Quantcast

Komfortiškai kabinai sukanka 30 metų

Kai buvo pristatyta „Globetrotter” kabina, „Volvo“ planavo parduoti keletą šimtų kabinų per metus. Tačiau šis nišinis produktas greitai sulaukė sėkmės. Šiemet, praėjus 30 metų nuo pristatymo, devyni iš dešimties „Volvo FH“ yra gaminami su „Globetrotter“ kabina. Šiandien, kaip ir anksčiau, „Globetrotter“ kabina išsiskiria vairuotojo darbo aplinka ir pasaulinės klasės komfortu.

„Globetrotter“ kabinos sukūrimo tikslas buvo užtikrinti didesnį tolimųjų gabenimų sunkvežimiais saugumą. Nuo 1970-ųjų komercinio transporto srautas iš Vakarų į Rytų Europą nuolat augo. Gabenimas trukdavo kelias dienas, ir buvo įprasta, kad sunkvežimį pasikeisdami vairuodavo du ir daugiau vairuotojų. Poilsio vieta dažniausiai būdavo nesaugūs įvairių gamintojų siūlomi plastikiniai moduliai ant kabinos stogo. „Volvo“ siekė sukurti saugesnį ir patogesnį sprendimą.

Planuota nedidelė kabinų paklausa greitai viršijo lūkesčius. „Globetrotter“ kabina pataikė tiesiai į dešimtuką - vietoje nišinio produkto „Volvo“ atvėrė visiškai naują rinką.

Šiandieninės kabinos pradžia

1980-aisiais „Volvo“ tapo pirmuoju gamintoju, kuris pritaikė novatorišką sunkvežimio kabinos kūrimo koncepciją. Kabina buvo konstruojama atsižvelgiant į vairuotoją ir jo poreikius, o ne vien į sunkvežimio specifikaciją. „Volvo“ kabinos tobulinimo projekto metu buvo sukonstruotas kabinos prototipas, kuris buvo rodomas sunkvežimių parodose - tokiu būdu buvo siekiama išanalizuoti vairuotojų sėdėseną.

Daugiau nei 2 tūkst. vairuotojų padėjo sukurti naująją kabiną tiesiog sėdėdami kabinos prototipe ir atsakinėdami į įvairius su sunkvežimiais susijusius klausimus. Po vienuolikos produkto tobulinimo metų naujoji „Globetrotter“ kabina pirmą kartą pristatyta 1993 m. kartu su naujuoju „Volvo FH“.

„Be jokios abejonės, „Globetrotter“ kabina suvaidino lemiamą vaidmenį, leidusį „Volvo“ gaminiams sulaukti sėkmės. Saugumas visada buvo viena pagrindinių mūsų vertybių, o ši kabina yra geriausias pavyzdys, kad mūsų pastangos užtikrinti saugumą pasiteisino“, - sako „Volvo Trucks“ Europos padalinio prezidentas Claes Nilsson. 

„Globetrotter“ kabina buvo nuolat tobulinama. 1996 m. „Volvo“ pristatė „Globetrotter XL“ - šios kabinos vidinis aukštis buvo 193 cm, ir pirmą kartą vairuotojas sunkvežimyje galėjo atsistoti visu ūgiu.  2002 m. pristatytos naujos sėdynės ir prietaisų skydelis, o nauja audio ir video įranga pasirodė 2008 m. Praėjusiais metais taip pat pasiūlytas naujas atlenkiamas gultas ir kaip papildoma įranga siūloma pasukama keleivio sėdynė.
Ateitis

Remiantis dabar galiojančiais reikalavimais, nėra leidžiama keisti išorinių kabinos matmenų. Tačiau šiuo metu siekiama dar geriau išnaudoti vidinę kabinos erdvę ir pritaikyti „Globetrotter“ kabiną ateityje įsigaliosiantiems reikalavimams.

„Globetrotter“ kabinos koncepcija - suderinti įvairius kabinos vidaus sprendimus ir kartu pasiūlyti saugią, patogią aplinką darbui ir poilsiui ribotoje erdvėje. Šis darbas tęsiamas ir toliau, - sako „Volvo Trucks“ dizaino direktorius Rikard Orell. - Ne mažiau svarbu pasiūlyti ir modernią saugumo bei komunikacijos įrangą. Dėl skandinaviško dizaino, dėmesio formai, funkcionalumui ir kokybei „Globetrotter“ išliks sėkmingu gaminiu ir ateityje.“

Kabinos istorija

1979 m. Pristatyta pirmoji „Globetrotter“ kabina. „Volvo“ tapo pirmuoju gamintoju, pasiūliusiu kompleksinį sprendimą, apimantį darbą ir poilsį sunkvežimyje.
1993 m.  Kartu su nauju „Volvo FH“ pristatyta ir nauja „Globetrotter“ kabina, kuri tapo geriausiai parduodama „Volvo“ kabina.
1996 m.  Pasiūlytas „Globetrotter XL“ kabinos modelis, kurios vidinis aukštis siekia 193 cm.
2002 m.  Pristatytas naujas prietaisų skydelis ir naujos sėdynės.
2008 m.  Kabina tapo erdvesnė. Atnaujinta audio ir video įranga, pristatytas naujas atlenkiamas gultas, kaip papildomai pasirenkama įranga pasiūlyta pasukama keleivio sėdynė.


Šiame straipsnyje: GlobetrotterVolvo FH

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių