Quantcast

Akcijos: kaip nepamesti galvos

  • Teksto dydis:

Žodžiai "akcija" ir "nuolaida" sugundo daugelį mūsų. Juk įprastai pirkdami stengiamės gauti maksimalią vertę už mažiausią kainą, o ypač patraukliai tokia galimybė skamba artėjant vadinamiesiems juodiesiems išpardavimams, kai sulaukiama vienų didžiausių metų nuolaidų.

Psichologas doc. dr. Visvaldas Legkauskas teigia, kad žmonės išpardavimus ir akcijas pirmiausia vertina kaip galimybę norimą prekę nusipirkti pigiau. Tačiau jis taip pat pastebi, kad yra ir tam tikra grupė pirkėjų, kurie priešinasi akcijoms ir nuolaidoms. Jų gyvenimo moto: aš – turtingas, todėl perku kada noriu, o ne per akcijas.

Anot doc. dr. V.Legkausko, išskirtinis bandymas parodyti, kad nesieki taupyti ir esi linkęs mokėti už prekę daugiau, net tuomet, kai yra akivaizdi galimybė mokėti mažiau, turi gana gilias psichologines priežastis. Ir jos daugeliui nepasirodys labai smagios.

"Siekis pirkti ne racionaliai, o iš malonumo pasirodyti turtingam gali kilti iš ankstesnės patirties, kai pinigų neturėta ir svajota apie galimybę neriboti savęs. Taigi toks pirkimas siejasi su išgyventais nemaloniais prisiminimais, nes šiaip natūralu, kad kiekvienas rūpinamės savo pinigine ir siekiame sutaupyti", – sako V.Legkauskas.

Psichologas paaiškina priežastį, kodėl žmonės taip mėgsta nuolaidas. "Apsipirkimas smegenyse sujungia dopamino grandinę ir kuria malonumo pojūtį. Galime sakyti, kad pirkimas ir dar už gerą kainą – tai dopaminas kvadratu", – sako jis.

Vaida Budrienė, prekybos tinklo "Iki" komunikacijos vadovė, sako, kad tie pirkėjai, kurie planuoja savo išlaidas iš anksto, seka akcijų ir nuolaidų kalendorių bei vadovaujasi keliomis paprastomis taisyklėmis, turi dideles galimybes išties nemažai sutaupyti.

"Aktyviausiai būsimomis akcijomis ir nuolaidomis domisi vyresni pirkėjai, tačiau pagal pirkimo įpročius pastebime, kad jų laukia visos amžiaus grupės", – teigia V.Budrienė.

Be to, akcijos ir nuolaidos yra puikus būdas paragauti naujų skonių, patiekalų ar produktų. Tai ypač tinka kalbant apie aukštesnės kainos produktus, kurių vartotojai ne visada ryžtasi pirkti be nuolaidos.

Taigi, kokie įpročiai padeda išties sutaupyti? V.Budrienė pastebi, kad ypač populiarėja strategija išsirinkti konkrečias prekes iš anksto, susidaryti sąrašą, o tuomet sulaukti akcijos ir pirkti. Šis būdas itin pasiteisina, kai artėja šventės ir planuojami didesni pirkimai.

"Prieš šventes visada ieškoma išskirtinesnių produktų, norisi pasilepinti brangesniais įmantresniais patiekalais. Todėl planuodami pirkinius iš anksto ir pasinaudodami akcijomis galime net keliomis dešimtimis procentų sumažinti savo šventinio stalo biudžetą", – teigia komunikacijos vadovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Yra kaip yra.

Yra kaip yra. portretas
Pagal pragyvenimo lygį ,pas mus ir su akcijom viskas brangu.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių