- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki karo Ukraina buvo viena iš automobilių detalių ir komponentų gamintojų, taip pat ir metalo eksportuotojų. Anksčiau automobilių detalių tiekime kišo koją COVID-19, o dabar – karas Ukrainoje, kuris stabdo automobilių remontus, mat kai kurių detalių gali tekti palaukti po kelias savaites. LNK reportaže kalbinamas Lietuvos autoservisų asociacijos prezidentas Gediminas Kriaučiūnas.
– Kiek dabar yra pailgėję remonto terminai?
– Dabar galėtų užtrukti nuo vienos savaitės iki mėnesio, priklausomai nuo remonto tipo, dalių. Stringa tiekimas. Gali dirbti ne visos gamyklos, kadangi jos negauna tinkamų komponentų. Kai kurie komponentai Rusijoje, kiti – Ukrainoje, todėl stoja konvejeriai ir gamintojai neturi ką tiekti. Trūksta metalo gaminių. Kalbėjau su kai kuriais gamintojais, jie mini, kad neturi žaliavos, iš ko gaminti.
– Ką sako jūsų asociacijos nariai? Ar yra besiskundžiančių dėl tokios situacijos?
– Dabar dar taip stipriai nesiskundžia, visi bando suprasti. Bet jau prasidės. Pradeda trūkti net elementarių detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių, jau net tokių dalykų sandėliuose kaip ir nėra.
– Ar gali taip nutikti, kad vieną dieną iš viso nebeturėsime detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių? Nes nepanašu, kad Rusija artimiausiomis savaitėmis planuoja sustabdyti karą Ukrainoje.
– Reikia tikėtis, kad taip tikrai nenutiks. Yra ir alternatyvūs gamintojai. Bet manau, kad tiesiog terminai gali pasidaryti ilgesni.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Sakote, kad reikės ieškotis kitų tiekėjų, analogiškų dalykų. Į kokias rinkas planuojate pradėti žvalgytis? Iš kur mes galėtume įsivežti?
– Pagrindinis gamintojas buvo Europa. Europa dalį buvo perkėlusi į Kiniją. Kinijoje vis dar nėra gera situacija. Viskas priklausys nuo bendros situacijos: karo, kovido. Kai viskas baigsis, bus gerai.
– Ar jūsų nariai jau bando dairytis į kitas rinkas? Ar neteks jiems persėsti į viešąjį transportą?
– Tikiuosi, kad ne. Viešasis transportas juk irgi genda. Jį irgi reikės remontuoti. Čia viskas tarpusavyje susiję. Manau, kad gamintojai ieško alternatyvų. Gal Amerikoje, Meksikoje ar Brazilijoje. Dalis detalių yra Brazilijoje, bet prisideda logistika, išauga kaštai.
– Ar nebus situacija kaip su ukrainietiška druska? Ar nebus taip, kad stabdžių kaladėlės iš Brazilijos bus tris kartus brangesnės, nei iš Ukrainos?
– Visko gali būti. Kiekvieną mėnesį brangsta. Iš kai kurių gamintojų girdėjau, kad nuo birželio planuojamas apie 15 proc. brangimas.
– Kokie patarimai paprastiems vartotojams? Galbūt yra koks nors pradžiamokslis apie retesnį automobilių gedimą?
– Galbūt mažiau važiuoti. Tik pagal poreikį. Nevažiuoti, kai nereikia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...