- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis žada, kad vienos intensyviausių šalies magistralių „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos planuojama pradėti tiesti kitąmet ir baigti rekonstruoti iki 2024 metų pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planas ir numatomų darbų etapai pristatyti penktadienį Marijampolėje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais, verslo bendruomene ir visuomene.
„Via Baltica“ yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, tai – vienas intensyviausių tranzito ruožų šalyje, kuriame gausu ir skaudžių eismo įvykių. Tolesnė šio kelio dalies nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija jau netrukus pasistūmės į priekį, turime suplanuotą finansavimą, aiškų darbų planą ir numatytus darbų etapus. Dėsime visas pastangas, kad kuo greičiau galėtume naudotis tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus atitinkančiu keliu“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.
„Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos (nuo 56,83 iki 97,06 km) rekonstravimo darbai bus pradėti 2022 m. – jau atliktas strateginio poveikio aplinkai vertinimas, taip pat patvirtintas šio ruožo rekonstravimo specialusis planas, pagal kurį kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų. Šiuo metu vykdomos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.
Šis ruožas, kurio bendras ilgis 40,23 km, bus rekonstruojamas pagal automagistralėms keliamus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 km/h greičiu.
Atlikus rekonstrukciją, šiame ruože bus įrengtos saugios dviejų lygių ir žiedinės (jungiamuosiuose keliuose) sankryžos, lygiagretūs su pagrindiniu keliu jungiamieji keliai, nauja sunkiojo transporto stovėjimo aikštelė. Taip pat numatoma paplatinti esamus arba įrengti naujus tiltus per upes, pastatyti triukšmo slopinimo užtvarą.
Pasak ministro, anksčiau šį kelio ruožą buvo numatyta sutvarkyti iki 2026 m., tačiau peržiūrėjus planus darbai spartinami ir ankstinami – šio 40 km ruožo darbų pabaiga numatyta iki 2024 m. galo. Užbaigus ir šį etapą, viena intensyviausių magistralių šalyje bus galima saugiai 130 km/val. greičiu važiuoti nuo Kauno per Marijampolę iki pat Lenkijos sienos. Pirmasis ruožas nuo Kauno iki Marijampolės miesto rekonstruotas 2018 m. pabaigoje.
Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje – 268 km, jį sudaro penki magistraliniai keliai: A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (dalis), A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai, A17 Panevėžio aplinkkelis ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Iki 2030 m. visas „Via Baltica“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas, kad atitiktų pagrindiniam TEN-T kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LB: su sankcijomis susijusius mokėjimus bankai turi tikrinti iki trijų savaičių
Lietuvos komerciniai bankai dėl sankcijų Rusijai ir Baltarusijai sustabdytus mokėjimus turi patikrinti ne ilgiau nei per tris savaites – Lietuvos bankas (LB) pranešė dėl to susitaręs su Lietuvos bankų asociacija. ...
-
Padidintos bazinės palūkanų normos vartojimo kol kas nestabdo
Europos Centriniam Bankui (ECB) liepą pirmą kartą per dešimtmetį padidinus bazines palūkanų normas taip siekiant stabdyti vartojimą ir kartu – sparčiai augančią infliaciją, kol kas anksti vertinti, ar šis sprendimas paveik...
-
Prezidento patarėjas: PVM lengvata maistui – svarstytina
Siekiant mažinti infliacijos poveikį gyventojams gali būti svarstoma ir pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata maisto produktams, tačiau reikėtų kai kurių saugiklių, kad prekybininkai nepiktnaudžiautų, sako prezidento patarėjas. ...
-
A. Armonaitė Klaipėdoje aptars uostamiesčio verslo kryptis ir perspektyvas2
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė antradienį Klaipėdoje susitinka su vietos verslininkais ir valdžios atstovais aptarti uostamiesčio verslo ateities krypčių ir perspektyvų. ...
-
Prezidento patarėjas: trečiąjį elektros rinkos liberalizacijos etapą reikia atidėti1
Elektros rinkos liberalizavimo procesas Lietuvoje vyksta nesėkmingai, todėl trečiąjį jo etapą reikia atidėti, sako prezidento patarėjas ekonomikai ir socialinei politikai Vaidas Augustinavičius. ...
-
Ministras: ne Vilnius, o Maskva turi rasti būdus, kaip sumokėti už Kaliningrado tranzitą
Ne Vilnius, o Maksva turi rasti būdus, kaip atsiskaityti už Kaliningrado tranzitą, sako užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis, Lietuvoje veikiantiems bankams aiškinantis, ar atlikdami tokius mokėjimus jie nepažeistų tarptautinių san...
-
„Perlo Energijos“ vadovas: galima bauda viršytų 1 mln. eurų3
Už vienašališką sutarčių pakeitimą ar nutraukimą iki 10 proc. metinių pajamų galinti siekti bauda nepriklausomai elektros tiekėjai „Perlui Energija“ reikštų milijoną eurų viršijančią sumą ir dar labiau aps...
-
Kritikuoja „Perlo Energijos“ sprendimą: elgesys yra aiškus sutarčių teisės pažeidimas2
Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovai teigia, kad „Perlas Energija“ bandymas vienašališkai keisti visų savo klientų, kurie pasirinko fiksuotas elektros energijos kainas, sutartis ir juos pervesti į planą, pri...
-
Sprendimai dėl kompensacijų už dujas ir elektrą nuo Naujųjų – po VERT prognozių
Ar gyventojams nuo kitų metų sausio bus skiriamos kompensacijos už gamtines dujas ir elektrą, Vyriausybė apsispręs iš rinkos reguliuotojo gavusi prognozuojamas kitų metų kainas, sako energetikos ministras Dainius Kreivys. ...
-
Mažose gyvenvietėse daugėja bankomatų
Meškučiuose žmonės džiaugiasi nauju bankomatu. Vietiniai jo laukė daug metų. Iki šiol, norėdami išsigryninti pinigų, jie naudojosi „Perlo“ terminalu arba būdavo priversti vykti į Šiaulius. Bankomatas pritraukia...