė ir galim...
-
G. Nausėda: Kauno pavyzdys rodo, kad kultūra gali būti socialinių pokyčių priešakyje9
Kauno modernizmo architektūros įtraukimas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą įrodo, kad kultūra gali būti esminių socialinių pokyčių priešakyje, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Išgirdo kauniečių prašymą – judrioje vietoje nubraižė korį23
Kiekvieną rytą spūstyse strigusiems kauniečiams trūko kantrybė ir jie kreipėsi į „Kauno dieną“ pagalbos. Vietinių gyventojų siūlymas – nubraižyti geltonų juostų korį Birželio 23-osios gatvėje buvo išgirstas. ...