- Ugnė Karaliūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse
-
Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse
-
Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse
-
Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse
-
Šalčiai viešojo transporto darbo nesutrikdė (bet troleibusų sumažėjo)
-
Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse
Už lango spaudžiant šaltukui, diena.lt žurnalistai nusprendė išlįsti į lauką ir pasivažinėti viešuoju transportu. Ar troleibusuose ir autobusuose galima nusiimti kepurę? O gal įlipus į viešąjį transportą tenka trinti rankas ir toliau šalti?
Apsiginklavę termometru, pirštinėmis ir kepurėmis, portalo diena.lt žurnalistai išjuda Centro poliklinikos stotelės link. Rankose laikomo termometro stulpelis akyse krenta ir greitai pasiekia 16 laipsnių šaltį. Stotelėje trypčioja apie dešimtis žmonių. Troleibuso laukti ilgai netenka.
Privažiavus troleibusui žurnalistas su fotografu lipa į 14 troleibusą, judantį į Žemuosius Panerius.
Atsisėdus transporto priemonės gale jaučiasi šilumos gūsis. Termometras greitai užkyla iki 7 laipsnių šilumos. Šalia sėdintis pensinio amžiaus Vytas spėja, kad temperatūra troleibuse turėtų būti pliusinė, bet tik apie vos pora laipsnių aukščiau nulio. „Šitas troleibusas tai šiltas. Gyvenu Pašilaičiuose, tai kartais ten įlipus į viešąjį transportą tenka rankas trinti“, - kalbėjo senolis.
Uždaroje vairuotojo kabinoje sėdinti vairuotoja žurnalistų neįsileidžia, tačiau sėdi apsivilkusi tik megztiniu.
Išlipę Gerosios Vilties stotelėje žurnalistai vėl stebi, kaip krinta termometro stulpelis. Perėjus gatvę troleibusas, vežantis iki centro, atvyksta po poros minučių. Eksperimento dalyviai su stotelėje laukiančiais žmonėmis lipa į 6 maršruto troleibusą. Naujesnis troleibusas tarsi žada, kad transporto priemonėje bus šilčiau.
Nors troleibuse keleiviai nenusiima pirštinių ir toliau sėdi su kepurėmis, temperatūra naujesnio tipo transporto priemonėje pakyla iki 9 laipsnių šilumos. Pajudėjus vairuotojo link, termometro stulpelis dar šokteli pora laipsnių. „Solaris“ troleibusuose vairuotojai neturi visiškai atskirtos kabinos. Transporto priemonės vairuotojas rodo į elektrinį termometrą ir aiškina, kad prie vairo 13 laipsnių šilumos. „Tačiau gale troleibuso gali būti ir šilčiau“, - teigė vyras. Vairuotojas tikina, kad senesnio tipo troleibusuose vairuotojams atskirose kabinose šilčiau, tačiau pats sėdi be striukės ir pirštinių. Prie vairuotojo uždėtas skersinis neleidžia lipti pro priekines duris, jos net neatidaromos. Taip vairuotojas saugosi nuo šalto oro gūsių.
Šalia vairuotojo sėdintis vilnietis Audrius susidomi, kokia iš tiesų troleibuse temperatūra. Sužinojęs, kad žurnalisto rankose esantis termometras rodo 11 laipsnių šilumos, sako: „Jums čia pasisekė. Pabandykite anksti ryte pamatuoti temperatūrą. Man atrodo, tuomet troleibusuose būna net šalčiau nei lauke. Važiuoju į darbą apie 40 min., tai bijau, kad kojų nenušalčiau“.
Grįžus į Centro poliklinikos stotelę, joje maršrutinio autobusiuko laukia vilnietė Asta, kuri teigia autobusais ir troleibusais nevažinėjanti nei žiemą, nei vasarą. „Taip patogiau ir greičiau. Nors dabar maršrutiniuose autobusiukuose, ypač rytais, ir būna gana šalta. Šalčio pliūpsniai itin pasijaučia kaskart sustojus įleisti ar išleisti keleivių“, - pasakojo sostinės gyventoja.
Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamento vadovas Alfredas Mažūna teigė, kad temperatūra viešajame transporte nėra reglamentuojama.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...