- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) inicijavo memorandumo "Dėl vertybių, bendrų siekių ir prioritetinių tikslų keleivių vežimo srityje įgyvendinimo" pasirašymą. Šis dokumentas – tai keleivių vežėjų numatyta ateities transporto vizija ir standartai, kuriuos įmonės įsipareigoja taikyti teikdamos paslaugas keleiviams.
Bendri siekiai
Memorandumo idėja keleivių vežėjams kilo per koronaviruso pandemijos, karantino įkarštį, kai įmonėms teko sustabdyti ar gerokai susiaurinti veiklą. "Ėmėme galvoti – kaip gyvensime po pandemijos, ką darysime, kad susigrąžintume turėtus keleivius, kaip sieksime, jog kuo daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu? Pamažu dėstėme mintis, ateities vizijas ir planus, kol susidėliojome prioritetus", – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Dokumentas išreiškia keleivių vežėjų vertybes, bendrus siekius ir tikslus. Svarbiausi jų – socialiai atsakingų viešojo susisiekimo paslaugų diegimas, plačios apimties susisiekimo tinklo išlaikymas ir kokybiškų viešojo susisiekimo paslaugų plėtra, taip pat – informacijos, skatinančios visuomenę naudotis viešuoju transportu, sklaida.
Tai ypač aktualu dabar, po pandemijos, kai net 91 proc. kelionių vyksta nuosavu automobiliu. Kelionių viešuoju transportu dalis pas mus mažiausia ES.
Žaliasis kursas
LKVA priklauso tiek miesto, priemiesčio ar tarpmiestiniais autobusais, tiek traukiniais vežančios bendrovės. Jos nariai žada siekti suvienyti ir kitomis transporto rūšimis keleivius vežančias įmones, tik tada atsiras galimybė siūlyti keleiviams patogiausias keliones, integruoti į bendrą tinklą įvairių – kelių, geležinkelių ir vandens – transporto rūšių. Tam būtini inovatyvūs sprendiniai. "Keleivis neturėtų rūpintis, kur ir kaip persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą, visoms transporto rūšims turėtų galioti bendras kelionės bilietas. Sąžininga konkurencija – taip pat vienas svarbiausių mūsų veiklos principų", – teigė G.Nakutis.
Esminis memorandumo tikslas – pasiekti, kad kuo daugiau žmonių paliktų nuosavus automobilius namuose ir persėstų į viešąjį transportą. "Tai ypač aktualu dabar, po pandemijos, kai net 91 proc. kelionių vyksta nuosavu automobiliu. Kelionių viešuoju transportu dalis pas mus mažiausia ES, o Lietuvoje nuo į orą išmetamų kietųjų dalelių miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Sieksime, kad situacija keistųsi iš esmės", – kalba LKVA prezidentas.
Keleivių vežėjai žada siekti Žaliojo kurso tikslų ir rinktis ekologiškas, aplinką tausojančias transporto priemones. Ne mažiau svarbu, kad jos būtų pritaikytos individualių poreikių turintiems žmonėms – LKVA pasirašė Susisiekimo ministerijos inicijuotą Memorandumą dėl transporto priemonių ir transporto fizinės ir informacinės infrastruktūros pritaikymo individualių poreikių turintiems žmonėms.
Rems iniciatyvas
Pasak bendrovės "Kauno autobusai" generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, memorandumas sujungia tiek keleivių, tiek vežėjų, tiek visuomenės interesus: "Nėra kito varianto sumažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekį – tik siekti, kad kuo daugiau žmonių iš nuosavų automobilių persėstų į viešąjį transportą. Mes, vežėjai, suprantame, kad turime teikti keleiviams koordinuotų, paprastų paslaugų, tik tada visuomenė naudosis viešuoju transportu. Tikimės, kad valdžios institucijų atstovai prisidės prie mūsų iniciatyvų ir tiek infrastruktūrą, tiek įstatyminę bazę pritaikys viešojo transporto sistemos plėtros linkme."
M.Grigelio teigimu, memorandumas sujungia tiek keleivių, tiek vežėjų, tiek visuomenės interesus. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
"LTG Link" korporatyvinės veiklos vadovas Gediminas Šečkus teigė, kad bendrovė ne vienus metus diegia pažangius sprendimus, skatinančius visuomenę rinktis patogų ir tvarų transportą: "Jau dabar įgyvendiname modernios bilietų pardavimo sistemos diegimą, pradėjome naujų, netaršių elektrinių traukinių pirkimą, nuolat kuriame kelionių patirtį gerinančius sprendimus. Prisijungdami prie memorandumo norime dar kartą įtvirtinti įsipareigojimą siekti ateities transporto vizijos."
