Quantcast

Atsargiai: darbdaviai tikrina ir socialiniuose tinkluose

Nors daugelyje technologiškai pažangių pasaulio valstybių darbdaviams jau įprasta darbuotojus tikrinti ir socialiniuose tinkluose, Lietuvoje ši tendencija dar neįsitvirtino. Tačiau personalo atrankos specialistai patarė atidžiai pasižiūrėti, kokia informacija virtualioje erdvėje dalijatės su savo draugais.

Nors daugelyje technologiškai pažangių pasaulio valstybių darbdaviams jau įprasta darbuotojus tikrinti ir socialiniuose tinkluose, Lietuvoje ši tendencija dar neįsitvirtino. Tačiau personalo atrankos specialistai patarė atidžiai pasižiūrėti, kokia informacija virtualioje erdvėje dalijatės su savo draugais.

Kalbintos pašnekovės tikino, kad ieškodami darbo žmonės turėtų nepamiršti savo paskyrų socialiniuose tinkluose, patikrinti, kokia informacija apie juos pasiekiama internete. Tačiau pripažino, kad dauguma darbdavių kol kas netikrina potencialių darbuotojų socialinių tinklų paskyrų.

„Viskas labai priklauso nuo darbdavio. Nepasakyčiau, jog kiekvieną kandidatą kiekviena darbovietė tikrina. Vis tiek didžiausias dėmesys yra skiriamas tam, kaip žmogus save pristato tiesiogiai: jo gyvenimo aprašymui, savęs pateikimui per pokalbį. Gal kiek didesnę įtaką daro „Linkedin“ profilis, nes jis vis tiek profesionalesnis“, – svarstė personalo atrankos bendrovės „People Link“ vadovaujanti partnerė Jurgita Lemešiūtė.

Ji atskleidė, kad yra tekę girdėti komentarų iš vadovų, esą pasižiūrėjus kandidato ar darbuotojo „Facebook“ ar kito socialinio tinklo profilį, jame esančios nuotraukos pasirodė netinkamos. Tačiau ji išsyk pridūrė nemananti, kad tam yra skiriamas labai didelis dėmesys, kad tokiu būdu naudojasi labai daug darbdavių.

Jai pritarė ir personalo atrankos bendrovės „Talent Lab“ vykdančioji partnerė Laura Gylienė. Pašnekovė teigė, kad labai daug darbdavių ar personalo atrankos bendrovių patikrina, ko žmogus yra pasiekęs, ieškodami informacijos interneto paieškos sistemose. Tačiau tokius veiksmus lemia pozicija, į kurią kandidatuojama ir jai keliami reikalavimai.

L.Gylienė akcentavo, kad reikėtų socialinius tinklus skirstyti į profesinius ir asmeninius. Pastariesiems priklausytų, pavyzdžiui, „Facebook“ ar jo lietuviški atitikmenys, bet kurie socialiniai tinklai, kurie yra skirti žmogaus laisvalaikiui, hobiams, pavyzdžiui „Pinterest“. Profesijai skirtu tinklu laikomas „Linkedin“.

„Jei mes žiūrime į asmeninius socialinius tinklus, tai natūralu, kad ten talpinama žmogaus asmeninė informacija: vakarėliai, gimtadieniai, kelionės. Ten žmogus turėtų riboti informaciją kitiems. Draugams skirta informacija, turėtų būti kitiems nelabai pasiekiama“, - apie asmeniniams tikslams naudojamus socialinius tinklus kalbėjo L.Gylienė.

Ji pabrėžė, kad socialiniuose tinkluose, naudojamuose profesiniais tikslais, turėtų būti kuo tiksliau pateikiama profesinė informacija: pasiekimai, atliekamos pareigų funkcijos, rekomendacijos.

„Jei kalbame apie profesinius socialinius tinklus, tai jie padeda ieškoti darbo, kilti karjeros laiptais, leidžia pažiūrėti, su kuo žmogus yra susijęs, kokiose kompanijose dirbęs, kas jį rekomenduoja“, – aiškino L.Gylienė.

Kad socialiniai tinklai gali padėti susirasti darbą, pripažino ir J.Lemešiūtė. Ji teigė, kad socialinius tinklus dažnai naudoja personalo atrankos bendrovės, kurios ne tik skelbia informaciją apie tai, kokių darbuotojų ieško, bet ir pačios juose su potencialiais kandidatais kontaktuoja.

Pašnekovės įsitikinusios, jog keblumų dėl socialinių tinklų, ieškant darbo, galima lengvai išvengti pritaikius tinkamus privatumo nustatymus. Be to, jos ramino, kad informacija socialiniuose tinkluose tėra papildoma informacija, į kurią beveik arba visai nekreipiamas dėmesys.


Kaip išvengti bėdų dėl socialinių tinklų

Pasiryžusius ieškoti darbo socialinių tinklų džiunglėse arba bent jau tikinčius, kad socialinis tinklas galėti padėti arba pakenkti ieškant darbo, „Talent Lab“ siūlo atkreipti dėmesį į šiuos patarimus:

1. Būkite profesionalūs.

Protingiausia būtų atskirti profesinį ir asmeninį gyvenimą socialiniuose tinkluose. Jei nenorite gadinti savo kaip profesionalo įvaizdžio susikurkite atskirus profilius: asmeninį ir profesinį. Asmeniniame profilyje skelbkite informaciją, skirtą draugams, o profesiniame profilyje prenumeruokite jums aktualią verslo informaciją, dalyvaukite profesionalų diskusijų grupėse.

Atminkite, kad darbdaviai ieškodami profesionalių darbuotojų vis dažniau peržiūri ir potencialių kandidatų socialinius tinklų profilius, todėl venkite skelbti jus kompromituojančią ar klaidingą nuomonę apie jus galinčią lemti informaciją.

2. Būkite tinkamose vietose.

Jei esate aktyvus socialinių tinklų dalyvis, jau turbūt žinote apie diskusijų grupes. Siekdami būti pastebėti, dalyvaukite specialistų grupėse, būkite aktyvūs diskusijose. Nepamirškite, kad profesionalų grupėje galbūt dalyvauja ir potencialus jūsų darbdavys, kuris tikrai įvertins jūsų kompetenciją. Internetinė erdvė neapsiriboja vien tik "Facebook", "Twitter" ar "Linkedin" – būkite aktyvūs forumuose, specializuotuose karjeros tinklalapiuose ar komentuokite straipsnius. Nebūkite anonimas.

3. Reklamuokite save.

Šalia patrauklaus profilio susikurkite kompetentingo profesionalo reputaciją. Jei kas nors paskelbia jus dominančią žinutę ar nuorodą aktyviai komentuokite ir dalyvaukite diskusijoje. Būkite aktyvūs jus dominančiais profesiniais klausimais, užduokite klausimus, klauskite patarimų ir nebijokite duoti jų patys, jei manote kad esate kompetentingas vienu ar kitu klausimu.

4. Būkite kūrybingi.

Kūrybiškumas visada vertinamas. Parodykite, kad sugebate netradiciškai mąstyti, galite generuoti ir įgyvendinti naujas idėjas. Sukurkite asmeninį blogą ar "YouTube" kanalą ir skelbkite aktualią profesinę informaciją – jūs būsite ne tik matomas, bet ir turėsite galimybę papildomai uždirbti, jei jūsų projektas kurs vertę lankytojams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių