- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo kitų metų pradžios Baltijos jūroje įsigaliosiantys sugriežtinti reikalavimai dėl degalų laivybos kompanijas vers iš darbo atleisti dalį jūrininkų.
Nuo kitų metų pradžios Baltijos jūroje įsigaliosiantys sugriežtinti reikalavimai dėl degalų laivybos kompanijas vers iš darbo atleisti dalį jūrininkų.
Derasi dėl jūrininkų atleidimo
Apie reisų mažinimus ir jūrininkų atleidimus pirmoji Baltijos jūros regione prabilo suomių kompanija "Viking Line". Ji rengia jūrų keltų reisus iš Helsinkio, Talino, Stokholmo ir Turku uostų, taip pat užsuka į Alandų salas.
"Viking Line" kompanijos atstovai teigė, kad pradėtos derybos dėl 500 darbuotojų atleidimo. Kompanija planuoja mažinti jūrinių keltų reisų skaičių iš Suomijos, o taip pat į Alandų salas.
Daugybės darbuotojų atleidimas numatomas todėl, kad nuo 2015 metų sausio 1 dienos gerokai išaugs laivybos kompanijų išlaidos dėl pabrangusių laivų degalų.
Pabrangimas labiausiai lies jūrų keltų kompanijas, kurios plaukioja nuolatiniais maršrutais Baltijos ir Šiaurės jūrose. Tik šiose jūrose bus taikomi gerokai sugriežtinti reikalavimai laivų degalams. Pavyzdžiui, sieros junginių išmetimo iš laivų normos sumažinamos net 10 kartų. Laivuose reikės statyti brangiai kainuojančias sieros junginių gaudykles arba naudoti už jūrinį mazutą gerokai brangesnį dyzeliną arba dujas.
Ekspertų vertinimais, dėl pabrangusių degalų arba sieros junginių gaudyklių diegimo nuo 2015 metų jūrų keltų išlaidos padidės apie 30–50 proc.
Pirmoji priemonė, kurios imtasi didėjančioms išlaidoms kompensuoti, yra dalies darbuotojų atleidimai.
Kita priemonė gali būti gabenimo įkainių didinimai. Labiausiai tai gali paliesti gabenamus krovinius. Papildomų mokesčių gali atsirasti ir keleiviams.
Ar išliks "Kaunas Seaways"?
Įvairios kompanijos skirtingai planuoja spręsti nuo 2015 metų prasidėsiančia brangesnę laivybą. Jūrų keltų maršrutus iš Klaipėdos uosto vykdančios "DFDS Seaways" vadovybė paskelbė, kad laivuose diegs sudegusių degalų išmetalų gaudykles, vadinamuosius "skruberius".
Šiemet šiuos įrenginius planuoja diegti mažiausiai dviejuose iš Klaipėdos plaukiojančiuose keltuose. Tokius įrenginius apsimoka dėti tik į naujesnius laivus.
Naujesni iš Klaipėdos plaukiojantys "DFDS Seaways" laivai yra "Victoria Seaways", statyta 2009 metais, ir "Regina Seaways", statyta 2010-aisiais.
Iš dalies dėl numatomų ekologinių reikalavimų 2013 metais buvo atsisakyta mažiau rentabilios jūrų keltų linijos tarp Klaipėdos ir Zasnico.
Šioje linijoje plaukiojęs istorinis Klaipėdos uosto keltas "Kaunas Seaways" buvo pervestas į kitą liniją. Jis plaukioja tarp Estijos Paldiski ir Švedijos Kapelskaro uostų. Tai yra seniausias "DFDS Seaways" keltas, statytas 1989 metais.
Gali būti, kad kitais metais šio kelto Baltijos jūroje nebeišvysime, nes jame neapsimokės diegti "skruberį".
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys siūlymą gyventojams leisti 1,2 proc. GPM skirti religinėms bendruomenėms2
Seimas imsis svarstyti siūlymą leisti iki 1,2 procento gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalies skirti ir religinėms bendruomenėms, bendrijoms ir religiniams centrams. ...
-
Įvardijo, kiek turėtų kainuoti Lietuvos narystės ES 20-mečio komunikacinė kampanija4
Lietuvai minint narystės Europos Sąjungoje (ES) 20-metį, ieškoma galinčiųjų sukurti šiai sukakčiai skirtą komunikacinę kampaniją. ...
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai21
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu16
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje8
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną4
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...