Pirmas rimtas Maroko ralio greičio ruožas lietuviams nepraėjo be nuotykių

  • Teksto dydis:

Pirmasis tikrasis Maroko ralio greičio ruožas lietuviams praėjo ne be nuotykių, tačiau su laiminga pabaiga. Šį greičio ruožą galima suskirstyti į tris dalis – pirma greita, akmenuota, kažkuo primenanti prologą, antroji – tai įvairaus dydžio kopos, o paskutinė dalis – lygi ir labai akmenuota.

Pirmasis šią dieną pradėjo Laisvydas Kancius. Po prologo finišavęs antras savo klasėje lietuvis turėjo vilčių taikyti į itin aukštas pozicijas. Du trečdalius distancijos viskas ėjosi kai psviestu patepta – tempas geras, nors ir praleido į priekį keletą konkurentų, Laisvydas išlaikė labai gerą tempą. Tačiau po kuro užpylimo likus apie šimtą kilometrų iki finišo, ėmė strigti kuro siurblys.

„Tik užsipylus degalų iš karto pajutau, kad variklis dirba kažkaip ne taip. Iš tikrųjų gal jau anksčiau kopose turėjau tokių įtarimų kad kažkas negerai su trauka. Bet sustojus kuro pildyme ir vėl pradėjus važiuoti realiai pajutau kad mano keturratis prarado galią. Greitai supratau, kad problema – kuro siurblys“, – pasakoja L. Kancius.

Likusį atstumą Laisvydas turėjo smarkiai sumažinti tempą ir nemažai kilometrų tiesiog riedėjo apie 50 km/val. greičiu. Tačiau prieš pat finišą jo technika lyg atsigavo ir lietuvis prieš pat finišą vėl surizikavo padidinti tempą. Visgi, atvažiavus į servisą mechanikai pakeitė kuro siurblį.

„Nors nesu dažnas svečias bažnyčioje, bet per paskutinį trečdalį greičio ruožo sukalbėjau visus poterius kiek tik prisiminiau. Buvo labai baisu kad sustosiu, norėjau atvažiuoti iki finišo,“ – sakė L. Kancius.

Rezultatas ne toks ir blogas – L. Kancius po pirmojo greičio ruožo savo klasėje užima ketvirtą vietą, Dakaro nugalėtojui Rafal Sonik, kuris kol kas penktas, lietuvis „veža“ tris minutes.

Rokas Baciuška su Oriol Mena pirmą greičio ruožą pradėjo labai greitai – kurį laiką važiavo treti savo klasėje, tačiau įvažiavus į kopas tempas krito – Rokui tai buvo pirma pažintis su smėliu.

„Kai pamačiau trisdešimties metrų smėlio sieną galvojau, kad jeigu strigsim, tai iš čia tik su malūnsparniu mus galės išgabenti. Laimei, nestrigom. Aišku, tempas krito kopose, iš pradžių pora kilometrų reikėjo apsiprasti su važiavimu, bet po to šturmanas padėjo ir pradėjom greitėti – važiavimas primena lyg slidinėjimą nuo kalno – zigzagais. Kopose buvom nukritę iki aštuntos vietos, bet paskutinėje dalyje, kuri buvo labai akmenuota, jau paspaudžiau ir susigrąžinau keletą pozicijų. Labai įdomi diena“, – pasakoja R. Baciuška.

Šiame greičio ruože Rokas liko ketvirtas savo klasėje ir tryliktas bendroje įskaitoje, nuo lyderio Nasser Al Attiyah atsilikęs kiek daugiau nei pusvalandį.

Bendroje rikiuotėje nuo trečios vietos savo klasėje Rokas atsilieka vos pusę minutės, vos 23 sekundes nuo Roko atsilieka Dakaro ralio prizininkas lenkas Aaronas Domzala. Taigi, rytoj laukia itin sunki ir intensyvi kova.

Tomas Mickus ir Darius Leskauskas, lenktyniaujantys „Open“ klasėje, lenktynes pradėjo kaip savo grupės lyderiai. Tačiau juos irgi kiek pristabdė gedimas. Atsipalaidavo atraminis kardaninės pavaros guolis ir sportininkai gerą pusę distancijos važiavo labai tausodami techniką. Dėl to paskutinę dalį juos aplenkė keletas konkurentų.

„Jau įvažiavus į kopas pajutau keistus garsus ir supratau, kad turime problemų. Kiek sumažinome tempą ir važiavome toliau. Šitą problemą savo bagio žinau ir tikėjausi, kad detalė atlaikys, ypač jeigu sumažinsime jai apkrovą. Dėl to teko mažinti tempą. Negana to, dar ir variklis dykumoje ėmė smarkiai kaisti. Bet viskas gerai, kas gerai baigiasi – mes finiše“, – sakė T. Mickus.

Komanda gavo reikiamą dalį ir „Southracing“ komandos ir tvarkosi techniką, tad rytoj startuos vėl maksimaliu tempu. Tomas su Dariumi šiandien finišavo treti ir išlieka treti savo klasėje.

Rytoj visų laukia dar sunkesnis išbandymas – net 334 greičio ruožo kilometrai ir dar beveik 300 km pervažiavimų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių