Quantcast

Lauko reklamos verslas – įšalęs

Praėjusieji metai lauko reklamos paslaugas teikiančioms įmonėms nebuvo labai džiuginantys, tačiau stabilūs. Ryškesnių pokyčių nesitikima ir šiemet, o kovą vyksiantys savivaldos ir merų rinkimai, spėjama, tebus trumpas blyksnis, neturėsiantis didelės įtakos metų rodikliams.

Praėjusieji metai lauko reklamos paslaugas teikiančioms įmonėms nebuvo labai džiuginantys, tačiau stabilūs. Ryškesnių pokyčių nesitikima ir šiemet, o kovą vyksiantys savivaldos ir merų rinkimai, spėjama, tebus trumpas blyksnis, neturėsiantis didelės įtakos metų rodikliams.

Kainos užsifiksavo po krizės

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2014 ir 2013 m. sausio–spalio mėnesių duomenis, augo 20,2 proc., parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė. Tuo metu lauko vaizdo reklamos ekranuose, lyginant su praėjusiais metais, apimtis sekundėmis sumažėjo 14,2 proc., todėl dienraščio kalbinti lauko reklamos įmonių vadovai sakė per praėjusius metus nepajutę didesnių pokyčių nei pajamų, nei klientų atžvilgiu.

Reklamos plotus prie autostrados Kaunas–Vilnius siūlančios Kauno įmonės "Logopro" vadovė Inga Zinkuvienė sakė, kad 2014 m., lyginant su 2013 m., buvo stabilūs, niekuo nenudžiuginę ir nenuliūdinę. "Stabilumas, žinoma, yra geriau nei bet kokios blogos žinios, tačiau augimo taip pat kol kas nematyti. Reklamos plotų užimtumas tenkino, bet reklamos plotų kaina yra užsifiksavusi krizės pakoreguotu lygiu ir nė nesiruošia grįžti į buvusį iki krizės", – pasakojo įmonės direktorė.

Klientų ratas, pasak I.Zinkuvienės, taip pat nelabai kito: nebuvo verslo sektorių, kurie būtų netikėtai smarkiai sumažinę reklamos užsakymų ar tokių, kurie būtų ėmę reklamuotis daug intensyviau nei anksčiau. "Pastebėjau tik tai, kad kiek mažiau reklamavosi mobiliųjų technologijų pardavėjai. Vis dėlto mūsų darbo pobūdis yra toks, kad sutartys būna metinės, o didelė dalis klientų sutartis tęsia ir antrus, ir trečius metus, tad tęstiniame darbe didesnių pokyčių ir negalima įžvelgti, – teigė I.Zinkuvienė ir pridūrė, kad tikisi stabilumo ir šiais metais. – Tikimės, kad išoriniai veiksniai, Rusijos krizė ir geopolitiniai konfliktai neturės didesnės įtakos verslui, ir metai bus geresni nei praėjusieji."

Iš euro tikėjosi daugiau

Tai, kad išskirtinių naujienų klientų atžvilgiu pernai nebuvo, patvirtino ir visoje Lietuvoje lauko reklamos paslaugas teikiančios "LT Advert" generalinis direktorius Andrius Labanas. Anot jo, metai apskritai buvo darbingi ir galima tikėtis, kad tokie bus ir šie.

Nepasitvirtino tik didesni lūkesčiai dėl euro įvedimo reklamos sklaidos. "Planavome, kad regionuose bus labiau viešinamas euro įvedimas, nes mūsų stiprybė yra tai, kad dirbame ir informaciją galime skelbti 58 Lietuvos miestuose. Tačiau Lietuvos regionai per lauko reklamą apie eurą nieko nesužinojo. Informacija nukeliavo tik į kelis miestus, ir tai simboliškai", – pažymėjo bendrovės direktorius.

Rinkimai – nelabai pelningi

I.Zinkuvienės teigimu, reklama prie automobilių kelių yra ne ta reklamos sritis, kuriai didesnės įtakos galėtų turėti politiniai rinkimai. Tad kovą vyksiantys savivaldos ir merų rinkimai bendrovės kitų metų planų ir rodiklių beveik nepaveiks.

"Rinkimų užsakymai būna labai trumpalaikiai – apie mėnesį du, o mūsų užimtumas yra gana didelis, tad neskaičiuojame, kad per rinkimus pardavimas padidės. Lauko reklamos specifika tokia, kad plakato pagaminimo ir pakabinimo išlaidos yra didelės, taigi daug labiau apsimoka užsiimti ilgalaike reklama. Ir apskritai nelabai norime tos politinės reklamos", – atskleidė pašnekovė.


Šiame straipsnyje: verslasreklamalauko reklama

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių