Quantcast

Mokytojus vargina popierizmas

Dokumentacijos gausa bendrojo lavinimo mokyklose - itin aktuali problema. Tai patvirtino Kauno technologijos ir Vytauto Didžiojo universitetų mokslininkų tyrimas, kurį užsakė Švietimo ir mokslo ministerija.

Paaiškėjo, kad didžiausias įvairios dokumentacijos srautas tenka mokyklos administracijos darbuotojams - vadovui, pavaduotojams, raštinės darbuotojams ir buhalterei.

Mokytojai daugiausiai laiko skiria pažymių knygelėms pildyti, testams parengti. Daug laiko sugaištama pildant klasių ir neformalaus švietimo žurnalus, rengiant teminius planus. Sunkumų sukelia ir tai, kad informacija, kurią reikalaujama pateikti, dubliuojasi - mokytojas tokią pačią informaciją turi pateikti kelis kartus skirtinguose dokumentuose.

Iš viso buvo apklausta per 1,3 tūkst. respondentų. Tyrime dalyvavo mokyklų vadovai, pedagogai, buhalteriai iš visų apskričių švietimo įstaigų.

Tiek administracijos darbuotojai, tiek pedagogai akcentavo per pastaruosius penkerius metus padidėjusį įvairių anketų ir ataskaitų srautą. Daug dokumentų ir informacijos iš mokyklų vadovų reikalauja pateikti savivaldybės.

Mokyklų darbuotojų nuomone, dalies dokumentacijos negalima atsisakyti, nes ji reikalinga, tačiau ją būtina racionaliai sisteminti, informaciją siūloma perkelti į kompiuterines duomenų bazes.

Pasak jų, padėtį palengvintų mokyklos sekretoriate įdarbintas ne vienas, kaip paprastai yra dabar, o daugiau žmonių. Tada mokyklų vadovams nebereikėtų atlikti techninio darbo, daugiau laiko jie galėtų skirti vadybinei veiklai. Tokia praktika taikoma užsienio šalių mokyklose.

Į popierizmą mokyklose atkreipė dėmesį naujasis švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius. Vos pradėjęs eiti pareigas, jis sudarė darbo grupę, kuri iki sausio 15 dienos pateiks siūlymus, kaip palengvinti mokytojų darbą drastiškai sumažinant dokumentų gausą.


Šiame straipsnyje: popierizmasmokyklos

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių