- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacija (LMVVK) teigia, kad situacija šalies transporto sektoriuje yra kritinė dėl vilkikų vairuotojų trūkumo. Anot konfederacijos, transporto įmonės masiškai keliasi į Lenkiją, kur vairuotojų įdarbinimo galimybės paprastesnės, o procedūros – trumpesnės.
LMVVK viceprezidentas Juozas Kuklys Eltai teigė, kad padėtis dėl vairuotojų trūkumo šalyje artėja prie katastrofos.
„Skundžiasi ne tik transporto įmonių vadovai – savo apgailestavimus dėl šalies migracijos politikos išreiškia ir užsienio įdarbinimo agentūros, kurios vairuotojų įdarbinimui, deja, turi rinktis ne mūsų šalį, bet kaimynines“, – kalbėjo jis.
Tuo tarpu įdarbinimo agentūros „Tarptautinis personalo servisas“ vadovė Viktorija Kulakovskaja stebėjosi Lietuvos nelankstumu. Agentūra įdarbina vairuotojus iš Ukrainos Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje. Pačios sudėtingiausios įdarbinimo sąlygos, pasak agentūros vadovės, šiuo metu yra Lietuvoje.
„Niekada nėra buvę, kad tokios paklausios, deficitinės, profesijos atstovus kaip vilkikų vairuotojai Lietuvoje užtruktume įdarbinti apie 3-4 mėnesius. Visą šį laikotarpį Lietuvos transporto bendrovės neturės darbuotojų ir patirs nuostolių“, – sakė V. Kulakovskaja.
Vienas iš biurokratinių apsunkinimų, anot jos, yra tai, jog norėdami gauti Lietuvos vizas užsienio šalių vairuotojai, kurie jau yra dirbę Lietuvoje, turi gauti pažymą iš „Sodros“. Tačiau vairuotojas, kuris išėjo iš darbo Lietuvos įmonėje, dėl karantino apribojimų šiuo metu negali asmeniškai atvykti į Lietuvą ir gauti tokios pažymos.
V. Kulakovksajos teigimu, vairuotai greičiau gali įsidarbinti kaimynėse Latvijoje, Estijoje ar Lenkijoje, kur įdarbinimo procesas užtrunka apie 3 kartus greičiau nei Lietuvoje.
Su panašia situacija pasakojo susidūręs Lenkijoje įmonę įsteigęs „Biominvija“ savininkas Mindaugas Račkauskas.
„Lenkijoje viskas paprasčiau: visas įdarbinimo procesas vairuotojui užtrunka apie 2 savaites, po kurių jis gali pradėti dirbti“, – teigė jis.
Savo ruožtu transporto įmonės „Solotransa“ savininkas Artūras Rutkauskas teigė, kad su dar sudėtingesne situacija susiduriama norint įdarbinti žmones iš tolimesnių šalių, Vidurio ir Rytų Azijos.
„Potencialus vairuotojas, norintis gauti darbo vizą, privalo pateikti biometrinius duomenis Lietuvoje arba mūsų atstovybėse užsienyje. Tačiau šiuo metu gyvai kandidatai užsienyje nėra priimami. Be to, nemažai užsienio šalių neturi Lietuvos ambasados, todėl kandidatai turi skristi į kitą šalį, pateikti savo dokumentus ir tada laukti atsakymo apie 4 savaites. Šiuo metu, pavyzdžiui, Latvijoje visos procedūros sutvarkomos paštu“, – sakė A. Rutkauskas.
LMVVK prezidentas Erlandas Mikėnas tikino, kad veiksmų siekiant ištaisyti susidariusią situaciją reikia imtis nedelsiant.
„Reikia suprasti, kad su tokia įdarbinimo politika ir biurokratiniu aparatu mūsų šalies transporto įmonės taps nekonkurencingos, o tai prives iki viso šalies transporto sektoriaus žlugimo. Turime nedelsiant imtis veiksmų, kad ištaisytume tokią nedėkingą ir nelygios konkurencijos padėtį“, – akcentavo jis.
„Tai ypač svarbu mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios balansuoja ant išlikimo ribos“, – pridūrė E. Mikėnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos4
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...