Quantcast

Kelia nerimą Baltarusijos įtaka Klaipėdos uoste

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) toliau aiškinsis, kaip jau antrus metus Lietuvoje veikia įmonių, galinčių kelti grėsmę šalies nacionaliniam saugumui, patikros sistema.

NSGK trečiadienį svarstė Vyriausybės sprendimus dėl magistralinio dujotiekio į Lenkiją (GIPL) statybos rangovo konkurso laimėtojo bei leidimo Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ valdomai bendrovei „Birių krovinių terminalas“ (BKT) įsigyti krovos įmonę „Nemuno terminalas“.

Komiteto pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas tikino, kad nėra kalbos apie galimą šių sandorių stabdymą.

„Be abejonės, neturime ir įgaliojimų“, – žurnalistams po komiteto posėdžio teigė jis.

„Grėsmės visos suvaldytos, valdomos. Priekaištų nei Vyriausybei, nei komisijai (vyriausybinei strateginių įmonių sandorius tikrinančiai komisijai – BNS) neturime. Rizikas valdo komisija. Turime visus mechanizmus, bet matome ir silpnų vietų“, – pridūrė komiteto vadovas. 

Svarstymo iniciatorius konservatorius Laurynas Kasčiūnas sako, jog daugiausia klausimų kelia sandoris dėl Klaipėdos uosto terminalų.

„Kas tai per naujas sprendimų priėmimo mechanizmas? Ar tai normalu ir kur mus tai gali nuvesti, kai ateina kompanijos neva nepatikimos, bet galinčios daryti atskirus projektus? Ar toks lankstumas neišplauna mūsų nacionalinio saugumo sistemos pamatų?“ – trečiadienį po komiteto posėdžio žurnalistams sakė L. Kasčiūnas.

„Iš Vyriausybės atstovų mes išgirdome tokių neraminančių ženklų, kad verslas kartais turi aktyvų norą labiau jiems palankesnių sprendimų“, – pridūrė jis. 

Komitetas uždarame posėdyje išklausė vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos pirmininko, Vyriausybės vicekanclerio Almino Mačiulio paaiškinimų.

Į kitą posėdį jis kvies susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių.

Beveik 100 mln. eurų vertės magistralinio dujotiekio į Lenkiją (GIPL) statybos konkursą laimėjo Lietuvoje ir Baltarusijoje dirbanti bendrovė „Alvora“. Tačiau kita konkurso dalyvė „MT Group“ tikina, kad „Alovra“ gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui, nes įgyvendina valstybinius Baltarusijos užsakymus.

Dėl ryšių su Baltarusijos ir Rusijos įmonėmis keliančia grėsmę šalies saugumui anksčiau A. Mačiulio komisijos ir Vyriausybės buvo pripažinta Baltarusijos įmonė „Beltruboprovodstroj“, konkurse dalyvavusi su Lietuvos bendrove KRS.

BNS anksčiau rašė, kad Ministrų kabinetas nusprendė neblokuoti „Birių krovinių terminalo“  ir „Nemuno terminalo“ sandorio, o pavedė vyriausybinei komisijai nustatyti papildomus saugiklius, įvertinus Valstybės saugumo departamento įvardytas rizikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

NU JO

NU JO portretas
Lietuva atsisakys-Latvija priims,taip jau buvo.Lietuvai juk pinigu nereikia,ji laaabai turtinga.

Klaipėda

Klaipėda portretas
kazkokie pezalai, koks dar saugumas, ar Lietuvos imones saugios kurios amzinai tersia ir visokiais budais lobizmo pagalba itakoja valdzios sprendimus arba teismu pagalba vilkina sprendimus?

Va taip

Va taip portretas
Ha ha kur statistika procentais. kiek Baltarusijos kroviniai sudaro? ir kokie pinigai lieka Lt geležinkeliams ir uostui. Lietuvai kils grėsmė, kai baltarusai pasuks per Latviją. Nafta greit tekės kita kryptimi.
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių