- Kornelija Mykolaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto sektorius įneša didelį indėlį į šalies ekonomiką, dėl to Lietuvai reikalinga Seime turėti transporto komitetą, sako Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.
„Lietuvai reikalinga turėti transporto komitetą Seime, turint tokį (transporto sektoriaus. - ELTA) indėlį į šalies ekonomiką. Darbui ir koordinavimui tarp prezidento institucijos, parlamentarų, Vyriausybės, verslo reikalinga komunikacinė platforma“, - diskusijoje, skirtoje aptarti verslo lūkesčius artėjant Europos Parlamento (EP) rinkimams, sakė T. Garuolis.
Anot jo, Lietuvai taip pat reikėtų šio sektoriaus idėjų kalvės (angl. think tank).
„Reikėtų (idėjų kalvės. - ELTA), kuri akcentus sudėliotų, nes Mobilumo paketas yra ne tik inžinierinis, techninis klausimas. Čia ir istorinė patirtis, ir kultūriniai skirtumai, ir dviejų greičių Europa, ir geopolitinė situacija. Tą reikia vertinti ir nusibrėžti veikimo būdus“, - kalbėjo T. Garuolis.
ELTA primena, kad EP plenariniame posėdyje trečiadienį turėjo būti balsuojama dėl Mobilumo paketo - siūlymų pakeisti vežėjų darbo kitose ES šalyse bei vairuotojų komandiravimo taisykles.
Tačiau po Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos, Bulgarijos europarlamentarų ir vyriausybių aktyvių veiksmų, EP pirmininkas Antonio Tajanis išėmė Mobilumo paketą iš plenarinės sesijos darbotvarkės ir šią sesiją dėl šio klausimo balsuojama nebus.
Mobilumo paketas grąžinamas svarstyti komitete ir, EP pirmininko teigimu, greičiausiai į plenarinę sesiją bus grąžintas balandžio 3-4 dieną Briuselyje.
Tuo metu kai pirmadienį EP buvo balsuojama dėl to, ar Mobilumo paketą įtraukti į trečiadienio darbotvarkę, beveik visi Lietuvos europarlamentarai, išskyrus Antaną Guogą, balsavime nedalyvavo ir tai lėmė, kad klausimas įtrauktas į darbotvarkę.
„2 balsų persvara buvo nubalsuota už įtraukimą. Tai reiškia, kad mums pritrūko 2 balsų, kad paketas nebūtų išvis svarstomas. Iš Lietuvos atstovų, mano žiniomis, salėje buvo tik Antanas Guoga. Leiskite paklausti - kur buvo kiti mūsų europarlamentarai? Ar valstybės interesai jiems yra svarbūs? 27 dieną vyks diskusija ir balsavimas dėl paties paketo. Ragintume, kad Lietuvos europarlamentarai dalyvautų bent šį kartą, kai priiminėjama Lietuvos vežėjų ateitis“, - socialiniame tinkle „Facebook“ rašė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Pirmadienį penkių šalių - Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos - transporto ministrai pakartotinai kreipėsi į EP prezidentą A. Tajanį su prašymu atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus ir siūlymu spręsti realias sektoriaus problemas.
Baiminamasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į Europos Parlamentą dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas Europos Parlamento rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei Bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.
Tiesa, europarlamentarų pozicijos dėl Mobilumo paketo išsiskiria. Viktoras Uspakichas pranešime sakė, kad šiuo paketu siekiama suvienodinti bazines socialines garantijas transporto sferoje dirbantiems darbuotojams.
Tuo metu Vilija Blinkevičiūtė viešai skelbtame komentare teigė, kad nuo vairuotojams mokamų komandiruotpinigių ir dienpinigių mokesčiai nei „Sodrai”, nei biudžetui neskaičiuojami, o tai lemia menkas socialines garantijas. Tuo metu Mobilumo pakete, kaip akcentuoja parlamentarė, numatoma, kad vairuotojams būtų mokami bent minimalūs tų šalių, kuriose jie dirba, atlyginimai.
Europarlamentaras Petras Auštrevičius savo „Facebook” paskyroje rašė, kad toliau darys viską, kad Lietuvos ir kitų šalių vežėjams nepalankus Mobilumo paketas būtų atidžiai peržiūrėtas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą2
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą7
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...