Quantcast

Dėl sugriežtintų ekologijos reikalavimų – jūrininkų atleidimai iš darbo

Nuo kitų metų pradžios Baltijos jūroje įsigaliosiantys sugriežtinti reikalavimai dėl degalų laivybos kompanijas vers iš darbo atleisti dalį jūrininkų.

Nuo kitų metų pradžios Baltijos jūroje įsigaliosiantys sugriežtinti reikalavimai dėl degalų laivybos kompanijas vers iš darbo atleisti dalį jūrininkų.

Derasi dėl jūrininkų atleidimo

Apie reisų mažinimus ir jūrininkų atleidimus pirmoji Baltijos jūros regione prabilo suomių kompanija "Viking Line". Ji rengia jūrų keltų reisus iš Helsinkio, Talino, Stokholmo ir Turku uostų, taip pat užsuka į Alandų salas.

"Viking Line" kompanijos atstovai teigė, kad pradėtos derybos dėl 500 darbuotojų atleidimo. Kompanija planuoja mažinti jūrinių keltų reisų skaičių iš Suomijos, o taip pat į Alandų salas.

Daugybės darbuotojų atleidimas numatomas todėl, kad nuo 2015 metų sausio 1 dienos gerokai išaugs laivybos kompanijų išlaidos dėl pabrangusių laivų degalų.

Pabrangimas labiausiai lies jūrų keltų kompanijas, kurios plaukioja nuolatiniais maršrutais Baltijos ir Šiaurės jūrose. Tik šiose jūrose bus taikomi gerokai sugriežtinti reikalavimai laivų degalams. Pavyzdžiui, sieros junginių išmetimo iš laivų normos sumažinamos net 10 kartų. Laivuose reikės statyti brangiai kainuojančias sieros junginių gaudykles arba naudoti už jūrinį mazutą gerokai brangesnį dyzeliną arba dujas.

Ekspertų vertinimais, dėl pabrangusių degalų arba sieros junginių gaudyklių diegimo nuo 2015 metų jūrų keltų išlaidos padidės apie 30–50 proc.

Pirmoji priemonė, kurios imtasi didėjančioms išlaidoms kompensuoti, yra dalies darbuotojų atleidimai.

Kita priemonė gali būti gabenimo įkainių didinimai. Labiausiai tai gali paliesti gabenamus krovinius. Papildomų mokesčių gali atsirasti ir keleiviams.

Ar išliks "Kaunas Seaways"?

Įvairios kompanijos skirtingai planuoja spręsti nuo 2015 metų prasidėsiančia brangesnę laivybą. Jūrų keltų maršrutus iš Klaipėdos uosto vykdančios "DFDS Seaways" vadovybė paskelbė, kad laivuose diegs sudegusių degalų išmetalų gaudykles, vadinamuosius "skruberius".

Šiemet šiuos įrenginius planuoja diegti mažiausiai dviejuose iš Klaipėdos plaukiojančiuose keltuose. Tokius įrenginius apsimoka dėti tik į naujesnius laivus.

Naujesni iš Klaipėdos plaukiojantys "DFDS Seaways" laivai yra "Victoria Seaways", statyta 2009 metais, ir "Regina Seaways", statyta 2010-aisiais.

Iš dalies dėl numatomų ekologinių reikalavimų 2013 metais buvo atsisakyta mažiau rentabilios jūrų keltų linijos tarp Klaipėdos ir Zasnico.

Šioje linijoje plaukiojęs istorinis Klaipėdos uosto keltas "Kaunas Seaways" buvo pervestas į kitą liniją. Jis plaukioja tarp Estijos Paldiski ir Švedijos Kapelskaro uostų. Tai yra seniausias "DFDS Seaways" keltas, statytas 1989 metais.

Gali būti, kad kitais metais šio kelto Baltijos jūroje nebeišvysime, nes jame neapsimokės diegti "skruberį".



NAUJAUSI KOMENTARAI

sartai

sartai portretas
Kraustosi is proto tie ES masonai. Nori visai uzspausti.

leonas

leonas portretas
Labai apmaudu kad zmones galvoja kalti automobiliai,ar laivai.Juk viskas tik biznis daro.Juk gamiklos masinu nestoves ar tos kur daro visokius gaudikles ant ismetimo juk ideti pinigai.Tai darosi tam kad zmones pastovei viska pirktu.Juk prisimena kaz kas buvo apie azonu skile. Dabar oro tarsa.Bet vienas veikentis vulkanas duoda tiek tersimo kad euruopoi reiketu 10 metu vazinetis be perstojimo .

qq

qq portretas
Pervežimas laivais yra veina švariausių transporto rūšių, gaila, kad fokusuojama į ją, o ne į visą teršiančius automobilius
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių