- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per pastaruosius 6 metus Lietuvos maitinimo sektoriaus įmonių skaičius augo 75 procentus. Dėl itin aršios konkurencijos siekdamos išlikti rinkoje naujos įstaigos griebiasi triukų – bando išsiskirti įdomiu prekės ženklu, nuolaidomis, pasiryžimu pildyti kiekvieną kliento užgaidą.
Klientų spaudimas išties didelis – vieniems norisi sveikesnių, vegetariškų ar veganiškų patiekalų, kitiems – didesnės skonių įvairovės, vaikiško meniu ar daugiau gėrimų. Norų sąrašas neturi pabaigos, bet ar tai, ko nori klientas visada yra tai, ko reikia įmonei?
„Sėkmingais laikomi kavinių ir restoranų prekės ženklai turi išskirtinę poziciją, aktyviai atstovauja bei gina prekės ženklo vertybes, išlaiko autentiškumą. Šiuolaikinis vartotojas yra reiklus ir turi daugiau laisvės bei galimybių daryti įtaką prekės ženklui nei bet kada anksčiau. Nepaisant to, prekės ženklas negali susikoncentruoti tik į vartotojo lūkesčius, kadangi tokiu būdu prarastų autentiškumą“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybinių industrijų fakulteto absolventė Kristina Svaravičiūtė, savo moksliniame darbe kalbinusi „DonutLAB“ bei „Jurgis ir drakonas“ atstovus ir bandžiusi išsiaiškinti, kiek sėkminga įmonė gali pasiduoti klientų įtakai neprarasdama savo identiteto.
Klientus gerbia, bet jiems nepataikauja
Vienas iš kavinės „DonutLAB“ įkūrėjų Justas Višinskas tyrimo metu atskleidė, kad nors klientus itin gerbia, kai kalba pasisuka apie strateginius įmonės sprendimus, jų pozicija ne visada yra nuolanki. „Vartotoją laikome esminiu prioritetu, jo apsilankymo maitinimo įstaigoje metu stengiamasi suteikti gerus potyrius, palikti malonų įspūdį užtikrinant kokybišką produktą, aptarnavimą bei malonią aplinką, bet laikui bėgant išmokome, kad negalima įtikti kiekvienam žmogui, nes nuomonių yra tūkstančiai, visi nori skirtingų dalykų“, – sako J. Višinskas.
Įmonės atstovas prisimena incidentą su veganų bendruomene, kai iš jų sulaukė spaudimo į asortimentą įtraukti veganiškų spurgų. „Mes pasakėme jiems tiesą – spurga nėra pats sveikiausias maistas, tai „maža nuodėmė“, kaloringas produktas ir siekdami likti prie turimo, amerikietiškų spurgų, asortimento sulaukėme jų bendruomenės nemalonės“, – pasakojo J. Višinskas.
Šeimos versle požiūris į klientą skiriasi
Kiek kitokios bendravimo su klientais pozicijos laikosi šeimyniškas idėjas puoselėjantys ir klientus svečiais vadinantys, Vilniuje ir Kaune veikiantys restoranai „Jurgis ir drakonas“. Pasak šeimos įmonėms vadovaujančios Odetos Bložienės, su svečiais jie kalbasi nuolat – ir restoranuose, ir socialiniuose tinkluose.
„Išsiskiriame tuo, kad nors esame šeimos restoranas šeimai, tačiau tenkiname ir kitokios gyvensenos taisyklėmis besivadovaujančių poreikius: turime pasiūlymų nevalgantiems mėsos ar žuvies, taip pat veganams, netoleruojantiesiems glitimo. Ypatingiems svečių susibūrimams galime paruošti maistą, atsižvelgdami į bet kokius alergenus“, – pasakoja O. Bložienė.
Anot įmonės vadovės, tai nereiškia, kad jų meniu formuoja svečiai, tačiau į jų poreikius ir pageidavimus atsižvelgiama: „Pavyzdžiui, kauniečiai turi mažiau progų paragauti „Beatos ledainės“ ledų, tačiau juos labai mėgsta, todėl čia galima rasti didesnį jų asortimentą. O štai viena viešnia pasiūlė į naują valgiaraštį įtraukti šaltą arbatą, kurią specialiai jai pagamino restorano darbuotoja, ir arbata jau atsirado naujajame meniu“.
Pasak restoranų ir kavinių veiklą analizavusio K. Svaravičiūtės, tyrimas atskleidė, kad prekės ženklo santykių su vartotoju negalima vertinti vienareikšmiškai – svarbiausia, kad prekės ženklo pozicija vartotojo atžvilgiu derėtų su visa kita įmonės komunikacija ir prekės ženklo įvaizdžiu bei būtų išlaikomas vientisumas.
„Jei komunikacija drąsi, nestandartinė ir santykis, bendravimo tonas gali būti išskirtinis, tačiau jei kompanija atstovauja tradicines šeimos vertybes, jos santykis su vartotoju turi atitikti pasirinktą poziciją“, – sakė tyrimo „Lietuvos maitinimo paslaugų sektoriaus įmonių prekės ženklų kūrimo koncepcija: daugybinių atvejų analizė“ autorė (darbo vadovas – doc. dr. Justas Nugaras).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...