- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
V. Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo
-
V. Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo
-
V. Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo
-
V. Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo
-
V. Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo
-
V. Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo
Įpusėjus rudeniui ne tik baigiasi automobilių sporto sezonas, tačiau ir prasideda lenktynininkų pasiruošimas sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis pripažintam Dakarui. Nors „Agrorodeo“ komandos pilotas Vaidotas Žala viso sezono metu lėkė klasikinio ralio trasomis ir „rinko“ sportinius kilometrus, sekmadienį surengtų treniruočių metu atsisėdęs prie Dakaro greičio ruožams paruošto MINI pripažino, kad po pertraukos „persikalibruoti“ nėra lengva.
Viskas kitaip nei R5
Lenktynininkas pripažino, kad pradžioje abejojo ar treniruotes rengti verta, mat oras Lietuvoje buvo pakankamai prastas. Vis dėlto, vos testams pasibaigus V. Žala neabejojo, kad jie buvo labai svarbūs ir reikalingi.
„Pastaruoju metu oras atšalo, o ir gruntas nedžiūva, todėl turėjau abejonių ar vertą MINI mesti į purvą, bet dabar labai džiausiuosi, kad galų gale nusprendėme pasidaryti šį testą. Šiame automobilyje nesėdėjau nuo birželio mėnesio, o MINI skiriasi nuo klasikinio ralio technikos, todėl atsisėdus prie jo vairo tenka adaptuotis prie valdymo, ypač variklio darbo. Klasikinio ralio automobilis sveria 1250 kg, o MINI beveik 2 tonas, todėl jų valdymo skirtumas yra pakankamai ženklus – kitokia inercija, balansas. Kai važiavau pirmą ratą atrodė, kad arba automobilis „netraukia“ arba pats „nepataikau“, bet „sukant“ kilometrus sekėsi vis geriau ir geriau, pagaliau, rodos, ir variklis puikiai sukasi, ir trauka atsirado, ir į posūkį pataikau. Trumpai tariant, viskas grįžo į savas vėžias“, – įspūdžiais po treniruotės dalinosi lenktynininkas.
Pirmas ir paskutinis testas Lietuvoje
V. Žala teigė, kad sekmadienį surengtų testų metu iš viso su MINI įveikė apie 150 kilometrų, kurie tapo puikia proga „persikalibruoti“ iš klasikinio ralio į Dakaro režimą. Lenktynininkas pripažino, kad prieš startą Dakare dar tikisi surengti nedidelius testus ir Saudo Arabijoje, prieš pat lenktynių startą.
„Žinoma, tikiuosi, kad padaryti apšilimą pavyks ir pačioje Saudo Arabijoje prieš administracinę ir techninę komisijas, tam planuojame skirti maždaug pusdienį. Vis dėlto, sekmadienį buvo mūsų vienintelis ir pagrindinis testas Lietuvoje, kurio metu išbandėme ir automobilį bei patikrinome ar nieks nesulūžo, neatsisuko ir nepradėjo varvėti“, – aiškino V. Žala.
Pirmi kilometrai po remonto
Lenktynininkas priminė, kad dar vasarą automobilis buvo išsiųstas „X-raid“ komandai, kuri automobilį nuodugniai perrinko ir paruošė naujam startui sunkiausiose pasaulio lenktynėse. V. Žala aiškino, kad kaip ir po kiekvieno Dakaro, automobilis buvo nuodugniai patikrintas, o pagrindiniai agregatai buvo perrinkti.
„Automobilis buvo visiškai išardytas. Vienintelė vieta, kurios nelietėme yra variklis, nes jo resursas yra pakankamai didelis – apie 15 tūkstančių kilometrų, todėl skaičiuojame, kad artėjančiam Dakarui jo turėtų užtekti. Tiesa, turbokompresorius taip pat buvo pakeistas nauju“, – MINI remonto darbus komentavo lenktynininkas.
V. Žala teigė, kad dabar komandai svarbi data – lapkričio pabaigoje, kai MINI, kartu su visa kita komandos technika, bus išvežtas į Marselį. Ten visa Dakarui skirta technika gruodžio pradžioje bus pakrauta į laivą bei išplukdyta į Saudo Arabiją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...
-
Lietuvos regbio-7 čempionato starte – geriausio šalies žaidėjo vedamų „Kuršių“ triumfas
Savaitgalį Klaipėdoje startavo Lietuvos regbio-7 čempionatas. Pirmajame etape – „Iššūkio taurės“ turnyre – aštuonios komandos varžėsi ne tik dėl trofėjaus, bet ir dėl trijų vietų finalinėse Lietuvos če...