Quantcast

Ką reikia žinoti, įsigijus nekokybišką prekę

Net ir įsigijęs brangų daiktą, negali būti tikras, kad po savaitės neteks minti parduotuvės slenksčio dėl netikėtai atsiradusių trūkumų. Tačiau ne kiekvienas žino, kad įstatymais numatyta, jog, nepaisant prekės garantinio laikotarpio, pirkėjas dvejus metus gali kreiptis dėl, jo manymu, nekokybiškos prekės.

Į LRT.lt kreipėsi moteris, įsigijusi brangų laikrodį ir jau po keleto dienų nusivylusi jo kokybe. Moters teigimu, parduotuvė patikino, kad defektas greičiausiai atsirado dėl jos pačios kaltės, tad ji nežinanti, kaip elgtis toliau.

„Mano įsigyto brangaus laikrodžio šviesi odinė apyrankė po keleto dienų pajuodo, todėl nunešiau jį atgal į parduotuvę. Pardavėjos teigimu, taip laikrodis gali atrodyti po poros metų, bet ne po keleto dienų, tačiau pardavėja turinti pasitarti su vadovais.

Vėliau susisiekusi telefonu pardavėja pranešė, kad tokia oda gali pajuosti nuo drabužių, vandens, kitų aksesuarų, tad apyrankė keičiama nebus. Tačiau apie tai nebuvau įspėta prieš pirkdama prekę, būčiau net nepirkusi tokio laikrodžio. Dar man buvo pasakyta, kad laikrodis pagal įstatymą nėra grąžinama prekė. Ar tikrai sumokėjusi nemažą sumą už laikrodį, kurio kokybė netenkina, nieko nebegaliu padaryti?“, – laiške klausia moteris.

Gali tekti pasikliauti pardavėjo geranoriškumu

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėjos Giedrės Nenartavičiūtės teigimu, tinkamos kokybės laikrodžiai yra negrąžintina prekė, todėl gali būti keičiami arba grąžinami tik pardavėjui sutikus.

„Jei vartotojas mano, kad įsigyta prekė yra nekokybiška, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatyta, kad pirkėjas turi teisę reikalauti pašalinti daikto trūkumus, pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu. Taip pat pirkėjas gali reikalauti sumažinti prekės kainą ar vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą sumą.

Pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jei daikto trūkumus yra mažareikšmis“, – pažymi VVTAT atstovė.

Prieš sudarydamas vartojimo sutartį, pasak G. Nenartavičiūtės, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie prekę. Kai pirkėjas turi priekaištų dėl prekės kokybės, pareiga įrodyti, kad išsami ir informacija apie prekę buvo suteikta vartotojui, tenka verslininkui.

„Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – sako pašnekovė.

Kaip elgtis pirkėjui?

Pasak VVTAT atstovės, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu, pirmiausia vartotojui reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo pasirinktą reikalavimą.

„Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkins, vartotojas turės teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka“, – aiškina G. Nenartavičiūtė.

Specialistė atkreipia dėmesį į tai, kad net jei prekės įsigijimo sutartyje nustatytas trumpesnis nei dvejų metų daikto kokybės garantijos terminas, nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus. Tačiau tokiu atveju pirkėjas turi įrodyti, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.

„Taigi, nepaisant to, kokios trukmės prekės kokybės garantija nustatyta pardavėjo ir ar apskritai pardavėjas suteikia konkretų garantinį terminą parduodamai prekei, pirkėjas visais atvejais į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per dvejų metų laikotarpį“, – pabrėžia pašnekovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių