- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ukrainietiškus grūdus geležinkeliu į Lietuvą per Lenkiją sklandžiai gabenti trukdo krovininio transporto eilės Ukrainos–Lenkijos pasienyje, tačiau nuolat ieškoma sprendimų, kaip grūdų srautą padidinti, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Trukdžiai yra nuolatiniai, pats neseniai lankiausi Ukrainos–Lenkijos pasienyje, pats savo akimis mačiau milžiniškas eiles, esame nuolatiniame kontakte su Ukrainos kolegomis, su Lenkijos kolegomis“, – antradienį Klaipėdoje žurnalistams sakė M. Skuodis.
Anot jo, išsprendus krovinių grūsties problemą Ukrainos–Lenkijos pasienyje baiminamasi, kad ji nepersikeltų prie Lenkijos ir Lietuvos pasienio – „Lietuvos geležinkeliai“ tam jau ruošiasi.
„Dabar butelio kaklelis yra Lenkijos–Ukrainos pasienis, jeigu kada jis bus išspręstas, na, kaklelis tas gali pasidaryti Lietuvos–Lenkijos pasienyje, būtent dėl to geležinkeliai yra numatę tam tikras investicijas“, – teigė ministras.
Dabar butelio kaklelis yra Lenkijos–Ukrainos pasienis.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus praėjusią savaitę BNS sakė, kad „Lietuva geležinkeliams“ nevykdant anksčiau duotų pažadų dėl žemės ūkio produkcijos pervežimų, jų krova uoste smarkiai sumažėjo.
Įmonės vadovo manymu, per beveik metus Lietuva nesugebėjo susitarti dėl sklandaus ukrainietiškų grūdų pervežimo į Lietuvą per Lenkiją, dėl dabar neišnaudoja geros galimybės padidinti uoste mažėjančią krovą.
M. Skuodis sako, kad sprendimų šiuo klausimu Lietuvoje ieškoma kiekvieną dieną.
„Jeigu klientas kažkuo nepasitenkina – infrastruktūra, pajėgumais, pervežimais, mūsų įmonių, verslo tikslas yra susėsti kartu prie bendro stalo ir ieškoti tų sprendimų, kas yra – aš esu įsitikinęs – daroma kiekvieną dieną“, – teigė ministras.
Jo teigimu, krovinių pralaidumą Ukrainos–Lenkijos pasienyje padidintų iš ten į Klaipėdos uostą perkėlus grūdų patikrą.
„Kalbant apie grūdinių kultūrų eksportą, ką mums yra svarbu pasiekti, kad sanitarinės procedūros būtų atliekamos Lenkijos–Ukrainos pasienyje, kur yra užsikimšę viskas, o jos būtų atliekamos Klaipėdos uoste, tai leistų padidinti pralaidumą, tai vienas dalykas“, – sakė M. Skuodis.
„Lietuvos geležinkeliai“ nedidelius ukrainietiškų grūdų kiekius per Lenkiją į Klaipėdos uostą pradėjo gabenti pernai gegužę. Svarbiausias iššūkis čia yra skirtingos geležinkelių vėžės – Ukrainoje ir Lietuvoje tebenaudojama rusiška, o Lenkijoje – europietiška vėžė, dėl to pasienyje tenka keisti sąstatų riedmenis.
Bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė pernai BNS yra sakiusi, kad įmonė į uostą galėtų vežti daugiausia apie 3 mln. tonų Ukrainos grūdų per metus – šešis sąstatus po maždaug 1300 tonų per parą.
Žemės ūkio ministerijos Tarptautinių ryšių ir eksporto skatinimo skyriaus vedėjas Antanas Venckus sako, kad iš tikrųjų galimas pervežti kiekis yra dešimt kartų mažesnis – apie 0,3 mln. tonų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažiausia metinė infliacija Baltijos šalyse balandį išliko Lietuvoje, didžiausia – Estijoje
Mažiausia metinė (12-os mėnesių) infliacija Baltijos valstybėse balandį išliko Lietuvoje, o didžiausia Estijoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
R. Pocius: tiekėjai negalėjo iš vartotojų reikalauti grąžinti lėšų už nutrauktas sutartis2
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius kartoja, kad nepriklausomi elektros tiekėjai ir iki praėjusių metų vasaros negalėjo gyventojams, mažoms bei labai mažoms įmonėms numatyti sutarčių nutraukimo, tiekėjo ke...
-
„Via Lietuva“ ruošiasi pradėti pernai sausį įgriuvusio tilto Kėdainiuose rekonstrukciją
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija, LAKD) ruošiasi pradėti rekonstruoti 2023 metų sausį įgriuvusį tiltą per Nevėžį Kėdainiuose. ...
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios1
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Lošimų priežiūros tarnybos vadovas dėl gero darbo paskirtas naujai kadencijai be konkurso9
Finansų ministrė Gintarė Skaistė be konkurso paskyrė Lošimų priežiūros tarnybos (LPT) vadovą Virginijų Daukšį naujai kadencijai vadovauti įstaigai, tai padaryti leido labai geras tarnautojo veiklos įvertinimas, o sprendimui skirti j...
-
Seime – siūlymas sudaryti palankesnes sąlygas pluoštinių kanapių produktų įvežimui į Lietuvą3
Seimas imasi svarstyti žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko pateiktas Pluoštinių kanapių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama sudaryti palankesnes sąlygas įvežti į Lietuvą iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių pluoštini...
-
S. Gentvilas: dėl transporto keliamos taršos – Susisiekimo ministerijos atsakomybė13
Valstybės kontrolei (VK) skelbiant, kad atsinaujinančių išteklių panaudojimas ir energijos vartojimo efektyvumas transporte didėja nežymiai, ar net mažėja, o elektros naudojimo plėtra šiame sektoriuje vyksta per lėtai, aplinkos ministra...