Auditas atskleidė didžiulį piktnaudžiavimo mastą Lietuvos keliuose

  • Teksto dydis:

Kai kurie automobilių kelių projektai 2008–2017 metais galėjo būti įgyvendinami, klastojant dokumentus ir naudojant prastesnes medžiagas, atskleidė Automobilių kelių direkcijos tęsiamas kelių kokybės auditas.

Pasak laikinojo susisiekimo ministro Roko Masiulio, auditas atskleidė didžiulį piktnaudžiavimo mastą Lietuvos keliuose.

„Tikrai nesakome, kad nesąžiningai dirbo visos įmonės – buvo tokių, kurios klydo, tai pripažino ir ištaisė savo klaidas. Vis dėlto turime labai sudėtingų atvejų, kai rangovai ne tik bando nuslėpti savo piktavališkumą, bet ir ieško politinio užtarimo aukštų vadovų kabinetuose“, – pranešime sakė ministras.

Anot direkcijos pranešimo, dalis rangovų vengia prisiimti atsakomybę už pažeidimus, atsisako bendradarbiauti ir taisyti defektus, pateikia neteisingus tyrimų rezultatus, vilkina procesus.

Pasak direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo, paaiškėjo atvejų, kai projektuojant ir  įgyvendinant projektus reikalavimai buvo mažinami kokybės sąskaita. Dalis defektų bus pašalinti iki šių metų pabaigos, o dalies taisymas gali persikelti į kitus metus.

Vis dėlto turime labai sudėtingų atvejų, kai rangovai ne tik bando nuslėpti savo piktavališkumą, bet ir ieško politinio užtarimo aukštų vadovų kabinetuose.

Pavyzdžiui, „Panevėžio keliai“, „Kauno tiltai“ keliuose ruožuose, kur nustatyti pažeidimai, paklojo naują asfaltą, su „Alkesta“ susitarta pratęsti garantinį terminą, „Žemaitijos keliai“, „Eurovia Lietuva“ sutiko patikrinti visą kelio ruožą, o gavus išvadas dėl pažeidimų, bus sprendžiama dėl trūkumų ištaisymo būdų ir terminų.

Tačiau paaiškėjo, kad „Fegdos“ įrengto kelio Paberžė–Barskūnai–Medžiukai ruože skaldos pagrindo sluoksnis pakeistas pigesnėmis medžiagomis. Be to, jame nėra reikalaujamo bent 25 cm šalčiui atsparaus sluoksnio.

„YIT Lietuvos“ rekonstruotame kelio Verdainė–Pašyšiai ruože vietoje nustatyto skaldos pagrindo buvo panaudotos prastesnės ir pigesnės medžiagos.

Be to, „Kamestai“ nurodyta įrengti papildomą asfalto sluoksnį kelio Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruože, tačiau įmonė nesutiko to padaryti savo sąskaita, todėl bus perkami papildomi  darbai, o sąskaita bus pateikta įmonei.

„Šiaulių plento“ įrengtuose Žeimiai–Pamūšis–Pašvitinys ir Kuršėnai–Smilgiai–Aukštelkė ruožuose yra nepakankamas skaldos storis.

Pernai atlikus kelių kokybės auditą buvo ištirti 33 keliai ir nustatyta, kad beveik 90 proc. jų  neatitiko kokybės reikalavimų. 18-koje kelių buvo nustatyti esminių pažeidimų, dėl kurių objektai iš viso neturėjo būti priimti.

Audito metu tikrinami keliai, statyti bei rekonstruoti 2008–2017 metais.

Komentaras

„YIT Lietuva“ ryšių su visuomene vadovė Akvilė Varanauskienė

„YIT Lietuva“ nevengia atsakomybės. Gavus pakartotinių laboratorijos tyrimų rezultatus raštu kreipėmės į LAKD su konkrečiais pasiūlymais. Tikimės artimiausiu metu susitikti su LAKD ir priimti sprendimus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Virgis

Virgis portretas
Neliko Masiuliui stogo Grybauskaitės, tai ir išspjovė iš ministrų tą konservatorių statytinį, nevykėlis.

Sigitas

Sigitas portretas
Patikrino savo broką.Bent tiek yra sąžiningai padaręs, o kur buvo anksčiau kol neprimynė uodegos?

Antanas

Antanas portretas
...darykit kad konkursa laimetu ne maziausia kaina o vidurine kaina. O uz maziausia kaina gali tik dali darbu padaryti tai ir taupo .Valstybe dziaugiasi kad sutaupe po konkurso rangovai dziaugiasi kad puse medziagu nesudejo...tai ir kelius po 3 metu reikia remontuoti. Pas mus geresni kelininkai negu Vokietijoje jie du kartus pigiau kelius tiesia....stebuklu nebuna..
VISI KOMENTARAI 26
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių