- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip ir kasmet, artėjant Mindaugo karūnavimo dienai tautinės atributikos pardavėjai pastebi augančius vėliavų bei kitų suvenyrų su lietuviška simbolika pardavimus. Perkamiausia išlieka valstybinė bei istorinė Lietuvos vėliavos.
Vis dėlto, pasak kai kurių pardavėjų, dabartinis susidomėjimas tautine atributika yra mažesnis nei prieš kitas valstybės šventes.
Pasak prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės, artėjant liepos 6-ajai tautinės atributikos pardavimai išauga beveik tris kartus.
Išaugusius jos pardavimus pastebi ir Lietuvos paštas – šiemet jie padidėjo apie 30 proc. Lietuvos pašto komunikacijos vadovė Deimantė Žebrauskaitė pažymi, kad daugiau tautinės atributikos pašto skyriuose parduodama prieš visas valstybines šventes.
„Tikėtina, kad tam įtakos gali turėti ne tik tinkama tokių prekių distribucija, bet ir didėjantis pilietinis sąmoningumas“, – BNS teigė D. Žebrauskaitė.
Internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ pardavimų vadovės Kristinos Liškauskaitės teigimu, likus maždaug dviem savaitėms iki liepos 6-osios Lietuvos vėliavų pardavimas pakyla 2,5 karto, tačiau palyginti su Vasario 16-osios ar Kovo 11-osios šventėmis, jų perkamumas yra mažesnis.
Be to, pasak „Pigu.lt“ atstovės, šiemet, palyginti su ankstesniais metais, pastebimas mažesnis susidomėjimas tautine atributika.
„Šiais metais matome mažesnį susidomėjimą tautine atributika. Manome, kad tai gali įtakoti aktyvus vėliavų pirkimas kovo mėnesį, kai žmonės pirko vėliavas gerokai intensyviau nei įprastai“, – BNS sakė K. Liškauskaitė.
Perkamiausias atributas – vėliavos
Pasak „Maximos“ atstovės E. Dapkienės, perkamiausios tautinės atributikos prekės – valstybinė bei istorinė (su Vyčiu) Lietuvos vėliavos. Jos teigimu, pirkėjai taip pat aktyviai perka suvenyrines šalies vėliavėles su koteliu bei automobiliams skirtas vėliavėles.
„Valstybinė vėliava bei istorinė Lietuvos vėliava su Vyčiu yra paklausiausios tautinės atributikos prekės. Taip pat populiarios suvenyrinės Lietuvos vėliavėlės su koteliu bei automobilinės vėliavėlės“, – BNS sakė E. Dapkienė.
„Pastarosiomis dienomis yra išaugę tušinukų, medžiaginių maišelių, magnetų, pažymėtų Vyčio ženklu ir kitais tautiniais simboliais, pardavimai“, – pridūrė ji.
Pasak D. Žebrauskaitės, Lietuvos pašte tarp perkamiausių tautinės atributikos prekių yra Lietuvos valstybinė vėliava, kepuraitės su Vyčiu, popierinė Lietuvos vėliavėlė, taip pat ženkliukai su šalies vėliava ir herbu.
Lietuvos pašto atstovės teigimu, šiemet pastebimas ir didelis klientų susidomėjimas Ukrainos tautine atributika.
„Žmonės perka Ukrainos vėliavas, vėliavos spalvų skareles, įvairius lipdukus. Dėmesio sulaukia Ukrainos laisvės gynėjams skirtas pašto ženklas, taip pat ir nuo birželio vidurio prekyboje esantys lipdukai, kuriuose įamžintas Lietuvos žmonių Ukrainai padovanotas bepilotis orlaivis „Bayraktar“, – teigė D. Žebrauskaitė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ESO: dėl snygio elektros neturi 2 tūkst. vartotojų
Dėl savaitės pradžioje Lietuvoje iškritusio šlapio sniego elektros vis dar neturi daugiau nei 2 tūkst. vartotojų, daugiausia – Utenos ir Panevėžio regionuose, BNS informavo „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Sugriežtinus patikrą rusiškų grūdų importo į Lietuvą neliko, bet išaugo jų tranzitas
Lietuvai prieš mėnesį sugriežtinus iš Rusijos ir Baltarusijos į Lietuvą įvežamų grūdų kontrolę, jų importas per šį laiką beveik sustojo, tačiau tačiau smarkiai išaugo tranzitas į kitas Europos Sąjungos (ES) rinkas,...
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...