Quantcast

Ragina gyventojus pranešti apie jiems nesuteiktas paslaugas

  • Teksto dydis:

Ligonių kasos patikrino gydymo įstaigas, kurios gyventojams teikia ambulatorinės slaugos paslaugas namuose. Paaiškėjo, kad praeitais metais net 132 šalies gydymo įstaigose, teikusiose ambulatorinės slaugos paslaugas namuose, buvo nustatyta neatitikčių ir pažeidimų, tarp jų – atvejai, kai šios paslaugos pacientams net nebuvo suteiktos.

Gerokai išaugęs slaugos namuose paslaugų skaičius, gauti pacientų skundai teritorines ligonių kasas paskatino išsiaiškinti, ar visada gyventojai gauna šias paslaugas, ar pagrįstai jos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis. Pernai ligonių kasos atliko 157 patikrinimus 135 gydymo įstaigose, kurios gyventojams teikia ambulatorinės slaugos paslaugas namuose. Neatitikčių ir pažeidimų nenustatyta tik trijose.

Patikrinus beveik 57 tūkst. paslaugų, nustatyta, kad daugiau nei pusė jų – beveik 32 tūkst. – turi įvairių neatitikimų. Pavyzdžiui, paslaugas slaugytoja teikė atostogų metu; slaugytoja teikė paslaugas, nors ji nebuvo įtraukta į slaugos paslaugų namuose komandos sudėtį; slaugytoja, dirbanti 1,5 etato krūviu, per dieną suteikė aštuoniomis dešimtimis paslaugų daugiau, nei gali suteikti pagal nustatytą tvarką; vienu metu pas pacientą lankėsi kelių skirtingų gydymo įstaigų specialistai.

Skatintume pacientus ir jų artimuosius, portale e. sveikata radus įrašų apie paslaugas, kurios nebuvo suteiktos, apie tai pranešti artimiausiai teritorinei ligonių kasai.

Užfiksuota ir tokių atvejų, kai įstaigos pateikė apmokėti sąskaitas už slaugos paslaugas namuose, nors tuo metu pacientai buvo gydomi ligoninėje. Įstaigų paaiškinimai, kodėl stacionare gydomiems žmonėms buvo prirašytos ambulatorinės slaugos paslaugos namuose, įvairūs, bet nepagrįsti: gydymo įstaigos tikino, kad pacientui neva buvo teiktos nuotolinės paslaugos, konsultuoti paciento artimieji, slaugytoja paciento nerado, suklydo įrašydama datą ir pan.

„Profesionalios pagalbos poreikis, slaugant ligonius namuose, labai išaugęs, todėl netoleruotina, kad šios paslaugos visai nesuteikiamos arba teikiamos netinkamai. Skatintume pacientus ir jų artimuosius, portale e. sveikata radus įrašų apie paslaugas, kurios nebuvo suteiktos, apie tai pranešti artimiausiai teritorinei ligonių kasai“, – sako Valstybinės ligonių kasos (VLK) direktoriaus pavaduotoja Tatjana Golubajeva.

Neteisėtai panaudotas PSDF lėšas – daugiau nei 368,5 tūkst. eurų – įstaigos grąžino.

Įvertinusios didžiulį paslaugų prirašinėjimo mastą, ligonių kasos skelbia tęsiančios patikrinimus gydymo įstaigose, pacientams teikiančiose slaugos paslaugas namuose.

VLK atkreipia pacientų ir jų artimųjų dėmesį, kad per e. sveikatos portalą galima pasitikrinti, kokias sveikatos priežiūros paslaugas yra gavęs pacientas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

a

a portretas
saules seimos centro kaune taikos pr kaupiene isvis neina pas ligonius kurie turi slauga, nors uz tai apmoka vlk bet ji nei karto nebuvo atejus ir buvo nugydytas taip ligonis, kaip galima gydyt ligoni nemacius jo 6metus. dar ji kas antra menesi beveik atostogauja, pastoviai ateini talonelio, ir vis nera, nes atostogos, dar nematem kad nors viena kita daktare tiek atostogautu.

Jei slaugytoja buvo pas klientą, o

Jei slaugytoja buvo pas klientą, o portretas
O pažeodimai nustatyti, bet pažeidimais laikomi tik dokumentų nesutvarkymai (per savo atostogas lankė ligonį ar nebuvo įtraukta į kokį tai įsakymą), tai čia menkaverčiai pažeidimai. Nes, juk, svarbiausia, kad ligoniai gautų paslaugą.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių