- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto saugos administracija, Darbo inspekcija ir policija savaitę krės krovininių automobilių vairuotojus. Tokia patikros akcija vienu metu vyksta visoje Europoje, praneša LNK.
Krovininius automobilius transporto patikros punkte nukreipia ženklas. Čia užsukti dažniausia nurodo pareigūnas kilus įtarimų, kad automobilis perkrautas ar yra kitų bėdų. Ne visų automobilių vairuotojai į ženklus reaguoja.
„Vienas iš vairuotojų nepakluso kintamajam kelio ženklui ir nuvažiavo tiesiai. Buvo sustabdytas policijos pareigūnų ir palydėtas į patikros punktą. Vairuotojui gresia administracinė nuobauda už pažeistą kelio ženklą“, – sakė Kelių policijos skyriaus viršininkas Mindaugas Džermeika.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Bandžiusiems sprukti vis vien reikia pereiti patikrą. Automobilvežį vairuojantis nurodymų paisė.
Vienas krovininio automobilio vairuotojas papasakojo, kad yra tikrinamas į pusę metų vieną kartą. Tikrinami dokumentai, automobilio stovis. Vyras išdavė, kad krovinių vežėjai šį patikros punktą vadina kartuvėmis.
„Tikrinama, ar tinkamai pritvirtinti automobiliai, darbo ir poilsio režimas, techninė būklė“, – apie patikrą pasakojo Transporto saugos administracijos skyr. inspektorius Rolandas Jonkus.
Krovininius automobilius krečia net kelios institucijos. Tokia patikra visą savaitę vyksta visoje Europoje.
Technologija žengia į priekį, bet taip pat ir nesąžiningi žmonės irgi kuria technologijų tam pasipriešinti.
„Pagrindinis mūsų tikslas – pažiūrėti, kaip vairuotojai laikosi darbo ir poilsio režimo, kokia transporto priemonių techninė būklė ir kaip veža krovinius“, – supažindino Transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Kotedo.
Darbo inspekcija tikrina, ar vairuotojai dirba legaliai.
„Transporto sistemoje trečiųjų šalių piliečių gana daug. Yra ne vienas ir ne du atvejai, kai tiriame ir nustatome pažeidimų“, – sakė vyriausiasis darbo inspektorius Vytautas Ročys.
Kai kurie vairuotojai sakė tokių patikrų nebijantys. Ypač tie, kurie vairuoja daugiau nei 20 metų.
Vienos didžiausioje Europoje tranzitinių šalių – Lenkijos transporto pareigūnai sakė, kad situacija jų šalyje pastaruoju metu kinta.
„Dėl karo Ukrainoje eismo intensyvumas sumažėjo“, – sakė Lenkijos kelių transporto vyr. inspektorius Arturas Roszkowskis.
Pagrindinė vairuojančių krovininius automobilius bėda liko.
„Trasos tolimos. Pusę Europos daugelis pravažiuoja, todėl techninė būklė dažniausiai būna gera. Su darbo ir poilsio režimu blogiau“, – pažymėjo A.Roszkowskis.
Ta pati bėda ir Lietuvoje, nors visi žino, kad vairuoti gali iki dešimties valandų. Paskui vienuolika valandų privalo ilsėtis. Bet pasitaiko, kad vairuotojai šiuos duomenis klastoja.
„Technologija žengia į priekį, bet taip pat ir nesąžiningi žmonės irgi kuria technologijų tam pasipriešinti. Tam padeda kiti įvairūs būdai, iš kurių papildoma informacija yra nagrinėjama. Tai nelengva, bet įmanoma ir visi būdai žinomi“, – apie sukčiavimą užsiminė T.Kotedo.
Už darbo ir poilsio režimo pažeidimus gresia baudos nuo 90 iki 1,5 tūkst. eurų. Svarstoma, ar jų nereikėtų didinti. Pareigūnai sakė turintys ir gerų žinių – pernai krovinių vežėjai mažiau padarė pažeidimų. Pareigūnai spėjo, kad tai lėmė ne tik pandemija, bet ir vairuotojų bei darbdavių sąmoningumas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą1
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia1
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą4
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams2
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...