- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad apie 2026 metus jau turėtų veikti europinės geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki Panevėžio, 2027 metais šalyje veiktų daugiau atskirų jo atkarpų, o apie 2028 metus būtų sujungtos linijos Lietuvoje ir Lenkijoje.
„Mano tikslas, kad 2024 metais būtume padarę didžiąją dalį darbų europietiškiems bėgiams iki Panevėžio. Tai reiškia, kad dar po metų–dvejų nuo Panevėžio traukinys jau galėtų pradėti važinėti“, – antradienį išvykdamas į Varšuvą Vilniaus geležinkelio stotyje žurnalistams teigė M. Skuodis.
„Tikiuosi, kad maždaug 2027 metais mes galime kalbėti apie atskiras atkarpas, jau veikiančias Lietuvoje“, – pridūrė jis.
„2028-ieji metai maždaug šiuo metu“, – teigė ministras, atsakydamas į klausimą, kada galėtų būti sujungtos Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpos.
Pasak M. Skuodžio, „Rail Baltica“ geležinkelio tinklo visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje statybos pabaiga numatoma 2030 metais – toks, anot jo, yra europinis įpareigojimas.
Susisiekimo ministras antradienį išvyko į Varšuvą, kur dalyvaus konferencijoje apie geležinkelių svarbą Europos saugumui – politikos, karybos, transporto sektoriaus lyderiai ir ekspertai diskutuos apie geležinkelių plėtrą Trijų jūrų regione, jungiančiame dvylika Europos Sąjungos valstybių tarp Baltijos, Adrijos ir Juodosios jūrų.
„Man yra labai svarbu, kad mes kalbėtume apie naujas geležinkelių jungtis su Ukraina, siekiant atverti naujus kelius prie Baltijos šalių jūrų uostų – ne tik Lenkijos, Vokietijos, bet ir trijų Baltijos valstybių“, – teigė M. Skuodis.
„Natūralu, kad geležinkeliai yra taip pat svarbūs ir kariniam mobilumui“, – pridūrė jis.
Ministras į Lenkijos sostinę išvyko pernai gruodį startavusiu nauju traukinių maršrutu iš Vilniaus per Kauną ir Mockavą.
Pasak M. Skuodžio, šių metų gruodį kelionė iš Vilniaus į Varšuvą turėtų sutrumpėti nuo devynių iki aštuonių valandų, o ateityje sujungus Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpas – iki keturių valandų. Be to, anot ministro, keleiviai persėstų ne Mockavoje, o Kaune.
„Tikiuosi, kad nuo naujo traukinių tvarkaraščio jau gruodį maršruto trukmė tikrai sutrumpės. „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo tam tikrus pirkimus, įsigis naują lokomotyvą ir persėdimas važiuojant iš Vilniaus bus tik vienintelis Kaune. O jeigu vykstant iš Kauno, tai jau be persėdimo galėsime keliauti į Varšuvą“, – teigė M. Skuodis.
„Planas yra toks – pradžioje pasistengti sutrumpinti visą maršrutą iki aštuonių valandų. Natūralu, ateityje su „Rail Baltica“ jis turėtų trumpėti dvigubai – iki keturių valandų“, – pridūrė ministras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą2
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai15
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui7
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...