- Kornelija Mykolaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvai aktualus kai kurių šalių taikomas vilkikų vairuotojų COVID-19 testavimo klausimas, kurį svarbu koordinuoti ES lygiu.
Šį klausimą trečiadienį jis aptarė pokalbio su Europos Komisijos transporto komisare Adina Valean metu. Tiesa, komisarė pateikė pavyzdį, kuris, anot jos, kelia abejonių dėl būtino vilkikų vairuotojų testavimo.
„Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos pasienyje buvo testuota 37 tūkst. vilkikų vairuotojų, tačiau iš jų tik 100-ui buvo nustatytas teigiamas koronaviruso testas. Tai sudaro labai nedidelį procentą ir parodo, kad vilkikų vairuotojai nėra viruso skleidėjai, todėl vairuotojų testavimo klausimą dar reikia gerai išdiskutuoti ir pagrįsti“, – Susisiekimo ministerijos pranešime cituojama A. Valean.
Pokalbio metu tiek eurokomisarė, tiek ministras akcentavo, kad projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo pažanga yra strateginės svarbos uždavinys Lietuvai, visam regionui ir Europai, todėl svarbu išlaikyti ES geležinkelių transporto jungčių projektams įgyvendinti numatytus papildomus 1,4 mlrd. eurų, siekiant „Rail Balticos“ projektą užbaigti iki 2026 metų.
„Visiškai palaikau Lietuvos poziciją šio projekto atžvilgiu ir viliuosi, kad Europos Parlamentas pritars Europos Komisijos siekiui spartinti šio projekto pabaigą“, – nurodė A. Valean.
Aptariant Mobilumo paketą, pažymėta, kad Europos Komisija yra įsipareigojusi atlikti poveikio vertinimą dėl Mobilumo paketo nuostatų, kuriomis įpareigojama kas 8 savaites grąžinti vilkikus į įmonės registracijos šalį.
„Tikimės, kad atlikus vertinimą Europos Komisija pateiks atitinkamus pakeitimus. Nors tikslą gerinti vairuotojų darbo sąlygas visiškai palaikau, nauji ES teisės aktai negali prieštarauti ES bendros rinkos pamatiniams principams ir Europos žaliojo kurso tikslams“, – pokalbio metu pažymėjo M. Skuodis.
Lietuva ir kitos 6 Mobilumo paketui nepritarusios šalys pateikė ieškinius ES Teisingumo Teismui. Prie pateikto skundo prisijungs ir Latvija, Estija bei Belgija.
Tuo metu premjerė Ingrida Šimonytė teigė, kad ekspertų taryboje prie Vyriausybės kalbama apie didesnę vilkikų vairuotojų kontrolę, siekiant valdyti koronaviruso pandemiją.
„Yra ekspertų pasiūlymų dėl testavimo ir kontrolės sugriežtinimo. Tikrai mes nekalbame apie sienų uždarymą ar panašius apribojimus, bet kalbame apie šitame sektoriuje dirbančių žmonių sveikatos kontrolę ir galimybių minimizavimą iš kažkur grįžus užkrėsti savo šeimas ar kažkaip mutavusiu virusu pasidalyti. Mums reikia ieškoti sprendimų, kurie galėtų leisti tą kontrolę sustiprinti“, – po Vyriausybės posėdžio sakė I. Šimonytė.
„Labai nesinorėtų, kad po keleto savaičių, kai turime pozityvesnių žinių, vėl pradėtume kiekvieną dieną sukti atvejų skaitliuką aukštyn dėl to, kad Lietuvoje pernelyg paplito kažkokia sparčiai plintanti atmaina“, – sakė premjerė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
I. Šimonytė: mažųjų branduolinių reaktorių statyba turėtų būti svarstoma
Energetikos ministerijos parengtoje strategijoje numačius galimybę po 2030-ųjų Lietuvoje vystyti mažos galios branduolinius reaktorius, premjerė Ingrida Šimonytė sutinka, kad tokia alternatyva turėtų būti svarstoma. ...
-
I. Šimonytė gynybos finansavimo iniciatyvoje „4 procentai“ pasigenda lėšų šaltinių5
Verslui siūlant susitarti dėl 4 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) skyrimo šalies gynybai, premjerė Ingrida Šimonytė sako šioje iniciatyvoje pasigendanti įvardytų lėšų šaltinių tokiam finansavim...
-
Seimas balsuos, ar po metų pradėti apvalinti atsiskaitymus grynaisiais2
Seimas antradienį balsuos siūlymo apvalinti prekių ir paslaugų krepšelio galutinę sumą – taip pamažu būtų atsisakoma 1 ir 2 centų monetų. ...
-
VSD pranešėjo istoriją tyrusi laikinoji komisija Seimui planuoja pateikti išvadas
Valstybės saugumo departamento (VSD) pranešėjo informaciją tyrusi laikinoji komisija ketvirtadienį Seimui planuoja pristatyti savo išvadas. ...
-
Keturių dienų darbo savaitė: pagaliau atėjo laikas?3
Prieš šimtą metų „Ford“ tapo pirmąja didele kompanija, sumažinusia darbo dienų skaičių per savaitę nuo šešių iki penkių. Dabar, praėjus šimtui metų, kalbama, kad atėjo laikas darbo savaitę trumpinti ...
-
I. Žilienė: siūloma prisijungimą prie tinklo lengvinti ir gaminantiems vartotojams
Bendrovei „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) nuo balandžio atnaujinant elektros įrenginių prijungimo prie tinklų metodiką, energetikos viceministrė Inga Žilienė sako, kad siekiama sutvarkyti teisinę bazę, kad nauja kainodara būtų p...
-
A. Stončaitis: Seimas labai greitai turėtų sugriežtinti lošimų verslą1
Seimas labai greitai turėtų patvirtinti Finansų ministerijos inicijuojamas pataisas, kurios užkirstų kelią neatsakingiems azartiniams lošimams, stiprintų probleminių lošėjų apsaugą ir didintų verslo skaidrumą, sako Seimo Antikorupcij...
-
Lietuvą pasiekė pirmoji 360 mln. eurų RRF paskola8
Lietuva iš Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) gavo pirmąją 360 mln. eurų lengvatinę paskolą. ...
-
D. Kreivys: 2030-asiais elektra turėtų kainuoti 55–65 eurus už MWh9
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais elektros kainos Lietuvoje turėtų svyruoti apie 55–65 eurus už megavatvalandę (MWh). ...
-
Seimo komitetas gesina idėją elektronines cigaretes pirkti tik vaistinėse ir su receptu1
Parlamentinis Sveikatos reikalų komitetas siūlo Seimui atmesti iniciatyvą elektroninėmis cigaretėmis prekiauti tik vaistinėse ir tik gavus gydytojo receptą. ...