- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusį mėnesį degalų kainoms perkopus du eurus, o dabar siekiant vieną eurą ir 80 centų, kai kuriems vairuotojams automobilis iš gyvenimo tiesiog išnyks, tad teks rinktis kitas alternatyvas, pranešama LNK reportaže.
Vairuotojas Dominykas yra apvažiavęs beveik visą Lietuvą, bet šiandien pasakoja, kad įveikti didesnius atstumus – prabanga. Visgi keisti savo įpročių, persėsti į autobusą ar ant dviračio neplanuoja.
Kainų palyginimo portalas „Pricer.lt“ skaičiuoja, kad didžiausias kainų šokas fiksuotas kovo pabaigoje, o išanalizavus degalų kainų skirtumą per metus, jis analitikus šokiravo.
„Kainų skirtumai yra įspūdingi, apie 60–70 centų“, – kalbėjo kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas.
Praėjusiais metais degalai kainavo apie eurą ir dešimt centų, o šiandien vidutiniškai siekia beveik du eurus.
„Pagrindinės priežastys – naftos kainos didėjimas bei šiek tiek akcizų padidėjimas“, – pasakojo ekonomistas Marius Dubnikovas.
Po pandemijos gyventojams ir aviacijai pradėjus pilti pilnus kuro bakus ir kaupti atsargas, naftos kaina pakilo tris kartus. Šiandien ji dar brangesnė. Kainą išaugino karas Ukrainoje.
ES vis dar turi oficialiai įtvirtinti susitarimą dėl sankcijų Rusijos naftai ir produktams. Dabar toks susitarimas priklauso tik nuo vienos šalies – Vengrijos. Jei pavyks Vengriją įtikinti prisijungti prie sankcijų, anot ekspertų, kainos dar labiau pakils.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Ekspertus stebina ir skirtumai tarp lietuviškų degalinių.
Anksčiau degalinės būdavo sausakimšos, o dabar ten gana tuščia. Bet degalinių „Stateta“ tinklo direktorius teigia, kad situaciją galima pakeisti.
„Reikėtų žiūrėti, kaip daro kitos šalys, nes jeigu Prancūzija penkiolika centų sumažino, Italija – 20 centų, Jungtinė Karalystė, Nyderlandai, Švedija“, – kalbėjo lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas Karolis Stasiukynas.
Anot vyro, kitos šalys atsisakė bio dalies maišymo ir kaip, pavyzdžiui, Lenkija mažino akcizus. Jis skaičiuoja, kad penkiais centais degalai atpigtų dėl akcizo sumažinimo. Tai valstybei kainuotų 120 mln. eurų, o dešimt centų nuo kainos atkristų dėl bio dalies maišymo.
„Tikrai turim iš kur sumažinti, nes yra perteklinis biudžetas. Kodėl to nedaro? Kodėl lenkus, prancūzus, vokiečius, anglus labiau myli?“ – tęsė K. Stasiukynas.
Bet valdantieji vis kartoja, kad valstybė taip neveikia.
„Galime apskritai panaikinti mokesčius, mokykloje išjungti šviesas, ligoninėje – elektrą, visiems važiuoti namo ir melstis, kad viskas būtų gerai“, – ironizavo biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas.
Ekspertai pastebi, kad gyventojai keičia savo įpročius: valgo ir pramogauja mažiau. Bet ką daryti ūkininkams yra didesnis galvos skausmas.
„Ūkininkams dabar yra pats darbymetis ir nuo to priklausys rudens derlius bei kainos“, – kalbėjo A. Vizickas.
Lenkijoje degalų kaina svyruoja kiek daugiau nei euru penkiasdešimt, Latvijoje – tarp euro aštuoniasdešimties ir euro devyniasdešimties. Brangiausias dyzelinas ir benzinas yra Šiaurės šalyse: Vokietijoje ir Šveicarijoje. Čia jis vidutiniškas svyruoja nuo dviejų eurų ir dešimties centų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą3
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...
-
N. Mačiulis: Lietuvos gyventojų lūkesčiai yra vieni aukščiausių Europos Sąjungoje3
Vienas didžiausių šalyje komercinių bankų „Swedbank“ nekeičia šių metų Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozės – šalies ekonomika turėtų augti 1,8 proc., tuo metu 2025 metų prognozė didinama i...
-
S. Krėpšta: šiemet rinką gali papildyti keli mažesni komerciniai bankai
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta sako, kad šiais metais šalies bankų rinką gali papildyti keli mažesni tiek Lietuvos, tiek užsienio bankai. ...
-
Ekspertė patarė, ką daryti, kad jaustumėte mažesnį finansinį stresą2
Per pastaruosius metus visiškai dėl savo finansinio saugumo užtikrintų gyventojų sumažėjo beveik dvigubai – taip jaučiasi vos kas dešimtas. Tokius duomenis atskleidžia banko „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa. Be to, ...
-
I. Šimonytė: jūros vėjo parko konkursas neįvyko dėl nepalankios padėties rinkoje4
Neįvykus antrajam 2,4 mlrd. eurų preliminarios vertės 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkursui, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad investuotojai galėjo apsigalvoti, nes elektra rinkoje dabar gerokai pigesnė nei buvo Lietu...