Pirmieji memorandumo pasirašė LKVA priklausančių įmonių vadovai, bet prie jo skatinami prisijungti ne tik keleivių vežėjai. "Prisijungimo deklaraciją gali pasirašyti kiekviena organizacija, kuriai artimi mūsų prioritetai ir tikslai – visos keleivių vežimo paslaugas teikiančios, jas administruojančios bei prižiūrinčios įmonės, įstaigos ir organizacijos, taip pat asociacijos, vienijančios keleivių vežėjus. Sutelkę bendras pastangas, lengviau galėsime pasiekti užsibrėžtų tikslų", – pabrėžė G.Nakutis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Grigeo Klaipėda“: maksimali bendrovės padaryta žala gamtai – beveik 0,3 mln. eurų1
„Grigeo“ grupės kartono gamybos įmonės „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leistos nevalytos nuotekos gamtai blogiausiu atveju galėjo padaryti maždaug 277 tūkst. eurų žalos, o bendrovės veiksmuose nėra nusikaltimo sud...
-
„Tele2“ keis ryšio nuolaidas Ukrainoje – nebebus nemokamų paslaugų
Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ po mėnesio keis ryšio tarifus Ukrainoje – su lietuviškomis kortelėmis į Ukrainą išvažiavę žmonės nebegalės naudotis nemokamomis paslaugomis. ...
-
Dvi dukras auginanti mama pragyvena vos už 270 eurų per mėnesį: kaip valstybė turėtų jai padėti?5
Dažnas iš mūsų nežinome, tačiau skaičiuojama, kad Lietuvoje kas penktas žmogus gyvena ant skurdo ribos. O kainoms šovus į viršų, didelė dalis lietuvių vos suduria galą su galu – net 300 tūkst. gyventojų trūksta maisto....
-
A. Armonaitė: siūlome palankesnius mokesčius talentams bei verslui10
Finansų ministerijai praėjusią savaitę pristačius siūlomą mokesčių pakeitimų paketą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo palankesnę mokestinę aplinką verslui bei mažesnį užsieniečių apmokestinimą. ...
-
Taršus verslas turės geriau informuoti gyventojus apie būsimą veiklą3
Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys sugriežtino tvarką, kaip visuomenė turės būti informuojama apie planuojamą aplinką teršiančio verslo veiklos poveikio visuomenės sveikatai vertinimą, pirmadienį pranešė ministerija. ...
-
Litgrid: didmeninė elektros kaina per savaitę Lietuvoje sumažėjo 25 proc.2
Atšilus orams bei mažėjant vartojimui vidutinė didmeninė elektros energijos kaina „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje per savaitę sumažėjo 25 proc. iki 56 eurų už megavatvalandę (MWh). ...
-
Vyriausybė ruošiasi perduoti 36 šeimoms Ukrainoje skirtą mobiliąją gyvenvietę
Ministrų kabinetas ruošiasi perduoti 36 šeimoms Ukrainoje skirtą mobiliąją gyvenvietę. ...
-
Kas antram pirkėjui – poreikių neatitinkantis gyvybės draudimas: laikas pokyčiams?2
Kone kas antram pirkėjui – jo poreikių neatitinkantis gyvybės draudimas. Tokius slapto tyrimo rezultatus dar vasarį paskelbė Lietuvos bankas. Kad žmonėms nebūtų brukama prekė tik dėl pasipelnymo, Lietuvos bankas siūlo naikinti komisinius už ...
-
G. Šimkus vienaženklę infliaciją teigia matantis antrąjį šių metų pusmetį
Metinei infliacijai Lietuvoje mažėjant penktą mėnesį iš eilės, Lietuvos bankas (LB) prognozuoja, kad iki mažiau nei 10 proc. ji nukris antrąjį šių metų pusmetį. LB valdybos pirmininko Gedimino Šimkaus teigimu, įtakos infliacij...
-
Restoranams trūksta personalo: verslai imasi rizikingų sprendimų6
Restoranui toks sprendimas buvo rizikingas, nes maisto gamyboje negali būti klaidų. O būsimiems virėjams ir padavėjams-barmenams – didelis iššūkis padirbėti tikrame restorane, aptarnauti didmiesčio klientus ir gaminti maistą su pro...