- Remigijus Bielinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas Egidijus Lazauskas teigia, kad bendrovei apie 60 tūkst. eurų į Ukrainą ir atgal kainavęs bandomasis krovinių vežimas pasiteisino. Anot jo, reisų dažnumą lems ne tik įmonių poreikis pervežimams, bet ir konkurencija su kitais vežėjais.
„Dabartinė kaina yra apie 60 tūkst. eurų pirmyn-atgal. Klausimas, kiek tai kainuotų, jeigu tokių krovinių būtų žymiai daugiau ir suveiktų mąsto ekonomija. Bet kokiu atveju (bandomasis vežimas iš Ukrainos – red. past.) pasiteisino – yra daug išmokta pamokų ir bus priimti sprendimai, kaip patobulinti tas paslaugas, nes mūsų akimis žiūrint, yra labai geros perspektyvos“, – penktadienį BNS sakė E. Lazauskas.
„Ta paslauga gali būti ir bus“, – pridūrė LTG vadovas.
Pasak E. Lazausko, LTG traukinių reisų dažnumą lems ne tik įmonių poreikis, bet ir konkurencija su kitais vežėjais.
„Per Lenkijos teritoriją vežame ne tik mes – yra ir kitų kompanijų Lenkijoje, kurios gali vežti, ir nebūtinai į Klaipėdą, o į Vokietijos uostus – ta infrastruktūra yra apkrauta, todėl kainodara priklausys ir nuo konkurentų“, – sakė E. Lazauskas.
Apie gegužės 25 dieną turėtų judėti krovinys su aliejais ir grūdais. Matydami sėkmę to maršruto ir kiti klientai, tikimės, prisijungs.
LTG vadovo teigimu, šiuo metu planuojama, kad iš Ukrainos apie 1,5 tūkst. tonų gabenantis traukinys į Lietuvą turėtų atvykti kartą per savaitę, nes LTG šiuo metu turi pasirašę tik kelias sutartis dėl krovinių iš Ukrainos vežimo.
„Su kiekviena įmone turime atskirą sutartį. Kelios jau yra pasirašytos, berods apie gegužės 25 dieną turėtų judėti krovinys su aliejais ir grūdais. Matydami sėkmę to maršruto ir kiti klientai, tikimės, prisijungs“, – teigė E. Lazauskas.
„Tai nėra dideli kiekiai: 1,5 tūkst. tonų, kartą per savaitę. Iš viso į Klaipėdos uostą galima būtų pervežti iki 1,5 mln. tonų, tai šiuo metu mes neturime tiek sutarčių. Jas reikia sudaryti su kiekvienu krovinio savininku ir žiūrėsime kada mes tą skaičių pasieksime“, – pridūrė LTG vadovas.
Ketvirtadienį ryte pirmą kartą LTG istorijoje iš Ukrainos į Lietuvą aplenkiant Baltarusiją atvyko traukinys su 50 konteinerių, maždaug 1 tūkst. tonų gyvulių pašarams skirto priedo lizino kroviniu. Jį nuo Ukrainos ir Lenkijos pasienio gabeno LTG antrinė bendrovė „LTG Cargo Polska“, o Lietuvoje – „LTG Cargo“.
Maršrutas išbandytas tik siaurąja europine vėže – nuo Kauno per Lenkiją iki Ukrainos pasienyje esančio terminalo. Pasiteisinus projektui, dalis krovinių iki Kauno galės būti gabenama nekeičiant vėžės ir jų neperkraunant.
Dėl Rusijos pradėto karo Ukraina negali per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau teigė, jog Klaipėdos uostas – neskaičiuojant Birių krovinių terminalo – yra pajėgus pakrauti apie 8 mln. tonų grūdų, tačiau per Lenkiją dėl infrastruktūros ribojimų šiuo metu į Lietuvą per metus įmanoma atvežti tik 1–1,5 mln. tonų Ukrainos grūdų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šiemet iš taršių automobilių savininkų planuojama surinkti apie 30 mln. eurų1
Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo „Regitros“ duomenys. Tuo metu automobilių taršos mokesčio surinkta panašiai kaip ir pernai. ...
-
Lietuvai – pažadas iš Taivano: rinka plačiau gali atsiverti jau šį rudenį5
Taivane apsilankiusi Lietuvos žemės ūkio ministerijos delegacija gavo pažadą, kad šiuo metu vis dar stringantys leidimai mėsos, pieno produktų ir žuvies eksportui turėtų būti suteikti šį rudenį. Nors šiuo metu lietuvišk...
-
Seime – siūlymas supaprastinti garažų savininkų susirinkimų tvarką
Seimas spręs, ar supaprastinti garažų bendrijų savininkų susirinkimų tvarką. ...
-
Ž. Mauricas: ateinanti žiema yra paskutinė, kai Rusija dujomis dar galės šantažuoti Europą
Kremlius, bandydamas sukelti Europos šalių gyventojų nepasitenkinimą dėl kainų augimo, paprasčiausiai praranda savo gamtinių dujų rinkas, aiškina „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas. ...
-
Benzino kaina Lietuvoje: vis dar lenkiame vokiečius7
Praėjusią savaitę, birželio 13–20 dienomis, Lietuvoje vidutinė benzino kaina (2,07 Eur/l), kaip ir anksčiau, išliko mažiausia Baltijos šalyse, dyzelinas pigiausias buvo Estijoje (1,95 Eur/l). ...
-
Seimas: nuo lapkričio sandoriai grynaisiais – iki 5 tūkst. eurų, bus išimčių18
Seimas sugriežtino gyventojų ir verslo atsiskaitymus grynaisiais pinigais – nuo lapkričio atsiskaityti grynaisiais bus galima tik iki 5 tūkst. eurų, o virš šios sumos atsiskaityti bus galima tik negrynaisiais. ...
-
Sveikatos bėdos lietuviams – antrame plane: labiau rūpi kuro kainos16
Karas ir infliacija iš pirkėjų sąmonės išstūmė pandemiją, tačiau šios trijulės poveikis vartojimui bendrai padarė didelės įtakos. Kaip pasikeitė vartojimo įpročiai – apie tai LNK pokalbis su „NielsenIQ Baltics&ld...
-
Atšaukiamas Kaliningrado elektros sistemos izoliuoto darbo bandymas4
Šį šeštadienį, birželio 25 dieną, numatytas Kaliningrado elektros sistemos izoliuoto darbo bandymas neįvyks, praneša „Litgrid“. Apie tai Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorę „Litgrid“ ketvirta...
-
Seimas – prieš nulinį PVM maisto produktams7
Seimas nutarė nesvarstyti siūlymo taikyti lengvatinį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą visiems maisto produktams. ...
-
Europos Parlamentas patvirtino planą iki žiemos užpildyti dujų saugyklas
Reaguojant į Rusijos agresiją prieš Ukrainą, Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį balsavo už teisės aktą, kuriuo siekiama iki žiemos sparčiau užpildyti Europos dujų saugyklas ir užtikrinti energijos tiekimo saugumą. ...