- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad apie 2026 metus jau turėtų veikti europinės geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki Panevėžio, 2027 metais šalyje veiktų daugiau atskirų jo atkarpų, o apie 2028 metus būtų sujungtos linijos Lietuvoje ir Lenkijoje.
„Mano tikslas, kad 2024 metais būtume padarę didžiąją dalį darbų europietiškiems bėgiams iki Panevėžio. Tai reiškia, kad dar po metų–dvejų nuo Panevėžio traukinys jau galėtų pradėti važinėti“, – antradienį išvykdamas į Varšuvą Vilniaus geležinkelio stotyje žurnalistams teigė M. Skuodis.
„Tikiuosi, kad maždaug 2027 metais mes galime kalbėti apie atskiras atkarpas, jau veikiančias Lietuvoje“, – pridūrė jis.
„2028-ieji metai maždaug šiuo metu“, – teigė ministras, atsakydamas į klausimą, kada galėtų būti sujungtos Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpos.
Pasak M. Skuodžio, „Rail Baltica“ geležinkelio tinklo visose Baltijos šalyse ir Lenkijoje statybos pabaiga numatoma 2030 metais – toks, anot jo, yra europinis įpareigojimas.
Susisiekimo ministras antradienį išvyko į Varšuvą, kur dalyvaus konferencijoje apie geležinkelių svarbą Europos saugumui – politikos, karybos, transporto sektoriaus lyderiai ir ekspertai diskutuos apie geležinkelių plėtrą Trijų jūrų regione, jungiančiame dvylika Europos Sąjungos valstybių tarp Baltijos, Adrijos ir Juodosios jūrų.
„Man yra labai svarbu, kad mes kalbėtume apie naujas geležinkelių jungtis su Ukraina, siekiant atverti naujus kelius prie Baltijos šalių jūrų uostų – ne tik Lenkijos, Vokietijos, bet ir trijų Baltijos valstybių“, – teigė M. Skuodis.
„Natūralu, kad geležinkeliai yra taip pat svarbūs ir kariniam mobilumui“, – pridūrė jis.
Ministras į Lenkijos sostinę išvyko pernai gruodį startavusiu nauju traukinių maršrutu iš Vilniaus per Kauną ir Mockavą.
Pasak M. Skuodžio, šių metų gruodį kelionė iš Vilniaus į Varšuvą turėtų sutrumpėti nuo devynių iki aštuonių valandų, o ateityje sujungus Lietuvos ir Lenkijos „Rail Baltica“ atkarpas – iki keturių valandų. Be to, anot ministro, keleiviai persėstų ne Mockavoje, o Kaune.
„Tikiuosi, kad nuo naujo traukinių tvarkaraščio jau gruodį maršruto trukmė tikrai sutrumpės. „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo tam tikrus pirkimus, įsigis naują lokomotyvą ir persėdimas važiuojant iš Vilniaus bus tik vienintelis Kaune. O jeigu vykstant iš Kauno, tai jau be persėdimo galėsime keliauti į Varšuvą“, – teigė M. Skuodis.
„Planas yra toks – pradžioje pasistengti sutrumpinti visą maršrutą iki aštuonių valandų. Natūralu, ateityje su „Rail Baltica“ jis turėtų trumpėti dvigubai – iki keturių valandų“, – pridūrė ministras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleidė, kuriuose miškuose pilna grybų, bet jų niekas nerenka4
Dzūkijoje grybų supirkimo punktų – vienas kitas, nes dėl sausros miškai tušti, tuo metu rytų Lietuvoje punktų galėtų būti ir daugiau – miškai pilni voveraičių, baravykų, raudonikių ir kitų grybų, tačiau nėra su...
-
Kišenių tuštinimo sezonas – jau ant nosies: kiek mokėsime už šildymą?4
Artėjantis šildymo sezonas bus pigesnis nei praėjęs, tačiau priklausomai nuo to, kur gyvenate, kainos gali skirti net keliais kartais. Kiek reikės mokėti už šildymą ir kurie miestai mokės daugiau ar mažiau? Plačiau – LNK reporta...
-
Anykščių rajone bus švenčiamas 124-asis siauruko gimtadienis
Anykščių rajone, Surdegyje, šeštadienį rengiama 124-oji siaurojo geležinkelio gimtadienio šventė. ...
-
Kailinių žvėrelių augintojai prašys prezidento vetuoti verslą draudžiančias pataisas7
Seimui šią savaitę uždraudus kailinių žvėrelių fermas nuo 2027 metų, šių gyvūnų augintojai žada prašyti prezidento Gitano Nausėdos pataisas vetuoti. ...
-
M. Sinkevičius: Lietuvai reikia galvoti, kaip gyvens „užsukus europinių pinigų kranelį“8
Į viešąją infrastruktūrą Europos Sąjungos (ES) lėšas gausiai investuojanti Lietuva turėtų pradėti galvoti, kaip ji tęs investicijas „užsukus europinių pinigų kranelį“, sako Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) vadov...
-
Ekonomistai: šalies pramonė rodo stabilumo ženklus, prognozės atsargios
Lietuvos pramonės gamyba, įskaitant medienos, baldų bei chemijos įmonių, rugpjūtį rodė stabilumą, nors buvo mažesnė nei pernai, tačiau kai kurie sektoriai, pavyzdžiui, metalo apdirbimas, viršijo lūkesčius, sako ekonomistai. Visgi realaus ...
-
LEA vadovės prognozės optimistiškos: šildymo kainos šią žiemą turėtų būti penktadaliu mažesnės1
Artėjantis šildymo sezonas šalies gyventojams turėtų būti apie 20 proc. pigesnis nei praėjęs, sako laikinoji Lietuvos energetikos agentūros (LEA) vadovė. ...
-
Užbaigtas šimtmetį neregėtas ir laivybai Nemune svarbus projektas14
Įmonė „Tilsta“ neseniai užbaigė unikalų ir istorinį projektą – visame vandens kelyje nuo Kauno iki upės žiočių įrengė 553 bunas, kurios ilgam užtikrins palankias laivybai sąlygas. ...
-
Vilniuje – Lietuvos ir Belgijos energetikos ministrų susitikimas
Energetikos ministras Dainius Kreivys penktadienį susitinka su Vilniuje viešinčia Belgijos kolege Tinne Van der Straeten (Tine Van der Straten). ...
-
Lietuvos pramonė šiemet sumenko 6,6 proc.2
Šiemet sausį-rugpjūtį visa pramonės produkcija siekė 23,2 mlrd. eurų to meto kainomis ir, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2022 metais, sumažėjo 6,6 proc. palyginamosiomis kainomis. ...