Quantcast

Incidentas laive, kur dirba lietuviai

Jei kurioje nors didelėje Europos laivų statyklų kyla incidentas drąsiai galima teigti, kad šalia jo būta ir lietuvių.

Gaisras dėl suvirintojų

Neseniai incidentas kilo Suomijos „Meyer Turku“ laivų statykloje statomame kruiziniame laive „Costa Smeralda“. Penkioliktame denyje kilo gaisras vykdant suvirinimo darbus. Per gaisrą nežymiai nukentėjo 12 žmonių, vieni susižeidę, kiti įkvėpę dūmų.

Dėl šio incidento laive kelias valandas buvo sustabdyti darbai.

Gaisras kilo ne dėl suvirintojų iš Lietuvos kaltės. Tačiau faktas yra tai, kad šiame laive dirba žmonės iš Lietuvos. Dalis lietuvių, taip pat ir klaipėdiečių, laive atlieka apdailos darbus. Į šį laivą juos surenka ir gabena bent kelios Lietuvoje, o taip pat ir Klaipėdoje esančios įdarbinimo kompanijos.

Be Suomijos laivų statybos specialistai iš Lietuvos dirba ir Vokietijos, Prancūzijos, Olandijos, Norvegijos laivų statyklose.

Dujomis varomas laineris

183 tūkst. tonų GT kruizinis laivas „Costa Smeralda“ šiuo metu yra vienas iš didžiausių Baltijos jūros regione, o gal net ir Europoje, statomų laivų.

Užsakovui Italijos „Costa Cruises“ kompanijai jis turi būti atiduotas šiemet iki spalio. Nuo spalio 20 d. numatytas pirmasis jo kruizinis reisas iš Hamburgo į Savoną Italijoje. 

„Costa Smeralda“ bus pirmasis suskystintomis gamtinėmis dujomis varomas laivas „Costa Cruises“ laivyne ir vienas iš nedaugelio tokio tipo laivų pasaulyje.

Dėl šios priežasties laivas yra ypatingai reklamuojamas įvairioje jūrinėje žiniasklaidoje. Todėl, kad ir nedidelis, beveik jokių nuostolių neatnešęs, gaisras statomame laive buvo nemalonus. Juo labiau, kad mažytis incidentas „nuskambėjo“ gana plačiai.

Įspūdingų parametrų laivas

„Costa Smeralda“ bus įspūdingų matmenų ir galimybių laivas. Jo ilgis sieks 337 metrus. Ir tai bus vienas iš didžiausių pasaulio kruizinių laivų.

Jis galės priimti iki 6518 keleivių. Juos aptarnaus iki 1682 įgulos narių. Tai reiškia, kad vienu metu laivu galės plaukti per 8 tūkst. žmonių.

„Costa Smeralda“ yra visiškai naujos „Helios“ klasės laivas. Jo statybos kaina siekia per 790 mln. eurų. 

„Meyer Turku“ generalinis direktorius Janas Meyer šį laivą vertina kaip proveržį į naują, aukštesnį lygį lyginant su tuo, kokius laivus jie statė iki šiol.

Nors nedidelis gaisras „aptemdė“ laivo statybos istoriją, tikimasi, kad rudeniop kruizinis laineris „Costa Smeralda“ sėkmingai atliks visus bandymus jūroje. Naujos kartos laive sumontuota daugybė naujovių - įvairių automatinių sistemų, kurios susijusios su laivo saugumu, jo varikliu darbu naudojant dujas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Zigmas

Zigmas portretas
Nera ka noreti kai dirba is Indijos suvirintojai uz 4.5 euro. Pats dirbam siame laive

Anonimas

Anonimas portretas
'' Dalis lietuvių, taip pat ir klaipėdiečių... '' Klaipedečiai - ne Lietuviai... ZJBS...

Tadas

Tadas portretas
Lietuvių čia dirba daugiau nei Jūs galvojat, Lietuviai, Estai šiek tiek Lenkų ir Suomių stato laivą net 2 pamainom. O incidentas tikrai niekuo neišsiskiriantis nuo kitų incidentų, kituose laivuose, tokie gaisrai čia įprasti.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių